Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du sitte helt stille?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-12, 12:25   #41
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du sitte helt stille?

Jeg studerte sammen med en god del strikkere. Det ble tatt opp i plenum en gang siden mange opplevde at det forstyrret. Strikkerne mente at de konsentrerte seg bedre mens de strikket, men det ble oppfattet som veldig forstyrrende på andre.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 12:31   #42
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikler heller ikke på telefonen, hvis jeg surfer så gjør jeg det på ipad og håper at det fremdeles ser ut som jeg noterer.

Det skal sies at jeg stort sett er på slike gigantiske konferanser hvor man virkelig forsvinner i mengden og folk kan finne på å prate sammen (fy!) uten å forstyrre andre enn de aller nærmest. Strikkepinnegnissing, klaprende tastatur og snakking gir det onde øyet fra meg.

Gammel 25-07-12, 12:35   #43
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hekler. Det klirrer ikke. Men jeg gjør det ikke i jobbsammenheng. Selv om det betyr at jeg i stedet tegner, leser, skriver sms og surfer på mobilen. Jeg ville fulgt bedre med om jeg fikk hekle. Lærerne mine på videregående skjønte det og konkluderte med at jeg fikk lov.

Gammel 25-07-12, 12:38   #44
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg kan sitte helt i ro. Jeg har ikke mye motorisk uro (kunne gjerne hatt litt mer av det i blant ). Mannen min derimot har mer marketendenser. Det er blant annet derfor jeg egner meg best til å sitte helt, helt stille med en skrikebaby på fanget som akkurat er i ferd med å gli over i en skjør og etterlengtet søvn, mens mannen er ypperlig til å slite ut to herjejenter i lørdagsgodtrus. Det er teamwork, det.

Jeg blir ikke veldig distrahert hvis noen er urolige på møter eller konferanser, men hvis jeg hadde hatt den jevne bevegelsen i strikking i øyekroken, tror jeg kanskje blikket mitt ville bli dratt dit. Jeg har dog aldri sett noen strikke på en konferanse før. På konferanser jeg er på, er det imidlertid veldig vanlig at tilhørerne har pc/nettbrett. Og sitter man bakerst, er det mye vg, facebook og wordfeud å se, ja.

Gammel 25-07-12, 14:05   #45
Joy Stark
Superduperaktiv

Joy Stark sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Jeg er egentlig en veldig rolig person, men når det kommer til å sitte stille på en stol på møter og konferanser så er det veldig vanskelig for meg. Føler meg som et barn der jeg hopper rundt i stolen og ikke klarer å finne roen i det hele tatt.

Gammel 25-07-12, 14:17   #46
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Jeg er en mark! Hvis jeg ikke får beveget meg litt eller pillet på ting, så får jeg fysisk vondt inni meg. Hehe. Men så vet jeg nå hvorfor jeg er slik da.

Sitter som oftest og skribler eller ordner på ting på møter. Mens jeg følger med. En stressball er også god.

Samme her. Jeg passer også på å finne grunner til å forlate lokalet (gå på do, hente ting osv.) Ofte later jeg som jeg tar notater, mens jeg i stedet skriver andre ting (om temaet er kjedelig): handlelister/gjøremål, planlegging av timer jeg skal holde osv.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 14:31   #47
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir iallefall fryktelig distrahert av strikkere, enter det bråker eller ikke. Og så syns jeg det ser så frekt ut, som om de ikke viser interesse.

Gammel 25-07-12, 14:39   #48
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt fiklete og klarer ikke høre etter om jeg ikke holder hendene opptatt. Jeg har tegnet meg gjennom en god utdanning og tegner, surfer, strikker og diller meg gjennom konferanser, kurs og samlinger. Jeg får med meg alt. Men jeg *kan* sitte helt stille også. Spesielt etter jeg begynte å jobbe mer med å være tilstede, så går det bedre. Jeg har stor nytte av å ikke ha med meg telefonen hele tiden overalt.

Jeg sliter med å konsentrere meg lenge av gangen når jeg skal sitte stille.

Sist redigert av Harriet Vane : 25-07-12 kl 14:47.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 14:41   #49
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Jeg greier ikke å sitte helt i ro. Jeg skribler veldig ofte, bytter sittestilling, teller alt som kan telles, og fikler med mobilen.

Gammel 25-07-12, 14:42   #50
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg blir iallefall fryktelig distrahert av strikkere, enter det bråker eller ikke. Og så syns jeg det ser så frekt ut, som om de ikke viser interesse.

Men er det da du som sliter med konsentrasjonen eller er det strikkerne?

