Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

J. K. Rowling's new Adult Novel "The Casual Vacancy", First Page

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-12, 22:08   #41
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: J. K. Rowling's new Adult Novel "The Casual Vacancy", First Page

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ikke på langt nær så underholdende.

Enig! Den tullete førstesiden var ekstrem morsom, selv om en hel bok på den måten ville blitt utrolig slitsomt.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 22:35   #42
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Hehe, nå måtte jeg sjekke i boka her om den faktisk var sånn, men der er ingen side 2, gitt.

Noen som har lest denne og kan si meg om jeg bør ha hastverk med å åpne den, eller om jeg kan la den ligge til jeg har mindre på tapetet?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 23:21   #43
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest par-tre kapitler. Og så begynte jeg å lese en annen bok og glemte den litt. Ikke noen page-turner, altså.

Gammel 01-11-12, 19:41   #44
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lest litt over halvparten av den. Den er helt ok. I starten er det morsomt å veksle mellom de ulike karakterene, men etterhvert savner jeg at de ulike karakterene smelter litt mer sammen i en stor herlig smørje.

Gammel 10-11-12, 08:20   #45
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg ler og av parodien.

Men seriøst, dama blei intervjua av New Yorker, og her snakka ho om kor vanskeleg det hadde vore for A. A. Milne å skrive voksenbøker etter Ole Brum, og korleis alle hans karakterar blei samanlikna med Christopher Robin, og sette sitt eige prosjekt som ein parallell til dette. Korfor kaller ho då karakteren Barry, på ordentleg?

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 09:39   #46
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men boka er ikke dårlig, altså. :har selvsagt lest den: Og det skal hun ha, den ligner helt bemerkelsesverdig lite på HP-bøkene.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 09:49   #47
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg må nok lese ho, eg og. Bare for å gjere det.

Gammel 10-11-12, 11:10   #48
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Den er ferdiglest, og den var bra!

Gammel 18-11-12, 14:57   #49
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

bokhora.se skriv:

Sitat:

Tänk dig allt elände i ”Harry Potter” och ta bort allt som är roligt, magiskt, fint och lägg till sex och droger så har du den här boken. Det är liksom inte så kul att enbart läsa om Harrys vidriga morbror och hans gelikar…

Eg får likevel lyst til å lese denne. Sånn etterkvart.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
Gammel 20-11-12, 11:23   #50
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner veldig godt hva hun mener, men det er ganske urettferdig også. Jeg synes boka er bra, hvor bra den egentlig er, er det vanskelig å ha en objektiv mening om. Den minner meg kanskje litt om Nick Hornby i, tja?, dybde. Men uten å være morsom. Den er en veldig anstendig mainstream-roman. Noe sånt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 11:35   #51
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er midt i den nå, og liker den godt. Jeg synes hun beskriver karakterene bra og jeg er spent på hva som kommer til å skje.
Jeg tenker at å skrive en bok etter Harry uansett er en helt uløselig oppgave og at det er vanskelig for folk/kritikere å bedømme dette fordi Harry er så mye større en livet, liksom.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 00:04   #52
David
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jul 2012
David har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg likte godt boka, var spent siden jeg ikke har lest HP-bøkene. For meg ble det litt Eastenders over det, men må innrømme at hun har en god fortellerstemme.

David er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 09:37   #53
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Herlig!

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:30.