|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Likestilling i likestillingsdebatten. (Spinoff: Enslig forsørger som får samboer)
Er det ikke omvendt bevisbyrde i sånne saker? At man må kunne vise at så ikke er tilfelle hvis det blir en sak utav det?
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Likestilling i likestillingsdebatten. (Spinoff: Enslig forsørger som får samboer)Det er ingen tvil om at menn også blir diskriminert. De blir diskriminert i arbeidslivet hvis de velger å opptre som omsorgspersoner, de blir diskriminert på hjemmebane med tanke på omsorg for barn. Det som gjør det innfløkt er at det er sterke tradisjoner her slik at mange allerede føler at strikken er tøyd vel langt i motsatt retning. Det er garantert også diskrimninering i form av holdninger også blant ansatte i offentlige etater. Selv om lovverket i seg selv ikke diskriminerer.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Likestilling i likestillingsdebatten. (Spinoff: Enslig forsørger som får samboer)Jeg syns du slapp billig jeg, SL. Jeg betalte trehundre tusen. For at ungene mine skulle slippe å få mer juling av eksen min. Du kan gjette hvor mye far betalte selv. |
|
|
|
#4 |
|
Shake it out!
|
Sv: Likestilling i likestillingsdebatten. (Spinoff: Enslig forsørger som får samboer)Jeg dånte litt da jeg leste den artikkelen tidligere i dag. Ellers det Polyanna sier. Min erfaring som nyseparert er at de fleste synes det er naturlig at jeg skal ha mest omsorg og at jeg bør tenke Bidrag. Og jeg har møtt en lang rekke nyskilte men med 50%. Men i de tilfellene hvor mor ikke har hatt utdannelse og god jobb så er det urovekkende ofte mor som har hovedomsorgen og huset.
|
![]() |
|
|