Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Vi skal ha ny bil - hjelp

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-07, 23:03   #1
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal ha ny bil - hjelp

Har ikke peiling på biler, men vet at Mannen har falt pladask for Toyota Avensis. Selv har jeg bare to kriterier: Stasjonsvogn med hengerfeste .

Kanskje vi får lik bil etterhvert da Mandarin .

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 11:30   #2
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Mamma og pappa har hatt Avensis og vært kjempefornøyd. Det eneste var at pappa angret på at han ikke kjøpte en med litt større motor.

Gammel 23-04-07, 12:30   #3
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Så var det å finne TID til å kjøpe ny bil.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 10:03   #4
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Hvordan er den størrelsesmessig ift Avensis stasjonsvogn? Vi sikler på en ny Avensis, men jeg synes ikke det ser ut som om 2-åringen kan sitte bakovervendt i den?

Vi har både ein Corolla Verso og ein Avensis, Avensisen er dog ein 2002-modell. Vi får 2-åringen vår bakovervendt i begge bilane, men det røyner hardt på i Avensisen etterkvart. Seteryggen der er ikkje regulerbar, og det er ein kjempefordel med Versoen - fleksibiliteten. Vi legg ned seter og tek dei opp igjen, regulerar seteryggane og flyttar setene fram og tilbake, alt etter behov, og alt med enkle handgrep og i løpet av sekund.

Vi fekk opplyst at Versoen er ein cm breiare enn den nye Avensisen, og det merkast utruleg nok. Vi har eit relativt stort barnesete, og med eldste på pute, er det minimalt med plass igjen til ein tredje person i baksete på Avensisen, medan det ikkje er noko problem i Versoen. Eit anna fortrinn med Versoen er høgda. Ungane kjem seg høgare opp og får oversikt og det gjer vi vaksne og, og ikkje minst merkar eg stor forskjell på ryggen min når eg står og lenar meg inn i bilen for å feste minste i setet sitt. I Avensisen må eg bøye meg nedover, i Versoen står eg mykje meir oppe og får ikkje den belastinga på korsryggen. Pga fasongen ser Versoen mykje kortare ut enn Avensisen (lengda på bilane er eg usikker på), men når ein parkerar bilane attmed kvarandre ser vi at dei er nesten like lange. Vi har 7-setar, Verso kan også leverast med berre 5 seter, men med bakerste seterekka nedslått er det utruleg kva vi får plass til.

Både Avensis og Verso er kjempegode bilar, men hjå oss er utan tvil Versoen blitt hovudbil og den bilen vi vel dersom begge er tilgjengeleg. Og Versoen er bilen 2-åringen forlangar å sitje i, dersom begge står i garasjen! (Og eg skjønnar ho godt, sitje bakovervendt med tilnærma rette bein vs. knea stadig nærmare øyrene...)

Eg anbefalar å ta ein tur til forhandlar og prøve begge bilane med barnesete i, då får ein litt meir inntrykk av kva som kan passe for ein sjølv og korleis det vil fungere i kvardagen.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 09:59   #5
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Vi har Opel Zafira og er veldig fornøyd med denne. Har plass til tre barneseter på rekke og rad i baksetet og tvillingvogn i bagasjen. Veldig god å kjøre er den og, man sitter ganske høyt og har god oversikt. En fordel for små mennesker som meg selv.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.