Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drømmer du om noe ut over det du har/gjør i dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-12, 08:09   #41
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmer du om noe ut over det du har/gjør i dag?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg drømmer om å flytte til USA og jobbe der en stund (et år eller to). Egentlig burde jeg bare gjøre det. Selskapet mitt her en slags "utvekslingsordning" med sin amerikanske distributør, så det er faktisk helt mulig. Men det er ingen nordmenn som har gjort det tidligere for så lang tid. I så fall skal jeg jobbe fulltid (og vel så det), mens mannen beholder den norske jobben sin og jobber deltid fra hjemmekontor.

I utgangspunktet tenkte vi at det var viktig at vi gjorde dette før knerten begynte på skolen, men nå ser jeg at han like gjerne kan gå på skolen i USA.

Jeg vet ikke helt hva det er som holder meg tilbake.

Kjør på Tjorven !! Det er nå dere må gjøre det, det blir vanskeligere jo eldre barna blir.

Gammel 16-10-12, 08:18   #42
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drømmer om å starte for meg selv og jobbe akkurat nok til at jeg har god økonomi og tid til andre ting også. Og så skulle jeg gjerne hatt en liten hytte ved sjøen. Og når jeg blir litt mer gammel og grå ville jeg gjerne hatt en vingård, eller i det minste en leilighet, i Italia.

Gammel 16-10-12, 08:30   #43
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drømmer om mye jeg, oppnåelige: ny jobb, tid og overskudd til å bli ferdig med oppussing av heimen og hytta, en tur til varmere strøk, en barnefri helg (sammen med mannen for en gang skyld).

Mer svevende utopiske: egen bedrift (oppussing og utleie/salg av boliger), kjøpe og flytte til et småbruk, flytte utenlands noen år.

Alle mine drømmer henger ikke sammen, jeg må nok velge om det blir realistisk.

Gammel 16-10-12, 08:41   #44
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mange drømmer. De fleste passer best å holde på innsiden.
Også er det forskjell på drømmer og mål, syns jeg. En del av drømmene dere beskriver virker mer som mål for meg.

Målet er å få mer penger, reise mer og flytte til byen. Målet er selvstendige barn, og mulighet til å frigjøre penger når vi ikke trenger et hus lenger.

Drømmene mine er mer høytflyvende og ikke så lette å oppfylle.
Jeg drømmer for eksempel om å åpne en pub, med nesten ingen bord og bare stamkunder. Hvis man skal kjøpe øl så må man lese, og hvis jeg mener du leser ting jeg ikke kan godkjenne får du bare kjøpt Hansa.

Og andre høytsvevende drømmer som går på livet og veien og jeg'et, finnes selvsagt også.

Gammel 16-10-12, 09:12   #45
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Akkurat nå drømmer jeg om god helse, overskudd og en kropp som samarbeider. Å ikke våkne med hodepine annen hver dag, ikke bli svimmel når jeg reiser meg, ikke har problemer med å gå, og å konsentrere meg, pga smerter.

På sikt drømmer jeg om å drive med smykker, glass og sølv på heltid.

Gammel 16-10-12, 09:46   #46
Left
Passiv

Standard

...

Sist redigert av Left : 06-12-12 kl 17:19.
  Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 10:27   #47
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drømmer av og til om å bytte karrierevei og få brukt litt andre sider av meg selv.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 10:35   #48
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drømmer om å bo i utlandet igjen i 6 måneder eller ett år. Vi har egentlig den muligheten, det er bare det at da må de eldste barna, de to tenåringene våre, dele drømmen, og det gjør de ikke nå. Så jeg drømmer egentlig om tenåringsbarn som innser at moren deres har rett og vet best. Alltid.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 11:11   #49
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et par millioner i Lotto hadde gjort seg. Da skulle jeg hatt meg en leilighet i Italia en plass, og kanskje en på Geilo eller noe slikt. Hytter har vi tilgang til, jeg vil ha noe som krever mindre vedlikehold.
Og så skulle jeg gjerne ha bygget nytt hus, på den tomten vi har i dag.
Om det ble riktig mange nok millioner, eller milliarder, så tror jeg nok at jeg hadde tatt meg en ny utdannelse på heltid.

