Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor vanskelig kan det være?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-07, 10:22   #1
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det være?

Vi har to navn på alle ungene, og de skrives uten bindestrek. Det syns ikke min mor er noe særlig, så når hun sendte inn bilde til avisen på bursdagen, skrev hun navnet til minsten med bindestrek. Da jeg gjorde henne oppmerksom på at navnet ble skrevet skrives uten, sa hun at det visste hun, men var det så nøye da?

Gammel 10-04-07, 10:22   #2
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MiaPia, her.

Jeg synes jo at det er litt ironisk at læreren til Hannah ikke greier å skrive navnet hennes rett. Riktignok er det bare snakk om h en til slutt, men dog. Og nå går hun faktisk i 2 klasse.

Forøvrig uttaler svigerinnen min (og tror hun er hysterisk morsom når hun gjør det) Mathilde sitt navn Mat-hilde, med god trykk på a. Vi andre uttaler det med stum h. Hvordan uttaler dere det?

Jeg pleier å si h'en. Som i matt+hilde.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 10:51   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt kjempesur hvis svigermor konsekvent kalte Eiriken for Erik.

Hun nektet å bruke storesøsters navn en stund da, men det har visst gått over. Hun har vel tilogmed dristet seg til å si at navnet kanskje ikke er så aller verst likevel.

Gammel 10-04-07, 12:15   #4
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Nei hun er Rørosing. (Heter det det tro?)

Moren min er et kapittel for seg selv når deg gjelder å si navnet på den hun egentlig mener. Søsteren min og jeg er konsekvent motsatt, og ettersom det kommer svigersønner og barnebarn inn i bildet, blander hun til og med guttenavn og jentenavn helt villt. Jeg må dessverre ha arvet noe av den egenskapen, for det hender jeg sier motsatt på jenten mine også, før jeg tar meg i det.

Mine svigerforeldre som er bergensere sier ofte f.eks. Sirien, men jeg innbiller meg at det er et slags kallenavn opplegg som sies av venner, eller folk en er glad i. :naiv:
Er det noen bergensere som kan komme med mer fullstendig forklaring på det?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 22:46   #5
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Bris hadde hett det samme som Mim sin om ikke mannen var så fordømt vanskelig.
Det var riktignok før jeg visste at jenta hennes het det.

Gammel 13-04-07, 23:08   #6
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, navnet som Mim har valgt er veldig fint. Veldig.

Gammel 13-04-07, 23:10   #7
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Nå må Mim sende meg navnet til Lille på prikk, for nå er jeg VELDIG "nyfiken".

Gammel 13-04-07, 23:10   #8
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Åhh, kan dere slutte eller? Nå vil jeg veldig gjerne vite hva Madammens datter heter.

Gammel 13-04-07, 23:14   #9
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Åhh, kan dere slutte eller? Nå vil jeg veldig gjerne vite hva Madammens datter heter.

Jeg tror det er noe i "min" gate!

Gammel 13-04-07, 23:25   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet hva Mims datter heter, så den delen av diskusjonen melder jeg meg ikke inn i.

Min mor synes at Gerda er litt for sært. Hun ble veldig lettet da mannen i siste liten slang på Sofie som mellomnavn. Hun forsøkte en stund å bare kalle henne Sofie, men da satt jeg foten ned. Nå kalles hun ved begge navn bare av bestemødrene sine. De andre familiemedlemmene har hatt respekt for det navnet vi valgte. Det er faktisk vårt barn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:24.