Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnskaper fremfor en halt oppvaskmaskin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnsaker fremfor en halt oppvaskmaskin?
Stoler på mor 18 19,78%
Stoler på skadd oppvaskmaskin 53 58,24%
Stoler ikke på noen 20 21,98%
Deltakere: 91. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-12, 17:52   #1
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnskaper fremfor en halt oppvaskmask

Baksiden av asjetter.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 18:03   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnskaper fremfor en halt oppvaskmask

All den tid min mor har vært død en god del år, hadde jeg blitt pissredd om hun plutselig tok oppvaska en dag oppvaskmaskina hangla, uansett hvor skinnende rein oppvaska måtte være i ettertid.

Men så skal det også innrømmes at jeg synes det er så urkjedelig, og det synes gubben og, å vaske opp for hånd, at tallerknene hopet seg opp på benken da den gamle oppvaskmaskina døde, og i de dagene det gikk før ny var montert.

Gammel 09-10-12, 20:11   #3
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg stoler ikkje på hverken di eller mi mor.

Til info er såpeskuffelokket gått på vår maskin også, men me stikk berre ein oppvasktablett i bestikkhaldaren. Fungerer kjempefint.

Gammel 09-10-12, 22:00   #4
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok ikke stolt på hverken din eller min mor.
Jeg hadde kjørt det i maskinen. Helt klart!

Gammel 09-10-12, 23:51   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde forøvroig sikkert fått flekker av ostekake som sitter størpt fast på glassene, om den oppvasken der hadde gått i vår maskin. Å få ut såpen er ikke noe problem, lokket lar seg egentlig ikke lukke, så at det skal åpnes er i alle fall ikke problmet nei...

Men altså, HI sin mor hadde ikke fått vaske opp her. Heller oppvaskmaskin med vaskemiddel løst ja.

Gammel 10-10-12, 00:01   #6
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde stolt på skadd oppvaskmaskin, men skulle jeg vært vill og gal ville jeg vasket det fort for hånd med såpe og slengt det i maskina etterpå. Da burde koppene ha vært veldig møkkete, type julefett eller noe. Varmt vann er uansett bedre en lunket såpevann med matrester og gørr.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 09:47   #7
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde vel stolt på, i denne rekkefølgen:

- min egen oppvask for hånd
- skadd oppvaskmaskin
- min mors oppvask for hånd

Min mor har mange fantastiske egenskaper. Men oppvask er ikke blant hennes styrker.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 10:11   #8
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Oppvaskmaskin. Det enkle er alltid det beste når det kommer til husarbeid.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 15:34   #9
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Skadd oppvaskmasin, definitivt. Din mors metode virker nesten bare å gjøre vondt verre.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 15:36   #10
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Ha tabletten i bestikkurven. Program uten masse skylling. Finnes flunkende nye oppvaskmaskiner der det ikke er sånn beholder til vaskemiddelet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.