|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?Min er nok også litt sånn kaldblods selv om det er blitt bedre. Han har ikke fett på kroppen og er tynn. Til nå har han brukt vinterdress og ullundertøy og jeg tror de stort sett har hatt på han et tynt lag ull til også som mellomlag. Vi har ikke snø, regn i dag. Vinterdressen var søkkvåt utenpå og litt fuktig inni og tung. Kanskje er det OK med vårdress og to lag tynn ull? Jeg er usikker.
|
|
|
#3 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?Fleece og regntøy, evt ullribb og regntøy. Og sherrox.
|
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?4-åringen, som forøvrig går i friluftsbarnehage og dermed er mye ute i løpet av en dag, møter i barnehagen slik; Ullundertøy, hjemmestrikket ullgenser og ullbukse/fleeceklær avhengig av temperatur, og Reimatec vår/høstdress ytterst. Hun har regnklær i barnehagen, og om det bøtter ned har hun på dette. Cherrox nederst, om det ikke er altfor mange minus. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?Minsten pleier å ha på seg godt og varmt fleecesett og tykke sokker. Blir han for varm har han masse skift i barnehagen og kan kle seg mindre eller mer etter behov (de ansatte er veldig flinke på sånt). Han bruker todelt vinterdress, men den er ikke særlig tykk, bare god og varm. Regntøyet henger også i barnehagen og er godt brukt nå, for å si det sånn. *vestlandet*
|
|
|
#6 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?De siste dagene har de badet i svære dammer eller rullet rundt i sørpa i barnehagen. Et par plussgrader og mye regn/sludd. Har stort sett hatt på skallklær. Alt har vært vått uansett, mye tørking og ekstra vask. Vurderer et sett regntøy i tillegg, så hun kan gå tørr hjem fra barnehagen...
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?Minsten bruker ull innerst, men på dager med plussgrader har han gjerne en heldrakt oppå. Og så en tynn ulldress som mellomlag, usikker på om den er i bruk nå. Han bruker vinterdress enda, mens skolegutten kom hjem svett en dag og har gått over til ufôret skalltøy.
|
|
|
|
#8 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?Min er en frossenpinn for tida. Selv full vinterbekledning i fem plussgrader (ullundertøy, mellomull og vinterdress) kan bli knapt. Men han er på ingen måte representativ for den gjengse barnehagegjenger for tida.
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?Knerten bruker visst regntøy. Han har ulllongs under joggebukse, så logisk nok trekker de en Fleecebukse utenpå den igjen før regnbukse.
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?Pjokken her har også vinterdress, ullundertøy og ull som mellomlag. Går fint det. Barnehagen ligger i et litt sånn «skyggeland» da, og har masse snø enda. Jeg har tenkt å ha med et tynnere mellomlag, men har glemt det. Og jeg har ikke hørt noe om at han blir for varm iallefall.
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?Vi bor også en halvtimes tid unna Oslo, og har masse snø. Ut i fra hva hun hadde på seg da hun kom hjem i går (ble hentet rett fra lekeplassen i barnehagen) bruker de ulldress og POP-dress med for, og så har hun alltid ull innerst og noen ganger en lett bukse (det er normalt at de springer rundt i body og strømpis inne når de er rett under to, sant?). Hun er god og varm også når vi har vært ute uten den mellomlagsulldressen, i hvert fall i helgen da det var litt mildere.
|
|
|
|
#13 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?Jeg tok med regndresser i dag, for nå er det jammen sørpete ute når isen og snøen smelter i usannsynlig fart. Det er litt kaldt fremdeles, så noen unger trer regntøyet utenpå vinterdressen. Satser på noen ekstra varme lag under tøyet i stedet, for dressene blir virkelig dryppende våte nå.
|
|
|
#14 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?Yngste har dress med avtagbart fôr fra POP, jeg har tatt ut fôret og gitt henne ullbukser og tynn ulljakke fra Janus. Viking vintersko og tynne ullsokker, ullstrømpebukse. Skoene blir våte ytterst, men er tørre inni, med mindre det renner vann inn, og det skjer ofte.
|
|
|
|
#15 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?Joda, det er litt snø igjen her også, men det blir mindre for hver dag og veiene er stort sett bare. Deilig!
|
|
|
#16 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?Det varierer, i dag var det ull/fleece og vinterdresser. I forrige uke var det regntøy og ull/fleece under.
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?10 plussgrader her i dag. Han sier selv han gikk i vinterdress i bhg. Har tatt med vårdress der og, så nå kan de velge.
|
|
|
#18 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?Med det været vi har i midt-norge trengs regndress, helst to, vår dress, vinterdress, tre par votter, støvler, vinterstøvler, goretex vintersko, vadere, ullklær og fleeceklær, minst to skift. Og minst to luer. Med mindre barna er i en barnehage hvor de ikke går ut. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?
Jeg dropper regnklær jeg nå altså, og har gjort det i hele «vinter». Selv om det har vært vått. Men det har vært fordi TTH dressen (vinterdress) har holdt han tørr. Selve dressen blir våt, men han har ikek blitt våt gjennom. Tror ikek ahn har skiftet klær en eneste gang. Dressen henges opp til tørk, og er fin dagen etter.
|
|
|
#20 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2013
![]() |
Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?Det veksles mye frem og tilbake her. Regntøy med ull/fleece under og cherrox på beina om det er vått, vinterdress med ull/fleece og vintersko om det er snø/tørt og kaldt. |
|
|
|
![]() |
|
|