Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnas høstklærtråd (ute)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-12, 18:11   #41
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnas høstklærtråd (ute)

Har storhandlet på OBS denne uka. Alle guttene trengte gummistøvler, og nå som de alle er over barnestørrelsene, koster jo skikkelige støvler det hvite ut av øyet. Og sist jeg prøvde meg på billig-variant holdt de knappe tre uker.

Så har jo OBS kampanje på Dock Boots, 199 for barnestr, opp til 35, og 299 for voksenstr. Disse er vel litt omdiskutert, men jeg liker dem, de er gode på foten og prisen var jo uslåelig. Enda bredere ble smilet mitt da jeg funderte på om ikke disse var veldig store i str sist? Jeg dro på meg en barnestøvel i str 35, og den satt som et skudd! Jeg er vanligvis en 37/38 str! Dro med meg et par, og gikk videre til voksenstr. Prøvde på meg en voksen str 36, og den var kjempetrang! Målte støvlene mot hverandre, og 35-str i barnekolleksjonen var flere størrelser større enn den i 36 i voksenstr! Den tilsvarte omtrent str 37-38 i voksenstr. Var usikker på hva barna ville passe, så jeg tok med meg ett par i 38, og ett i 42. 12-åringen passet 42 greit, mens 10-åringen svømte i 38. Så da ble det bytte, 2 par støvler i 35, ett par i 34, og ett par i 42. Veldig praktisk med så kjempestore størrelser, da sparte jeg jo noen hundrelapper.
Dette ble en veldig lang avhandling gitt.

Jeg skulle egentlig bare tips om å sjekke størrelsene på disse før dere kjøper.

OBS hadde også litt ullsalg, så jeg kjøpte litt ull til vesla.

Gammel 24-08-12, 19:10   #42
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Gjort noen innkjøp denne uka.... En del sko som ble for små her gitt. Minsten fikk Timberland sko, mellombror fikk Salomon, Muckboots og ullforet støvler. Eldste fikk puma sko og ullforet støvler.
Synes dockbootsene er ganske gode jeg, i forhold til de første modellene som kom for 10 (?) år siden. Ble litt nysgjerrig på om største størrelsen kan passe eldste som bruker 44, men tviler for han har ganske brede føtter.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 1069178_1_medium.jpg (37,6 KB, 2 visninger)
Filtype: jpg 1081432_0_medium.jpg (25,5 KB, 3 visninger)
Filtype: jpg 1084835_0_medium.jpg (28,1 KB, 3 visninger)
Filtype: jpg 15778G-p1.jpg (17,6 KB, 5 visninger)
Filtype: jpg 05783-p1.jpg (9,2 KB, 5 visninger)
Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 16:22   #43
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge bruker det samme som i vår.

Eldste:
Bergans softshelljakke
Bergans skalljakke
Reimatec+ bukse
Reimatecdress til senere i høst
Tretorn goretexsko
Merrell joggesko

Yngste:
H&M softshelljakke
HH skallbukse
Reimatecdress
Timeberland goretexsko
Adidas joggesko

Jeg kjøpte forresten en Bergans vårdress til 50% på G-max i går. Den passer nok til neste vår eller høst.

Gammel 25-08-12, 18:51   #44
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg kjøpte forresten en Bergans vårdress til 50% på G-max i går. Den passer nok til neste vår eller høst.

Hadde de mange igjen?

Gammel 25-08-12, 18:52   #45
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hadde de mange igjen?

Nei, og bare størrelse 92, tror jeg.

Gammel 25-08-12, 20:47   #46
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nei, og bare størrelse 92, tror jeg.

Det blir for lite. Han har uansett en ny reflex vår/høstdress som nok også passer til våren siden den er stor i str. Forleden svelget jeg kameler og kjøpte vanlig regntøy til ham, name it, vannsøyle 10 000. Det har i alle fall holdt tett.

Gammel 29-08-12, 23:52   #47
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Barnas høstklærtåd (ute)

Til vinteren kan det hende at fjorårets todelte POP sett enda passer. Årets har nemlig bare vannsøyle på 5000, for dårlig på vestlandet.

Bare til opplysning så har årets POP vinterjakker og bukser vannsøyle på 10000.

Gammel 30-08-12, 09:21   #48
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er usikker på om førsteklassingen tar på seg fleece eller ullbukse under slike skallklær. De får ikke mye oppfølging med påkledning i skolen, regner med at barna skal ordne det selv? Jeg er redd for at hun bare tar på det ytterste for å bli fort ferdig, og glemmer noe varmt.

