Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Motene vi hater!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-07, 20:10   #1
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Motene vi hater!

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Enig Men jeg synes også at oversminking er stygt uansett alder
Er det jeg som begynner å bli "gammal", eller sminker flere jenter seg tidlig nå?
Dattera mi går i 5.klasse, og det er 2 i klassen som sminker seg relativt ofte. De er da 11 år.

Her er det vanlig at jentene begynner å sminke seg det siste året på barneskolen. Altså 7. trinn.

Eldstejenta mi er i den kategorien nå. Både hun og hennes klassevenninder bruker litt sminke, men jeg har til gode å se oversminkede fjes i den klassen i hvertfall. Det er forholdsvis diskrè det de putter på

Gammel 04-04-07, 22:23   #2
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Tubetopp. Kan passere hos særdeles veldreide, men jeg har sett litt for mange utgaver av det motsatte.

Grøss, ja.
Jeg og en kamereat så et aldeles gresselig eksempel på puben en gang, og ble enige om at når øverkanten av tubetoppen kunne ligge nesten nede ved midjen uten at brystene ramlet ut - da skulle man hatt seg en god BH og en pen genser istedet...

Gammel 04-04-07, 22:40   #3
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Grøss, ja.
Jeg og en kamereat så et aldeles gresselig eksempel på puben en gang, og ble enige om at når øverkanten av tubetoppen kunne ligge nesten nede ved midjen uten at brystene ramlet ut - da skulle man hatt seg en god BH og en pen genser istedet...

My point exactly.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 11:15   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er LV?

Jeg er heller ikke en fan av OM-klær, men det er nok best pga fasongen. Mange av toppene har en fasong jeg hater, nemlig livet under puppene. Det gir meg bare assosiasjoner til en gravid mage og de assosiasjonene er ikke gode for meg.
Jeg synes heller ikke det er noe særlig fint på andre.

Gammel 05-04-07, 11:19   #5
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hva er LV?

Jeg er heller ikke en fan av OM-klær, men det er nok best pga fasongen. Mange av toppene har en fasong jeg hater, nemlig livet under puppene. Det gir meg bare assosiasjoner til en gravid mage og de assosiasjonene er ikke gode for meg.
Jeg synes heller ikke det er noe særlig fint på andre.

Hm.. lurer på hvilke OM klær du har sett??
De er vel egentlig nesten bare veldig mote her inne på FP?? Her i min by er OM en kuriositet... Ingen har ihvertfall hørt om det. Untagen ei veninne som jobber på butikk med designerklær, men hun har jo hørt om alt.

LV er Lois Vuitton (jeg skrev det kanskje feil..)

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:12   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som er litt kjedelig med mote, er jo at når det kommer noe nytt - så ender jo "alle" opp med det?
Og da er det liksom ikke like stas lenger synes jeg..

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:50   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe annet jeg aldri har likt, verken på 80-tallet eller senere, er leggvarmere. For ikke å snakke om disse pulsvarmerne.

Gammel 04-04-07, 21:00   #8
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Noe annet jeg aldri har likt, verken på 80-tallet eller senere, er leggvarmere. For ikke å snakke om disse pulsvarmerne.

Muffedisser er kule og veldig effektive. Brukte dem hele tiden da jeg bodde på Grønland. Gamle damer strikket dem med perler sirligt vævet inn. Av en eller annen grunn glemte jeg dem litt da jeg kom til Norge.

Leggvarmere, ja. En eldre dame på Elixia går fortsatt med Jane Fonda aerobics drakt (leggings, leggvarmere, "svømmedrakt" og elastikbelte). Det hele sagger litt etterhvert, er vel et par år gammelt. Men hun ser da ut til å trives i den !

Gammel 04-04-07, 21:03   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grønland ja, kanskje fordi det var kaldt der.

Gammel 04-04-07, 21:24   #10
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker ikke disse enorme solbrillene. Så ei dame med slike for et par dager siden. Hun hadde et veldig lite og spisst ansikt og med de enorme solbrillene ble det helt komisk. Hun så ut som en mygg.

Jeg er heller ikke glad i logoflashing og for mye bling og gull. Hadde ikke fått helt med meg at sagging er på moten akkurat nå. Jeg trodde det var en trend som ikke var veldig hot, men som har holdt seg stabil over en lengre periode. Mannen min har iallefall sagget siden -95 og jeg kan ikke se for meg han i noe annet. Nå henger ikke buksa hans under rumpa, da.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 21:45   #11
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Grønland ja, kanskje fordi det var kaldt der.

Norge er ikke akkurat tropisk heller.

Gammel 09-04-07, 22:23   #12
Butterfly
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Butterfly er litt kul
Standard

må bare si det er godt vi er forskjellige og ikke liker de samme tingene. Det som er fint på noen kan være stygt på andre, alle har jo helt forskjellige smaker. Kan egentlig ikke sier jeg hater noe av moten, har ikke hengt meg sånn opp i moter, går i det jeg vil, men hadde nok aldri kledd meg i skinnskjørt.

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 23:41   #13
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er mange stiler jeg kan synes andre er fine med uten at jeg ville kledd meg sånn selv.

Men jeg må si jeg synes det er litt tragisk at så mange unge i dag identifiserer seg med logoer for kommersielle varer på en måte man kanskje identifiserte seg med symboler for LITT dypere verdier før... De kler seg jo med merkene som smykker! Det er ikke det at jeg synes det er så stygt, det er bare tragisk.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 00:09   #14
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Store solbriller kan være fint, men helst uten flashy logo eller gullpynt på. Ellers liker jeg godt en litt glamorøs stil.

Dyremønster liker jeg ikke, crocs er jeg temmelig lei av. For ikke å nevne ballerinasko! Svært få kler dem, da må man i såfall være temmelig liten og nett.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 00:20   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Dyremønster liker jeg ikke

Ikke jeg heller. Det er rett og slett forferdelig. Jeg er heller ikke glad i den maritime stilen med nørkeblått, hvitt og detaljer i gull. Det er veldig mange designerklær og -vesker jeg synes er stygge (og det er jo greit, så slipper jeg billig unna ).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 11:38   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes også pumps sjeldent er fint .

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 12:13   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det eneste jeg sliter med når det gjelder moter er Kamo. Ellers så er det mye som er stygt og rart, men som jeg ikke akkurat hater.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 13:27   #18
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Camoklær
Sæggebukser
Store solbriller
Dyreprint
Pumps
Brede belter i livet

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 12:50   #19
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Grilldress og høyhæla sko

Gammel 12-04-07, 12:54   #20
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mote og mote - jeg må bare lufte en liten frustrasjon. Det handler om et av årets sikreste vårtegn. Da temperaturen steg over 10 grader for første gang denne sesongen, holdt jeg på å trille over et sett med tær i beige sokker og husmorsandaler.

Hva er egentlig nødvendigheten av sokker i sandaler? Jeg mener, er det varmt, kan man gå barbeint i sandalene, og er det bare halvvarmt, tar man på seg sko. Eller..?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.