|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvordan koker du poteter? | |||
| Jeg koker dem selvsagt opp med vannet. |
|
170 | 86,73% |
| Jeg koker opp vannet og slenger dem oppi. |
|
11 | 5,61% |
| D'oh! Det kommer an på poteten! |
|
13 | 6,63% |
| Liker ikke potet. |
|
2 | 1,02% |
| Deltakere: 196. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Koker jeg poteter feil!?
Når du koker egg opp med vannet, hvordan vet du da når de er ferdige? -Når de er bløtkokt, smilende eller hardkokte?
|
|
|
#3 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg legger de i kaldt vann, koker de opp og starter klokken når vannet koker. Da lar jeg de koke i 7 min for hardkokte egg. 5 min gir smilende egg.
|
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() |
Sv: Koker jeg poteter feil!?Jeg lærte å koke dem opp med vannet. Og hvis jeg skrella potetene ble de lagt oppi etterhvert som jeg skrella. Har aldri tenkt på å sjekke ut hvordan poteter skal kokes før jeg så denne tråden. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg koker bare hardkokte egg, jeg lar de koke 8-10 minutter etter at vannet har begynt å koke. Pappa koker de sånn ca 6-7 minutter, og da er de smilende.
|
|
|
|
#6 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Koker jeg poteter feil!?Jeg pleier å koke dem opp med vannet. Har jeg dårlig tid, settes vannet på kok mens jeg skreller dem. Egg kokes i eggekoker |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Søt og rar
|
Sv: Koker jeg poteter feil!?Jeg vasker dem og koker dem opp i kaldt vann. Ikke så mye vann, da, bare 3-4 cm. Egentlig kunne jeg brukt den pinnekjøtt-dingsen i bunnen av gryta når jeg koker poteter også.
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Koker jeg poteter feil!?Jeg legger dem i kaldt vann og koker i vei. De blir som oftest mislykket, men det er nok fordi jeg alltid synes de virker alt for harde når de skal være ferdige og koker dem litt til. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Koker jeg poteter feil!?Jeg koker dem (selvsagt!) opp med vannet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Koker jeg poteter feil!?Husstelllæreboken fra 1935 hevder at man skal legge potetene i kokende, lettsaltet vann fra høsten og ut mars - og fra april og til høsten skal potetene kokes opp med det lettsaltede vannet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#11 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Koker jeg poteter feil!?Jeg legger dem i kaldt vann og lar dem koke opp med vannet. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
<*(((<
|
Sv: Koker jeg poteter feil!?Eller vent, er det bedre for poteten at vannet varmes sakte opp rundt den, slik at den ikke merker at den blir kokt? Kanskje den svimer av underveis? Nå ble jeg i tvil.
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Jeg tar tiden fra de begynner å koke.
Det er min teori.
|
|
|
#17 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Koker jeg poteter feil!?Jeg kan antakelig telle på en hånd hvor mange ganger i året det blir kokt potet her i huset, men når det skjer, blir de vasket, putta i kaldt, lettsaltet vann og så kokt opp sammen med vannet.
|
|
|
#18 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Koker jeg poteter feil!?Jeg tror også at å ta livet av potetene litt sånn veldig gradvis umerkelig er mest humant. Killing me softly, liksom.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Koker jeg poteter feil!?Kokes opp med vannet. Enkelt og greit. Det er tross alt bare potet, jeg tviler på at de smaker annerledes om de legges i etter at vannen er kokt opp. |
|
|
|
![]() |
|
|