Gammel 25-07-12, 14:56   #51
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikke problemer med å konsentrere meg, men sliter med å sitte stille i slike situasjoner. Litt rart, kanskje, siden jeg ikke har problemer med å sitte lenge stille i f.eks. meditasjon. Det har vel noe med det å sitte rett opp og ned på en stol å gjøre. Telefonen fikler jeg ikke med, delvis fordi jeg synes det er litt respektløst overfor de som prøver å formidle noe.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 15:01   #52
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg er ikke alene

Gammel 25-07-12, 15:25   #53
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan sitte helt pal og høre etter og er det jeg gjør som oftest. I veldig store forsamlinger (100-300 stk) hekler/strikker jeg. Jeg opplever ikke å ha noen kontakt med forelser uansett, og jeg hører helt greit etter når jeg arbeider med hendene (hjemme hører jeg mye på lydbok når jeg hekler/strikker, og det er veldig hyggelig). Jeg kan dog ikke telle, ha vanskelige mønstre etc. Det må være enkelt.

Eneste gangenen jeg har problemer med å sitte stille er når jeg har smerter. Leggkramper, hodepine, magesmerter etc. Da gjemmer jeg meg på do så ofte jeg kan.

Gammel 25-07-12, 16:19   #54
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjelden.
Det er alltid et bein/kne som rører seg, jeg har nesten litt sånn hang ups noen ganger.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 16:52   #55
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om det er noe som VIRKELIG engasjerer, så sitter jeg nok i ro. Men ikke ellers. Men det er veldig lite som engasjerer sånn voldsomt egentlig. Jeg tenker i alle fall ikke på lipgloss når jeg føler jeg er engasjert i noe.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 17:39   #56
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Veldig interessant du sier dette for jeg reflekterte litt over nettopp dette forrige uke. Var på en konferanse i London og jeg merket hvordan folk "noticed" at jeg fiklet mye med telefonen. Tror noen oppfattet det som om jeg ikke "paid attention" som jeg burde, noe som virkelig ikke var tilfelle. Men jeg klarer heller ikke sitte rett opp og ned "helt stille" uten å foreta meg noe som helst, så kjenner meg godt igjen i det du skriver.

Jeg syns det er respektløst å fikle med telefonen under foredrag/møter. Det gir inntrykk av at man ikke følger med, men har oppmerksomhet på spill eller tekstmelding etc. Strikking lar jeg meg ikke irritere over, for det går an å strikke mens man hører etter.

Sist redigert av safran : 25-07-12 kl 18:50.
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 17:56   #57
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Kan du sitte helt, helt stille i over en time når du overværer noe som engasjerer? Eller er jeg bare en pest og en plage?

Jeg er relativt ofte på 10-timers (+)-møter med jobben hvor jeg MÅ følge med hele tiden og ofte delta ved å si noe, og mye av det er relativt lite engasjerende for å si det sånn
Da klarer jeg fint å sitte stille. Jeg er en av få som ikke har bærbar med meg, jeg synes det forstyrrer konsentrasjonen min selv om jeg kunne skrevet notatene rett inn. Jeg skriver notater for hånd da, det er det som er trikset mitt til å henge med.

Men jeg fikler ikke med ting og sitter temmelig rolig - skifter bare sittestilling iblant. Telefonen lar jeg ligge, i denne settingen hadde det funket dårlig å taste på den. Får jeg en telefon eller melding som er viktig går jeg heller ut av møterommet, men da skal det være viktig. Vi har vanligvis gode stoler da, og bord å lene seg på.

Strikking og sminking er fullstendig og helt utenkelig

Er jeg på konferanse dropper jeg forelesninger som er i grenseland interessante. Eller sitter og noterer tanker og ideer for hånd mens presentasjonen foregår, den bærbare får vanligvis ligge både da og i møter for min del. Men sitter stille ellers.

Sist redigert av m^2 : 25-07-12 kl 18:24.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 18:08   #58
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge jeg har notatblokk og penn klarer jeg å være rolig.

Gjennom oppveksten har jeg fått veldig, veldig mye trening i å sitte stille og høre etter selv om emnene har vært gudsjammerlig kjedelige, så det går stort sett veldig greit.

Strikking og sminking (!) hadde jeg nok himlet innvendig over.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 18:09   #59
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mangler totalt evnen til å sitte stille - det er skvett umulig.

Gammel 25-07-12, 18:10   #60
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

jeg er ikke alene

Det er kanskje ikke tilfeldig at mange rastløse multitasking-sjeler befinner seg på er formum som dette.

Jeg er slik selv. Jeg husker det ble kommentert av sidedamen min på videregående og jeg antar folk har merket seg det siden også. Mannen min finner det irriterende at jeg nærmest må gjøre noe hele tiden; surfe, spille, skrable, lage lister, ja omså legge kabal. Alternativet blir fort at jeg kjedespiser (mer enn jeg ellers gjør), og det er ikke bare det heller.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:27.