|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Skal dine barn på Halloween-runde? | |||
Ja, såklart! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
85 | 50,00% |
Ja, må vel følge strømmen |
26 | 15,29% |
Nei, vi velger HalloVenn-fest istedet |
10 | 5,88% |
Nei, vi slukker lys og later som vi ikke er hjemme |
14 | 8,24% |
Vi har ikke barn som deltar, men vi åpner opp og pøser på med godteri |
19 | 11,18% |
Her hos oss er det ingen barn som går Halloween-runde, heller ikke vårt/våre |
16 | 9,41% |
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)
Jeg har lyst til feire Halloween, men heller ikke i mitt strøk (i Bergen) er det særlig aktivitet. Hjelper jo selvsagt ikke på at vi bor i en blokk der de fleste er barnløse, men de gangene jeg har vært ute den 31.10 har jeg ikke sett mange. Har ikke hørt noe snakk om Halloween fra datteren vår heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det fantes i høyeste grad på flaktveit tidlig på 200-tallet
![]() |
#4 |
Whatever, never mind
|
Ikke hos oss heller. Men det bor bare noen få barneskolebarn her i nabolaget. Resten er 5 og yngre eller ungdommer, som er for gamle til å gå rundt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Kvasi alternativer er jeg ikke begeistret for, Mazungen er fornærmet for skolen har lagt arrangement til kveldstid på skolen så det blir avkortet feiring her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Og, vær så snill; finn på et annet navn enn Hallovenn! Det er virkelig ikke bra med schmarteparte navn som er så gøye på håret at smilet stivner. Enten originalen eller noe helt annet. Hva er for eksempel galt med Høstfest? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)I Bergen er vel julebukktradisjonen i høyeste grad i live, Appelsin? Så kanskje færre som går Halloween?
![]() |
#8 |
Med & uten trylleformel.
|
Midt i leggetiden.
![]() |
![]() |
#9 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg ser dette med at HalloVenn kan virke teit, men det er et fint alternativ, fremfor å slukke/låse/stikke av - for de som har barn og ikke har sansen for Halloween.
![]() |
![]() |
#10 |
|
Her i byen arrangeres fest i en idrettshall, der man kler seg ut og har underholdning og sånn. Det synes jeg er kjempe-kjempeflott. Men jeg synes det å endre konsept er litt teit.
![]() |
![]() |
#11 |
flisespikker
|
Men hva gjør dere da ift. Halloween-barn som måtte ringe på? Siden dere ikke slukker/låser og dermed "melder dere av"?
![]() |
#12 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg har innsett at Halloween er kommet for å bli, og har ikke noe i mot feiringa. Det er jo bare en dag i året. Siden vi har flyttet til et område med mange skolebarn, ser jeg for meg at det blir mer renn på døra nå enn i blokka vi bodde i før. Ungen min er bare 3,5 år, så hun kommer ikke til å gå. Men hun har fått med seg litt av greia. Kanskje hun tør å dele ut litt godteri til de som kommer tidlig på kvelden.
![]() |
#13 |
Med & uten trylleformel.
|
Da er vi jo på HalloVenn-fest (18-21)
![]() |
![]() |
#16 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg har forståelse for at barn liker utkledning og snop, så vi deltar på Halloween, uten å gjøre veldig mye ut av det. Hallovenn opplever jeg som kirkelig "vi er snillere enn dere" snobberi, mest fordi det eneste Hallovenn arrangementet jeg har sett annonsert var i en kirke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Mar 2008
De går ut når det er biltt mørkt. Her begynner de et sted mellom 17 og 17.30 og rundt 19.30 er det som regel nokså stille her.
![]() |
#18 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg synes Haloween er kjempestas, så her feires selve dagen med utkledning og klassefest for pøbelprinsessen mens vi holder fortet her hjemme med lassevis av snop hvis noen ringer på- også har vi fest for familiene til de tre venninnene pøbelprinsessen er mest sammen med og familiene deres helgen etterpå. Da er med både små og store, alle kler seg ut, jeg lager masse skummelekkel mat også pynter vi i hagen med gravstøtter, skumle skjelletter og hylende hekser. Det er så gøy!!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Fram til for to år siden hadde Guttungen ingen interesse av å delta sjøl, men da har vi hatt godis klar til unger som kommer på døra. I fjor gikk han sammen med en kompis på hjemstedet til denne. I går har han annonsert at han skal gå sammen med noen skolekamerater. Mor tenker greit nok, men kommer antakelig til å henge i passe "passepåavstand" i bakgrunnen, da jeg ikke helt stoler på dømmekraften til et par av disse gutta.
![]() |
#20 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Kirken ja - jeg kjenner jeg må ut og fiske litt info, for Guttungen kom altså hjem og snakket om at han skulle være med en kompis på Haloween ved kirka, for der fikk de godteri alle mann. Jeg prøvde å få fram om de skulle gå og ringe på husene på vei mot kirka, eller om det er et arrangement i kirka (altså menighetshuset), men det var ungen ullen på.
![]() |
|
|