Ellers har jeg lyst å dra utenlands for en periode, og det kan jeg gjøre via jobb omtrent når jeg vil virker det som.
Når ungene blir store skal jeg ha leilighet i sentrum, det er nå i hvert fall sikkert og visst.

Gammel 16-10-12, 12:11   #50
Left
Passiv

Standard

...

Sist redigert av Left : 06-12-12 kl 17:19.
  Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 12:20   #51
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg drømmer vel strengt tatt ikke om så mye - jeg er så realistisk og liker ikke å lengte etter ting som ikke er oppnåelige. Men jeg ser frem til mange ting som jeg vet at kommer til å skje. Pent i hagen (langtidsprosjekt), et strikkeprosjekt i silke bare jeg finner det rette, tid til å gå i koselige butikker før jul, en tur til New York og sånne ting.

Også har jeg noen sterke ønsker som jeg vet at ikke vil innfris like enkelt. God helse til de jeg er glad i, bedre vern av barn som ikke blir tatt godt nok vare på, at alle skal vite at det er et sted de kan være der det er trygt og sånn.

Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 12:24   #52
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Vi (både mannen og jeg) drømmer om å bo i utlandet en periode, minimum ett år. Mannen gikk på ungdomsskole i utlandet, og har bare positive minner om det. Håper og tror at vi får det til en gang.

Ellers har vi det egentlig veldig fint, og jeg vil i alle fall ikke forandre så mye på det vi har nå. Heldige oss.

Leser om de som ønsker å bli friske, og kjenner meg veldig igjen. Den som er frisk har tusen ønsker, den som er syk har bare ett. Tror det er lett å glemme hvor viktig god helse er for oss, og hvor heldige vi som har det er.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 12:25   #53
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvis man skal kjøpe øl så må man lese, og hvis jeg mener du leser ting jeg ikke kan godkjenne får du bare kjøpt Hansa.

Da skulle jeg bare leste Se & Hør og drukket Hansa sommerøl.

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Når ungene blir store skal jeg ha leilighet i sentrum, det er nå i hvert fall sikkert og visst.

På Nordnes? Med klosteret? Så kan vi sitte på hver vår smijernsbalkong og vinke til hverandre?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 12:40   #54
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Så jeg drømmer egentlig om tenåringsbarn som innser at moren deres har rett og vet best. Alltid.

Dream on, baby !

Gammel 16-10-12, 12:51   #55
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Så mange fine drømmer dere har.

Jeg er så heldig at jeg har fått oppfylt den største drømmen jeg hadde, og det var å få barn. Er også så heldig at jeg giftet meg med en god mann som gir meg mye glede i hverdagen. Og nå får jeg snart oppfylt drømmen om stort hus. En jobb som tillater meg å være mye hjemme med barna har jeg også så sånn sett er jeg storfornøyd og vel så det. Men jeg har flere drømmer som jeg vil jobbe for å nå. Det er i første omgang ny utdannelse til det jeg har gledet meg til å jobbe med i mange år (den starter jeg på når vi er ferdig med barneproduksjonen og minste går i barnehagen). Og så er det hytte på sørlandet et spesielt sted som er like ved vannet, men med kort vei til fjellet. Håper det fortsatt er ledige tomter der når vi en gang får råd til å bygge hytte. Vi drømmer også om å være fosterhjem til noen som trenger det, men vi må først følge opp de barna vi har før vi gir oss ut på noe mer ansvar. Alternativt avlastningshjem dersom vi ser at vi ikke har tid til et fosterbarn (jeg vil jo gjerne få brukt den nye utdannelsen min og har tenkt at jeg kan få bruke mer tid på jobb da dersom det passer seg slik). Senere har jeg en drøm om enda en utdannelse, men jeg aner ikke når jeg skal få tid til å jobbe med alt dette. Jeg skal i alle fall gjøre det så ordner nok resten seg.

Har også noen drømmer som jeg vet ikke lar seg realisere da det ikke er opp til meg å få det til (først og fremst at søstern og familien hadde bodd her og ikke i Oslo). I alle tilfeller har jeg fått oppfylt den største drømmen og det var en utrolig lettelse! Nå blir liksom resten en stor bonus, og det er ikke krise om noen av dem ikke går i oppfyllelse. Men det er jo alltid kjekt å ha noe å drømme om og strekke seg etter

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.