|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg regner med det er fordi hull i ørene er noe "alle" har og at det virker ufarlig å ta. F.eks kan man jo stikke innom hvilken som helst frisørsalong og få hull. Og dersom det gikk greit med en selv så regner man vel med at det går bra med barnet og? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg ser veldig sjeldent småjenter med hull i ørene. Jeg tror som ElinM at mange følger strømmen. Der hvor mange har hull i ørene blir dette noe man "må" ha. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenEldstemor var ganske liten da hun fikk. Jeg tenkte ikke tanken en gang da, om at det skulle være noe rart med det. Etter å ha lest her inne så har jeg endret syn noe. Minstemor får ikke like tidlig. Men om folk flest er som jeg var da eldstemor fikk, så tenker man ikke så veldig mye rundt det, og bare gjør det når det passer seg, uten noe om og men. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenMin datter fikk nå som 6 1/2 åring. Kompromiss mellom jeg og far (jeg ville vente lengre). Det som er snålt, er at hun er den siste som fikk i sin klasse, men da vi kom til salongen og skulle ta hull så fikk vi vite at det er 6-årsgrense. De hadde det som absolutte nedre grense. virker fornuftig for meg, men hvor kommer alle de andre hullene fra da? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
One of These Days
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenTulla fikk hull i ørene til 10-årsbursdagen sin før sommerferien. I løpet av sommerferien har de grodd igjen. Hun glemte å ta i øredobbene hos faren sin syntes det var ekkelt å innrømme og si det, så da grodde de rett og slett igjen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenSnuppa blir 10 år og har ikke hull i ørene. Og de fleste i klassen har det, og har hatt det lenge. Jeg er delt på det - hun får ikke pga allergi samt at jeg faktisk ikke synes det er pent på barn. Som mange andre her, så reagerte jeg også på hull i ørene og snuppa har atopisk eksem og tåler ikke mye på huden sin. Aner egentlig om det har noen sammenheng, men jeg bruker det ihvertfall som argument
|
|
|
|
#7 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg har skolestarter på 5,5 år. Og hull i ørene er et teama. Jeg har ikke telt, men ser at mange av jentene i 2006 kullet har hull i ørene. Min ønsker det veldig.
|
|
|
|
#8 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjen
Men husk at venner forgår, mens hull i ørene (ofte) består. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Takk! Ja, jeg venter og drøyer det jeg kan. For nå er hun superfornøyd med et ark klistreøredobber hun fikk av tanten sin.
|
|
|
|
#10 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenKnøtteliten vet neppe hva hull i ørene er, og Knotten er ikke jålete, så jeg regner med å fortsatt slippe unna i evigheter.
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenÅtteåringen maste aldri om hull i ørene før, hun ville ikke ha. Ikke før i fjor, da ville hun plutselig ha. Jeg sa nei, men etter en stund fikk hun allikevel lov. Det var rett før 8-årsdagen. Hun ble grundig instruert i renholdet, og vi hjalp til og passet på. Men hun fikk allikevel betennelse og måtte ta dem ut etter noen måneder. Jeg skulle virkelig ønske vi ikke hadde latt henne få hull, men gjort er gjort. Hun vil aldri mer ha hull i ørene, sier hun, og det skjønner jeg godt. Mitt andre barn er en gutt, så der er det jo overhodet ikke noe tema uansett.
|
|
|
#12 |
|
Stiv
|
Åh, si ikke det. Det finnes en god del gutter med bling i øret, mye mer enn da vi vokste opp. :knirk: Lillebrors kompis på fem har også hull i øret.
|
|
|
|
#13 |
|
Tittel og tittel....
|
Tja, jeg har bare gutter, og storebror har allerede ytret ønske om hull i ørene.
|
|
|
|
#14 |
|
villende
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenHm, jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner de som syns det er problematisk at en skolejente, som ønsker det selv, får hull i ørene. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg har i grunn aldri tenkt at hull i ørene har vært særlig "farlig" helt til yngste jenta fikk nikkelallergi. Hadde jeg visst det hadde hun (selvsagt) aldri fått. Hun bruker nå bare plast (?) øredobber kjøpt i frisørsalong og det funker finfint. For min del skulle jeg ønske hun bare kunne la de gro igjen. Men vi lar henne bruke disse øredobbene hun tåler. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenHull i ørene ja, en eviglang diskusjon det. Hehe.
|
|
|
#17 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenSyvåringen min spør av og til, og jeg svarer at ja, det kan hun få når hun blitt større. Hun synes det er et ok svar, tror jeg. Ikke er det så veldig mange av venninnene hennes som har heller. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Jeg er nok litt her kjenner jeg, men nå er det heller ikke så aktuell en problemstilling for meg, da jeg har to gutter. Kanskje jeg hadde sett annerledes på det om jeg hadde hatt jenter ja. |
|
|
|
#19 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenDet er vel det samme som med bilsikring - her på forumet så er jo de fleste nøye med å følge reglene for å sikre barn i bil, men det stemmer ikke helt med hva jeg opplever ute i den virkelige verden........ |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Eklektisk
|
Det er stort sett bare de som mener at hull i ørene ikke er ok som svarer i tråden her. Det er mange flere som leser. |
|
|
|
![]() |
|
|