|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Jeg studerte sammen med en god del strikkere. Det ble tatt opp i plenum en gang siden mange opplevde at det forstyrret. Strikkerne mente at de konsentrerte seg bedre mens de strikket, men det ble oppfattet som veldig forstyrrende på andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Jeg fikler heller ikke på telefonen, hvis jeg surfer så gjør jeg det på ipad og håper at det fremdeles ser ut som jeg noterer.
![]() |
#43 |
Audacious
|
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Jeg hekler. Det klirrer ikke.
![]() |
#44 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Ja, jeg kan sitte helt i ro. Jeg har ikke mye motorisk uro (kunne gjerne hatt litt mer av det i blant
![]() |
#45 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Jeg er egentlig en veldig rolig person, men når det kommer til å sitte stille på en stol på møter og konferanser så er det veldig vanskelig for meg. Føler meg som et barn der jeg hopper rundt i stolen og ikke klarer å finne roen i det hele tatt.
![]() |
#46 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?
Samme her. Jeg passer også på å finne grunner til å forlate lokalet (gå på do, hente ting osv.) Ofte later jeg som jeg tar notater, mens jeg i stedet skriver andre ting (om temaet er kjedelig): handlelister/gjøremål, planlegging av timer jeg skal holde osv.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Jeg blir iallefall fryktelig distrahert av strikkere, enter det bråker eller ikke. Og så syns jeg det ser så frekt ut, som om de ikke viser interesse.
![]() |
#48 |
Epikur
|
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Jeg er litt fiklete og klarer ikke høre etter om jeg ikke holder hendene opptatt. Jeg har tegnet meg gjennom en god utdanning og tegner, surfer, strikker og diller meg gjennom konferanser, kurs og samlinger. Jeg får med meg alt. Men jeg *kan* sitte helt stille også. Spesielt etter jeg begynte å jobbe mer med å være tilstede, så går det bedre. Jeg har stor nytte av å ikke ha med meg telefonen hele tiden overalt.
Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force. ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 25-07-12 kl 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Jeg greier ikke å sitte helt i ro. Jeg skribler veldig ofte, bytter sittestilling, teller alt som kan telles, og fikler med mobilen.
![]() |
#50 |
Epikur
|
Men er det da du som sliter med konsentrasjonen eller er det strikkerne?
![]() |
#51 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Jeg har ikke problemer med å konsentrere meg, men sliter med å sitte stille i slike situasjoner. Litt rart, kanskje, siden jeg ikke har problemer med å sitte lenge stille i f.eks. meditasjon. Det har vel noe med det å sitte rett opp og ned på en stol å gjøre. Telefonen fikler jeg ikke med, delvis fordi jeg synes det er litt respektløst overfor de som prøver å formidle noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Leser
|
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Jeg kan sitte helt pal og høre etter og er det jeg gjør som oftest. I veldig store forsamlinger (100-300 stk) hekler/strikker jeg. Jeg opplever ikke å ha noen kontakt med forelser uansett, og jeg hører helt greit etter når jeg arbeider med hendene (hjemme hører jeg mye på lydbok når jeg hekler/strikker, og det er veldig hyggelig). Jeg kan dog ikke telle, ha vanskelige mønstre etc. Det må være enkelt.
![]() |
#55 |
Pauset
|
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Om det er noe som VIRKELIG engasjerer, så sitter jeg nok i ro. Men ikke ellers. Men det er veldig lite som engasjerer sånn voldsomt egentlig. Jeg tenker i alle fall ikke på lipgloss når jeg føler jeg er engasjert i noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
frakoblet
|
Jeg syns det er respektløst å fikle med telefonen under foredrag/møter. Det gir inntrykk av at man ikke følger med, men har oppmerksomhet på spill eller tekstmelding etc. Strikking lar jeg meg ikke irritere over, for det går an å strikke mens man hører etter.
In vino veritas Sist redigert av safran : 25-07-12 kl 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
Jeg er relativt ofte på 10-timers (+)-møter med jobben hvor jeg MÅ følge med hele tiden og ofte delta ved å si noe, og mye av det er relativt lite engasjerende for å si det sånn Sist redigert av m^2 : 25-07-12 kl 18:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Så lenge jeg har notatblokk og penn klarer jeg å være rolig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Originala
|
Det er kanskje ikke tilfeldig at mange rastløse multitasking-sjeler befinner seg på er formum som dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|