Kan dere anbefale noe som har lett og godt for for høsten?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 12:38   #49
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bean, her.

Bare til opplysning så har årets POP vinterjakker og bukser vannsøyle på 10000.

Det er ikke det det står på nettsiden.

Gammel 30-08-12, 12:40   #50
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Det er ikke det det står på nettsiden.

Sitat:

Varm og fleksibel vinterjakke til barn. Vind- og vanntett materiale med teipede sømmer. Vannsøyle 10 000

Gammel 30-08-12, 13:14   #51
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Eldste har fått seg Viking Sputnik goretex fra XXL. Skulle ha samme til minstemann, men de hadde ikke inne str 22. Noen som vet om tilsvarende type sko som passer en ettåring som bruker 21/22? Helst med borrelås og ankelstøtte.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 13:50   #52
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Regntøy etter storebror, støvler etter storesøster og sånn..
Joggesko når det ikke regner.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 18:16   #53
millact

Standard

Ang POP og vannsøyle så må nettsiden ha vært feil for et par uker siden da.

Gammel 30-08-12, 18:41   #54
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Eldste har fått seg Viking Sputnik goretex fra XXL. Skulle ha samme til minstemann, men de hadde ikke inne str 22. Noen som vet om tilsvarende type sko som passer en ettåring som bruker 21/22? Helst med borrelås og ankelstøtte.

ecco har gode baby sko i skinn med goretex både med og uten for. Jeg synes disse er mye bedre til så små barn.

http://www.ecco.com/no-NO/Ecco/Kids/750051-56836?i=1

http://www.ecco.com/no-NO/Ecco/Kids/750151-57543?i=9

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 19:28   #55
Geitrams

Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Ja, jeg så på de, men dumme butikken tok inn de med borrelås kun i str 20,24 og 28, og det gikk ikke an å bestille i andre størrelser . Sputnikene var superlette og god ankelstøtte i str 21, men da hadde han bare 5-6 mm å gå på, og det holder ikke høsten gjennom.
Han har hatt slike med knyting i str 19, men de er for små nå. Kjempegode sko, men knytingen er virkelig noe herk.

Gammel 30-08-12, 19:41   #56
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Idiotisk butikk da, men har dere ikke andre i nærheten? Her er det ingen problem å bestille inn andre størrelser om man går i en ecco butikk.

Gammel 30-08-12, 20:33   #57
Geitrams

Standard

Dette var den Skoringenbutikken i byen med best utvalg i barnesko. Men skal se på flere butikker lørdag. Noen ren Ecco-butikk finnes ikke her.

Gammel 30-08-12, 20:38   #58
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

De med for i får du i nettbutikken til Ecco. Vist du vet at formen på skoen passer eventuelt prøver en med knyting i butikken bør jo det gå bra.

Gammel 30-08-12, 20:40   #59
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Jeg er usikker på om førsteklassingen tar på seg fleece eller ullbukse under slike skallklær. De får ikke mye oppfølging med påkledning i skolen, regner med at barna skal ordne det selv? Jeg er redd for at hun bare tar på det ytterste for å bli fort ferdig, og glemmer noe varmt.

Kan dere anbefale noe som har lett og godt for for høsten?

Vi har hatt heldress i 2 av 3 skoleår. I det fjerde blir det vinterdress igjen. Da kan han ikke fly uten bukse f eks, og slipper ta på to lag. For skolen her følger ikke med.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 12:59   #60
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Har handlet pop vinterjakke og bukse i dag og det er vanntetthet på 10.000. Jakkene og buksene var å få opp til størrelse 152! :-)

Her har eldstemann i 5.trinn:
Pop vinterjakke og tynn bukse
pop skalljakke
HH skallbukse
fleecesett til å ha under skalljakken

Minsten i 3. trinn:
pop vinterjakke og mellomtykk bukse
pop skalljakke
HH skallbukse
Reimatec+ vinterdress.

Minsten påstår han ikke vil ha dress, men det gjor han i fjor og. Brukte dressen stort sett hver dag sammen med cherroxer (de flotte ecco vinterskoene ble ikke brukt, men det regna hele vinteren) pga da henger de fast på dressen og han kan smette oppi og ut i friminuttet kjapt.

De dagene han hadde jakke og bukse hadde han ikke tid til å ta på seg buksa og ble våt og kald. I tillegg så MÅ de ha et sett slik de kan være ute her hjemme etter skoletid.

Storebror er varm og damen i popbutikken anbefalte tynn bukse med vannsøyle 10.000 til han.

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.