Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Banning?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Bannar du?
Aldri 17 9,50%
Berre inni meg 6 3,35%
Svært sjeldan 40 22,35%
Sånn dann og vann når det fell naturlig 68 37,99%
Jevnlig, ja 21 11,73%
Jevnlig og ofte 7 3,91%
Heile tida i grunn, også når eg er blid og glad 6 3,35%
Nordlending 12 6,70%
Nord for nordlending 2 1,12%
Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-12, 20:45   #41
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Banning?

Nordlending og banner alt for ofte.

Gammel 17-08-12, 20:56   #42
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ja, men mer hjemme enn ute. Synes banning i dagligtale er harry, men blir ikke støtt av det.

Eg er vel og mest der at eg synest det er harry, heller enn at eg blir støtt. Fin distinksjon.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 21:18   #43
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Aldri.
Så godt som aldri, iallfall.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 21:22   #44
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig sjelden, men av og til er det det eneste som duger.

Gammel 17-08-12, 21:31   #45
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er godt oppdratt i et svært møblert og kultivert hjem, så jeg banner ikke. Ikke alltid. Ikke veldig offentlig. Jeg er derimot en jævel til å banne når ikke barna og Drømmemannen (han er så snerpete asså) kan høre det.
Jeg er forresten så heldig at jeg har en bestevenninne som er innmari kreativ. Hun finner stadig på nye skikkelig drøye banneord/kombinasjoner. Vi kjører heldigvis veldig sjelden buss.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 22:01   #46
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Dessverre gjer eg det. Eg hatar at eg gjer det, men det kjem ei glose dann og vann ja.

Gammel 17-08-12, 22:30   #47
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde jeg svart på denne pollen før jeg dro på styrketrening på Black Box, ville svaret vært anderledes. Etter en hard treningsøkt der med banning og det faktisk foran ungene, må jeg innrømme at jeg banner. Har i grunnen vært påpasselig med å ikke banne foran ungene og dermed har jeg kvittet meg med den uvanen, bortsett fra når altså trener hardt har jeg fått bekreftet i kveld.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 23:23   #48
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Jeg banner ikke ofte, men mer nå en før. Mannen kommer fra et sted der de banner veldig, når han snakker med foreldrene eller andre fra hjemstedet er det MYE banning.

Men siden vi ble ilag for ni år siden så har han blitt mye bedre og banner sjelden i hverdagen nå lenger, å jeg banner en sjelden gang. Men mer en for 9år siden

Gammel 17-08-12, 23:41   #49
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg banner. Og så kjefter jeg på ungene om de gjør det samme. Altså, jeg banner bare når det passer seg. Noen ganger passer det seg ofte...

Gammel 18-08-12, 00:13   #50
Wingman
her skal det bli liv

Wingman sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Jeg er oppvokst og oppfostra hos en svenske og ei finnmarking. Hva tror du?

Joda i vurderingsboka var desverre banning nevnt allerede fra andreklasse!

Gammel 18-08-12, 01:10   #51
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg banner når jeg føder. Og i blant ellers også, hvis jeg er veldig sint, for eksempel. Et sted mellom sjelden og dann og vann. Jeg føder jo tross alt veldig sjelden, og sint er jeg bare innimellom.

Jeg finner det helt naturlig å brøle det som føles naturlig underveis i fødsler. Med nr to var jeg rent ille berørt av meg selv på slutten, så etter å ha fått ut den der ungen løftet jeg opp hodet og stirret på ham før jeg tok lystgassmasken vekk lenge nok til å beklage enkelte ting jeg kan ha sagt. De knegget bare, og sa noe om at jeg ikke er den eneste som oppdager at jeg kan ord jeg rødmer over selv.

Er gift med en nordlending som aldri banner, heldigvis, for blant barndomskameratene hans er det mye kroppsdeler på hester og andre ord som på død og liv må være med i annenhver setning.

Og så gidder jeg ikke engang si til ungene at de ikke skal banne, men jeg prøver jo å ikke la det bli ren del av dagligtalen her. Men det er fryktelig søtt når toåringen går rundt og sier "Hejjedud, sjønneh du?" Ikke like sjarmerende med 9-åringen som han har lært det av kanskje.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 01:22   #52
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Å ja. Innimellom. Det kan være utrolig deilig og befriende!

Gammel 18-08-12, 01:24   #53
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Er nordlending, og banner ikke ofte, men av og til. I hovedsak 'helsike' glipper ut. Noe mer om situasjonen legger opp til det. Men er ikke vant med utstrakt bannskap hjemmefra, og ønsker ikke et hjem der det er normalen selv heller. Det gjelder også andre typer begrep som ikke er 'dannet' språk.

Vi snakker dog om ord. Når ungene har hørt noe, vil de snakke med meg om det. Hva det betyr, hva det kommer av, hvorfor det er stygt? De kan vel pikk, faen, dritt, fakern, fy flate og helsike. De er ikke tabu direkte. De kan si dem på badet, og teste dem ut, men man sier ikke sånt til vanlig. Andre kan reagere på det. Det tror jeg de forstår. Mulig poden sier ord sammen med kompiser for å kjekke seg, men han bruker dem ikke av seg selv slik voksne kan finne på. Det er mer 'spennende fenomener'.

Hvor stygt er egentlig 'fy flate'?

Sist redigert av Dronningen : 18-08-12 kl 01:36.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 01:48   #54
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Er shit og pokker banneord? I så tilfelle banner jeg litt, hvis ikke sjelden.

Slår jeg meg eller er redd bruker jeg ett stedsnavn, men har blitt flink til å si det med sammenbitte tenner.

Gammel 18-08-12, 01:52   #55
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan banne så det holder (75% nordlandsk blod i årene), men ikke i normalt prat. Banningen kommer om jeg er sint, irritert over å ikke få til noe, eller jeg slår meg.

Barna banner svært lite, i hvertfall i mitt nærvær, og slik har de alltid vært. Storesøster var den som fanget opp alt som ble sagt når hun var liten, og det meste måtte testes ut. Hun sa diverse banneord en gang, og så var hun ferdig med det. Glemmer aldri da hun i 3 års alderen ble irritert på meg for ett eller annet hun ikke fikk lov til...Jeg så hun ble mørk i blikket, og så kommer et klart og tydelig "helvette", helt klart rettet mot meg.

Har aldri hørt henne si det etterpå.

Minsten har mitt temperament, men han banner aldri til meg eller faren. Mistenker allikevel at han er tøffere i språket uten med venner.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 06:45   #56
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Er shit og pokker banneord?

"Snille" banneord.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 08:13   #57
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg banner ikke ofte. Mindre enn akademikerforeldrene mine.

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Er shit og pokker banneord? I så tilfelle banner jeg litt, hvis ikke sjelden.

Skitt på norsk er ikke så ille, men shit i USA er ganske ille.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 08:24   #58
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Absolutt aldri. Ordene er rett og slett ikke i vokabularet mitt. Synes det er helt greit å høre på når det kommer utbrudd pga et aller annet som har skjedd, men jeg blir sliten av å høre på banning i annenhver setning.

Gammel 18-08-12, 08:47   #59
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg banner litt for mye i forhold til mange andre her på FP tror jeg.. Vil vel si jeg banner jevnlig, ikke bare når jeg er sint.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 09:15   #60
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg banner ikke ofte. Mindre enn akademikerforeldrene mine.

Skitt på norsk er ikke så ille, men shit i USA er ganske ille.

Skikkelig ille, faktisk, noe av det verste man kan finne på å si. Fullt på høyde med "faen i helvete" på norsk. Jeg dreit meg nok ut der noen ganger..:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:29.