|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tyskspråklig litteratur?Jeg har ikke tradisjonelt grunnfag, men 1-årig tyskstudium fra NHH (Tysk for Næringslivet), grusomt lenge siden. Men husker fortsatt hvor godt jeg likte Christine Brückners Poenichen-trilogi, anbefales! Også Michael Endes "Momo" er fin, finurlig historie som har en voksen dimensjon og en barnedimensjon. "Die Verwandlung" av Kafka, ikke lettbent akkurat, men grøss og gru! Så den på teater i vår, fikk lyst til å lese på nytt. "Narziss und Goldmund" av Herman Hesse var også på listen, noe tyngre tematikk, men ok lettlest på tysk (for 100 år siden altså
|
|
|
#2 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Tyskspråklig litteratur?Hvis dere vil ha tips om barneböker, er jeg ganske god paa det. Saerlig böker som gutter paa 9 liker. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Tyskspråklig litteratur?For en mimretråd! Jeg har hovedfag i tysk fra Trondheim, tok grunnfag høsten 92 og mellomfag våren 93, hovedfaget fra høsten 95, og alle bøkene nevnt i denne tråden bortsett fra Cornelia Funke og Michael Ende leste jeg en eller annen gang i løpet av studiet. Og Sturla var en høydare, ja. Vil alltid forbinde svarte tresko og skinnvest over hvit skjorte med han.
|
|
|
#5 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Tyskspråklig litteratur?Vi var mer enn 60, det er jeg helt sikker på.
|
|
|
#6 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Tyskspråklig litteratur?Vi var rekordmange på mitt kull, også. 31 mener jeg, og dette var i Tromsø. Tipper ca halvparten faktisk tok eksamen, og på det rekordstore mellomfagskullet var vi hele åtte studenter.
|
![]() |
|
|