|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Her må de spise litt ja. Av 3 unger er det bare en (snart 13) som ikke liker frokost noe særlig, men han må spise ei skive. 11 åringen spiser med stor iver, og den andre snart 13 åringen liker også godt frokost.
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Nå har jeg riktignok en altetende gutt med god appetitt, men jeg ville ikke funnet på å "tvinge" han til å spise noe som helst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Min datter har store problemer med å spise frokost så jeg er forsiktig med å "tvinge" i henne mat. Brød eller frokostblandinger er helt uaktuelt så det blir som regel en frukt, eller hvis jeg er heldig drikker hun et stort glass mangolassi (lage av ca 2 dl kefir og en hel mango). Sist redigert av Lisa : 20-08-12 kl 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Her spiser alle litt, men jeg lar de spise det de orker. Presser ikke i de mat, jeg vet at de har matvett. Som mannen så har ingen av de kjempeapetitt før skoletid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Her må også alle spise før de vi kjører. Den ene spiser en halv brødskive, den andre spiser en yoghurt eller en halv skive og den tredje spiser en skive. Alle drikker ca 1,5 dl juice eller melk for de så tåler det. De får frukt i slutten av 1. time på skolen (og to ganger senere på dagen også), så de klarer seg fint fram til lunsj selv med en relativt liten frokost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Jeg er frokostfanatiker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?En brødskive eller en liten porsjon havregrøt evt. havregryn med melk må minstemann ha, selv om han ikke liker frokost. Jeg synes det høres lite ut med to-tre brødbiter.
![]() |
#8 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Jeg prøver å motivere så godt som mulig til at de skal spise litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Eldste høres ut som barnet i HI. Han kan sitte i 20 minutter å røre rundt i frokostblandingen, eller ta to biter av brødskiven og så orker han ikke mer. Andre dager spiser han to brødskiver på rappen, så det kommer veldig ann på dagsformen. Det hender, på dårlige dager, at jeg smører en syltetøy/sjokadebrødskive, bare for å få i han noe ...
![]() |
#10 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Guttungen her i huset må spise frokost før han går på skolen. Han kan velge om han vil ha ei brødskive med juice til, eller en posjon havregryn med melk. Han bruker en liten evighet på å få det i seg, og jeg har forlengst svelget kamelen og lar ham få se tegnefilm mens han spiser, siden jeg stort sett er opptatt med å stelle lillebroren hans på morgenen.
![]() |
#11 |
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Storebror må spise frokost før han skal på skolen. 3 dager spiser han brødskive, og 2 dager får han havre-cheerios. Hadde han fått bestemme selv hadde han ikke spist noen ting før middag.
![]() |
#12 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?De spiser en brødskive hver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Alle må spise frokost, men eldstemann er absolutt ikke sulten på morgenen, så han slipper unna med et glass biola med litt gryn. De to minste drikker et glass juice og spiser en liten skive.
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Liten apetitt her. 1 go'morgen yoghurt, men det hender den ikke blir spist opp. Men noe må han spise. Har kjøpt i Nugatti, men da ble det ikke spist noe annet enn kneipp med Nugatti. Så den har vi kuttet ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Snuppa er ikke glad i frokost.
![]() |
#17 |
Einsam
|
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?De må spise noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Snuppa er ikke særlig sulten om morgenen. Vi sier oss fornøyd om hun spiser en halv brødskive, men oppfordrer til å spise en hel. Vi kan presse ganske hardt for at hun skal få i seg den halve, men nå er det som regel ikke noen diskusjon lenger.
![]() |
![]() |
#19 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Ja, de må spise noe. Eldstemann har jo alltid matlyst, så det har aldri vært et problem. Nummer to er ikke så sulten om morgenen, men har vent seg til å spise litt likevel. Minstemann er mest trøtt, og da orker han ikke å spise, men så snart han er ferdig med å være trøtt så blir han veldig sulten, så jeg prøver å presse han til å drikke et glass juice og spise et knekkebrød - eller noe i den dur. Av og til en youghurt. Litt etter hva vi har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Snuppa må spise et knekkebrød før hun går, og litt melk. Hun kunne fint ha gått timesvis uten å spise for hun glemmer seg som hun så pent sier selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|