|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?Man får sikkert unntak for de som bruker bilen i næringsvirksomhet. Det man da kan gjøre er å opprette et eget enkeltmannsforetak som man sier er håndverkertjenester, budtjenester e.l.
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?Jeg er spent på utformingen av loven. Hva går under begrepet næringsvirksomhet? Jeg må ofte kjøre til jobb fordi jeg senere på dagen skal i kundemøte. Teller det som næringsvirksomhet?
|
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?Dette blir like idiotisk som alt tullet de holder på med i Bergen. Som ikke gir en millimeter med utslag på målingene.
|
|
|
#4 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?
Vurderes i Bergen og. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?Hvis det står diesel inni drivstofflokket er det diesel. Hvis ikke, er det bensin. Det står ofte diesel i dashboardet også.
|
|
|
#7 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?Ofte merker man det når man skal fylle drivstoff og den der pumpen ikke passer.
|
|
|
#8 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?Vi har heldigvis bensinbil nå og når vi bestiller ny bil i januar blir det nok bensin det også.
|
|
|
#9 |
|
saftig
|
Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?Vi har én bensinbil og én dieselbil, hvorav den ene har oddetall og den andre partall. Da bør vi vel være helgaradert?
|
|
|
#10 |
|
~~~~~~~
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?For min del mangler det buss som går fornuftig fra meg til jobb. Alt går innom sentrum og det tar for lang tid. Med bil bruker jeg førti minutter til jobb, med kollektivt bruker jeg en time og førti. Hver vei. |
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?Jeg har ingen mulighet til å jobbe tilnærmet fullt, bruke kollektivt og hente/levere i barnehagen og/eller skolen.
|
|
|
#14 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?...
Ungen, 2009 Minste, 2013 Sist redigert av shute : 12-11-12 kl 20:06. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Pauset
|
Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?Jeg tør nesten ikke si det høyt her inne, men jeg plages såpass mye av luftveisinfeksjoner om vinteren (antagelig pga dårlig luft i sentrum hvor jeg jobber, for dette har kommet de siste årene) og jeg er lykkelig for alt som kan begrense bilbruk i sentrum. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg har selvsagt sympati for astmatikere som plages av dårlig luft. Men dette virker som et dårlig fundert tiltak, som ikke er ordentlig gjennomtenkt mht praktisk gjennomføring, og som rammer usosialt og ulikt i tillegg til at det er på tvers av anbefalinger for få år siden.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?Joika, misforstå meg rett altså. Jeg er helt for det som kan hjelpe de med pustevansker. Det er bare det at de som rammes av dette forbudet ikke er ensrettet de samme som gir pustevansker. |
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hehe. E.l. ja. Men det er raskt å fjerne.
|
|
|
#20 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?Også regner jeg med at de har kontroller, tilsvarende piggdekkavgiften.
|
![]() |
|
|