Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jente-joggesko til gutt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-07, 13:50   #1
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jente-joggesko til gutt

De var langt fra så glitterråsa som jeg hadde sett for meg.

Kjør på, bruk skoa!
Med de samme eller andre lisser...

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 16:06   #2
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg ser ikke noe vits i å la vær å bruke en gave fordi de har en liten rosa detalj. Det blir for meg å "statuere et eksempel", bare andre veien.

Enig i at de lissene virket innmari upraktiske, men så lenge skoene passer og det er bra sko ville jeg byttet lissene og ikke sett noe problem med det.

Var det samme jeg skrev. Ville byttet lissene fordi jeg ikke likte de. Hadde brukt skoene.

Igjen så ser jeg ikke greia med at man statuerer et eksempel andre veien heller, for gutten er forstatt for liten til å forstå slike ting.

Sist redigert av Pastill : 03-04-07 kl 16:13.
Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 20:03   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Igjen så ser jeg ikke greia med at man statuerer et eksempel andre veien heller, for gutten er forstatt for liten til å forstå slike ting.

Men hva er problemet med at gutten går i litt feminine sko når han jo faktisk er for liten til å ta seg nær av det? Hadde han vært fire år og grått av sinne over å bli sendt i barnehagen i "jentesko", så hadde jeg satt dem i skapet, men å forkaste et par fine sko i god kvalitet fordi fargen på logoen er feil, det virker merkelig i mine øyne.

Med svarte lisser og etter et par dager i søla, er de skoene så kjønnsnøytrale som noen kan ønske, etter bildet og dømme, og om de ikke er det, så tar i alle fall ikke barnet skade av det.

Jeg synes det er litt synd at man er så til de grader opphengt i å kjønnsuniformere ungene at det virker helt naturlig å nekte å bruke funksjonelle, gode sko bare fordi logoen er fargekodet feil.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 20:10   #4
Pastill
Pauset

Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men hva er problemet med at gutten går i litt feminine sko når han jo faktisk er for liten til å ta seg nær av det? Hadde han vært fire år og grått av sinne over å bli sendt i barnehagen i "jentesko", så hadde jeg satt dem i skapet, men å forkaste et par fine sko i god kvalitet fordi fargen på logoen er feil, det virker merkelig i mine øyne.

Med svarte lisser og etter et par dager i søla, er de skoene så kjønnsnøytrale som noen kan ønske, etter bildet og dømme, og om de ikke er det, så tar i alle fall ikke barnet skade av det.

Jeg synes det er litt synd at man er så til de grader opphengt i å kjønnsuniformere ungene at det virker helt naturlig å nekte å bruke funksjonelle, gode sko bare fordi logoen er fargekodet feil.

Det er overhodet ikke noe problem, men JEG syntes det ikke er noe fint. Min
personlige smak bare.
Om han velger det selv så er det bare søtt derimot. Hehe.
Gjentar det igjen. Jeg ville brukt skoene.

Gammel 03-04-07, 20:19   #5
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men hva er problemet med at gutten går i litt feminine sko når han jo faktisk er for liten til å ta seg nær av det?

Det er vel ikke akkurat noe problem at gutten går i litt feminine sko - men jeg blir litt matt av at farmor har kjøpt jentesko til en gutt. Hadde det vært noe han arvet, ville det stilt seg annerledes. Og selvfølgelig tar han ingen skade av det.
Det er vel å dra den litt langt å konkludere med det ut fra hva jeg har skrevet?
Og som både jeg og flere her har vært inne på: lissene byttes, og skoene er sikkert fullt brukbare, de. Men det er liksom ikke de jeg ville ha valgt.

Jeg må bare tilføye: det er ikke bare logoen, altså. Det er glitter i det sorte stoffet, og den er en brodert gullrose og det er lille stripe på pløsen. Det er liksom ingen tvil om at det er jentesko. Og jeg ser ikke poenget i å kjøpe jentesko til en gutt. Vel å merke når han ikke har ytret ønske om dem selv.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 12:25   #6
Pastill
Pauset

Standard

De var jo VELDIG jentete de skoene syntes jeg da. Blir litt som å kjøpe spidermanstøvler til en jente. Ikke noe de fleste barn eller voksne ønsker seg. Skjønner at du syntes det var merkelig.

Gammel 03-04-07, 12:28   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

De var jo VELDIG jentete de skoene syntes jeg da. Blir litt som å kjøpe spidermanstøvler til en jente. Ikke noe de fleste barn eller voksne ønsker seg. Skjønner at du syntes det var merkelig.

Det er så rart, jeg skjønner ikke den tankegangen i det hele tatt. Jeg ville ikke nølt med å bruke spidermanstøvler på en jente, og jeg ville heller ikke nølt med å bruke de nike-skoene på en gutt.

Jeg ville byttet lissene, men ikke fordi de er "jentete", men fordi jeg rett og slett ikke syntes de var noe fine. VIlle garantert byttet dem hadde det vært til en jente også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 12:29   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Er Spiderman forbeholdt gutter?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 12:35   #9
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Det er noe som skurrer her. Spiderman sitt kostyme er jo kjempehomo. Han blir vel bare så vidt slått av Kaptein Sabeltann blant de tingene som gutter forventes å være opptatt av for tiden.

Ben "YMCA" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 12:44   #10
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det er noe som skurrer her. Spiderman sitt kostyme er jo kjempehomo. Han blir vel bare så vidt slått av Kaptein Sabeltann blant de tingene som gutter forventes å være opptatt av for tiden.

Ben "YMCA" Murphy

Jeg bare visste at Terje Formo, Stan Lee og Steve Ditko hadde en baktanke her!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx

Sist redigert av tiddelibom : 03-04-07 kl 12:45. Årsak: måtte bare finne frem til Spiderman-skaperne
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 15:42   #11
Pastill
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Det var det ingen som sa, jeg sa bare at jeg ikke ville kjøpt spidermanting til en jente som ikke ønsket seg dette.

Gammel 03-04-07, 15:41   #12
Pastill
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er så rart, jeg skjønner ikke den tankegangen i det hele tatt. Jeg ville ikke nølt med å bruke spidermanstøvler på en jente, og jeg ville heller ikke nølt med å bruke de nike-skoene på en gutt.

Ville du kjøpt dette til barnet ditt om han ikke spurte etter det selv?
Ville du kjøpt en rosa bukse med blomster på til sønnen din fordi DU syntes den var fin og IKKE fordi han ville ha den?

Sønnen min har rosa genser, han har dukkevogn og hårspenner. Men jeg kjøper ikke det til kompisen hans i gave fordet. Han får "jenteting" når han vil ha det. Jeg syntes derimot ikke det er fint med gutter i kjole feks, så jeg ville ikke kjøpt det om ikke HAN bad om det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.