|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvor mye alkohol har du/dere i hus? Spesifiser gjerne fordelingen mellom vin/øl/sprit | |||
| 0. Drikker ikke alkohol, serverer heller ikke gjester. |
|
15 | 6,73% |
| 1-5 flasker/bokser/vinkartonger. |
|
73 | 32,74% |
| 6-10 flasker/bokser/vinkartonger. |
|
28 | 12,56% |
| 11-20 flasker/bokser/vinkartonger. |
|
52 | 23,32% |
| 21-30 flasker/bokser/vinkartonger. |
|
17 | 7,62% |
| 31 og oppover. Kun forbruksvare. |
|
17 | 7,62% |
| 31 og oppover. Samler på vin. |
|
15 | 6,73% |
| Går på polet/i butikken hver gang. |
|
6 | 2,69% |
| Deltakere: 223. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Litt omtrentlig svar her 11-20. Jeg har ikke helt oversikten. Det står stort sett for seg selv i matboden, og vodka går ikke ut på dato, eller? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Vi har svært, svært lite. Jeg tåler ikke alkohol, og mannen synes det er kjipt å drikke alene
|
|
|
|
#3 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Vi har en flaske Marsala som er åpnet, og en flaske amaretto. Begge deler brukes til matlaging.
|
|
|
|
#4 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Vi drikker veldig sjelden (og da stort sett vin til middag). Har litt vin, sherry, likør o.l. som blir brukt til matlaging og litt whisky og annet vi har fått i gave.
|
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Samler ikke vin men har jevnt forbruk så det er mellom 1-15 flasker til vanlig. Sjeldent at det ikke er rødvin i huset.
|
|
|
#6 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Vi samler på vin, så vi har flere hundre. Har som regel maks et par forbruksvin liggende, så vi må stadig på polet.
|
|
|
#7 |
|
Trøtt
|
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Har et vinskap med 18 flasker vin pluss en kartong som er full av sprit. Sprit drikker vi sldri så vi må nok invitere til drinkemiksefest snart.
|
|
|
#8 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Mye. Stemte opptil 20 flasker, men det er vel bare vin. Med mann som reiser mye blir det alltid noe med hjem. Drikke er vi dog ikke så flinke til. Sist jeg gikk på fest kom jeg edru hjem. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Nå har jeg en kartong og en flaske rødvin i huset. Det er omtrent det jeg pleier å ha. Sprit har jeg aldri, for det drikker jeg ikke.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?En flaske med litt snaps igjenn fra jul, åpnet og glemt flaske portvin som ikke er drikkanes men kanskje kan brukes i mat? og to lettøl...
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Ikke noen voldsomme mengder. Ei flaske vin, ei flaske vodka, en Amarula cream og ei flaske whisky. Av dette er det bare Amarulaen som kommer til å bli konsumert av meg, men jeg liker å ha noe å by på når det kommer gjester. I tillegg har jeg noen ølbokser som skal bli med på fest i kveld.
|
|
|
#12 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Vi har relativt mye. Både vin, sprit og øl.
|
|
|
#13 |
|
Kakemonster
|
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Pinlig mye, egentlig. Har ikke helt oversikt, siden det står på øverste hylle i matboden, men endel taxfree-sprit, noe vin jeg har kjøpt selv og noe gaver. Tror muligens det står noe øl der også, men det vet jeg ikke så mye om. Vi drikker lite, og fest har blitt et fremmedord, men begge liker å ta en øl eller et glass vin innimellom. Eller, nå drikker jeg ikke i det hele tatt selvsagt, siden jeg er gravid. Så da minker det aldri. Tror vi må ha en fest selv snart... Altså neste år, tidligst.
|
|
|
|
#14 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Vi har nettopp hatt stor feiring og har masse rester, så akkurat nå er det mer enn vanlig. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Øyboer
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Vi kommer akkurat fra utlandet så har noen bokser med øl mannen tok med seg fra taxfree, vanlig vis kjøper han etter behov. Og så har vi en 1 1/2 liter kartong som går med til rødvinsaus og et glass vin om mamma spiser middag med oss. Når den begynner å bli gammel bli hele kartongen sendt til mamma for å bli tømt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
intro
|
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?En kasse i kjelleren merket sprit - som aldri røres lenger. Mannen samlet på whiskey før. I tillegg har vi kanskje åtte flasker vin, en rødvinsdunk og 4-5 øl. Drikker nok et par ganger i uka, begge to.
|
|
|
|
#17 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Vi har noen øl, en flaske vin og en cognac tror jeg. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Vi har alltid vin i huset. Noen flasker til forbruk og en del litt finere som står i matkjelleren. Akkurat nå vil jeg tippe vi har 5-7 vinflasker i heimen i tillegg til noen flasker øl. Vi har en god del sterkere saker også, men det står mest bare til pynt i matkjelleren, for jeg drikker det aldri og mannen svært sjelden.
|
|
|
|
#19 |
|
Pen. Så det så.
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Jeg har ingenting. Nada. Nakent.
|
|
|
#20 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Mannen har en begynnende vinkjeller, så vi har 30+ flasker vin der nede. Utover det har vi beskjedne mengder annet.
|
![]() |
|
|