|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kose- og fniselesesirkel - en slags spinnåff
Engelsken er ikke tung, men delvis "toffee-nosed" og et stykke unna dagligtale. Det er ikke så vanskelig å forstå, men ikke helt språket å benytte i dagligtale. På den positive siden så er mange av disse ordene intuitivt veldig greie for oss skandinaver. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det er jo endl spesielle ord, så lesing med ordbok er sikkert lurt. De norske oversettelsene jeg har lest, er bra, sÅ hvis man får tak i norske utgaver, er de absolutt lesbare.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Sv: Kose- og fniselesesirkel - en slags spinnåffHva er bøkene om da?
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kose- og fniselesesirkel - en slags spinnåffEndret - dobbeltpost.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 19-09-12 kl 09:53. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Kose- og fniselesesirkel - en slags spinnåffOg Bertie Wooster selv er en ung, rik, sympatisk, men ganske dum ungkar, mens Jeeves er hans geniale og uforstyrrelige valet (personlige tjener).
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kose- og fniselesesirkel - en slags spinnåffNå skrev jeg et langt, langt innlegg om det på iPad'en. Også forsvant alt i cyberspace.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Borte
|
Sv: Kose- og fniselesesirkel - en slags spinnåffDet høres jo lovende ut.
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Kose- og fniselesesirkel - en slags spinnåffJeg har bare såvidt vært borti dette tidligere, for maaange år siden, og begynte å lese en av bøkene i går, og er helt frelst. Masse vittige kommentarer. Jeg kan ikke få lest fort nok. |
|
|
|
#10 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Kose- og fniselesesirkel - en slags spinnåffJeg har en del Wodehouse, men lite Jeeves. Nesten alt jeg har er arvet etter min mormor og hun ga vekk nesten alle Jeevesbøkene litt før hun døde. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kose- og fniselesesirkel - en slags spinnåffWodehouse! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Kose- og fniselesesirkel - en slags spinnåffHmm.. Her er det noe jeg ikke har fått med meg. Verdt å sjekke opp i kanskje..?
|
|
|
|
#14 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kose- og fniselesesirkel - en slags spinnåffJeg leser Thank you, Jeeves nå. den er så kul! Wooster er besatt av å spille på sin banjolele, selv om det har kostet ham både London-leiligheten sin og Jeeves.
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Kose- og fniselesesirkel - en slags spinnåffJeg vil gjerne bli med, men jeg er liksom skrudd sammen sånn at jeg må begynne i riktig ende. Hvilken bok om Wooster og Jeeves er den første da?
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Kose- og fniselesesirkel - en slags spinnåffJeg bare ser for meg hvordan alle som skal inn på barnerommet blir sprayet med desinfeksjonsmiddel pga. paranoia for "germs" on the baby |
|
|
|
#19 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Madeline Basset, formoder jeg? Hun som mener at stjernene er Guds blomstekrans og at en liten baby blir født hver gang er fe nyser?
|
|
|
![]() |
|
|