Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hallovenn vs Halloween? (med poll)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Skal dine barn på Halloween-runde?
Ja, såklart! 85 50,00%
Ja, må vel følge strømmen 26 15,29%
Nei, vi velger HalloVenn-fest istedet 10 5,88%
Nei, vi slukker lys og later som vi ikke er hjemme 14 8,24%
Vi har ikke barn som deltar, men vi åpner opp og pøser på med godteri 19 11,18%
Her hos oss er det ingen barn som går Halloween-runde, heller ikke vårt/våre 16 9,41%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-12, 22:09   #1
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)

Jeg tror ikke Halloween finnes i Bergen. I hvert fall ikke i mitt strøk. k

Gammel 23-10-12, 22:30   #2
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg har lyst til feire Halloween, men heller ikke i mitt strøk (i Bergen) er det særlig aktivitet. Hjelper jo selvsagt ikke på at vi bor i en blokk der de fleste er barnløse, men de gangene jeg har vært ute den 31.10 har jeg ikke sett mange. Har ikke hørt noe snakk om Halloween fra datteren vår heller.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 22:48   #3
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Jeg har lyst til feire Halloween, men heller ikke i mitt strøk (i Bergen) er det særlig aktivitet. Hjelper jo selvsagt ikke på at vi bor i en blokk der de fleste er barnløse, men de gangene jeg har vært ute den 31.10 har jeg ikke sett mange. Har ikke hørt noe snakk om Halloween fra datteren vår heller.

Det fantes i høyeste grad på flaktveit tidlig på 200-tallet

Gammel 24-10-12, 00:40   #4
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Ikke hos oss heller. Men det bor bare noen få barneskolebarn her i nabolaget. Resten er 5 og yngre eller ungdommer, som er for gamle til å gå rundt.

Jeg kjøpte inn godteri i fjor til å ha i tilfellet det kom noen, men ingen dukker opp. Godteriet ble glemt og funnet igjen i vår en gang. Det har ikke vært ytret noe ønske om å gå rundt eller å ha fest her så vi har ingen planer for dagen.

Vi har nyttårsbukker i nabolaget, da.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 07:22   #5
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Kvasi alternativer er jeg ikke begeistret for, Mazungen er fornærmet for skolen har lagt arrangement til kveldstid på skolen så det blir avkortet feiring her.

En trenger ikke være utkledd som monster. Mazungen stiller som sjakkdronning, noe hun har valgt selv.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 07:25   #6
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Og, vær så snill; finn på et annet navn enn Hallovenn! Det er virkelig ikke bra med schmarteparte navn som er så gøye på håret at smilet stivner. Enten originalen eller noe helt annet. Hva er for eksempel galt med Høstfest?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 22:14   #7
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

I Bergen er vel julebukktradisjonen i høyeste grad i live, Appelsin? Så kanskje færre som går Halloween?

Vårt barn er for lite til å ha noe begrep om dette enda, og hittil har vi bodd i blokk og ikke hatt så mange på døren. I fjor hadde vi snop mener jeg å huske, men det gikk ikke så mye. Nå bor vi i hus og regner med større innrykk, så da får vi ha snopet klart. Jeg ser ikke helt poenget med HalloVenn altså, er ikke det også en halvkommers greie blitt?

En annen ting: Når ca. er det ungene pleier å være ute og gå? Kjedelig hvis det ringer mye på døren midt i leggetiden.

Gammel 23-10-12, 22:19   #8
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

En annen ting: Når ca. er det ungene pleier å være ute og gå? Kjedelig hvis det ringer mye på døren midt i leggetiden.

Midt i leggetiden.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 22:21   #9
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ser dette med at HalloVenn kan virke teit, men det er et fint alternativ, fremfor å slukke/låse/stikke av - for de som har barn og ikke har sansen for Halloween.

Gammel 23-10-12, 22:23   #10
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Jeg ser dette med at HalloVenn kan virke teit, men det er et fint alternativ, fremfor å slukke/låse/stikke av - for de som har barn og ikke har sansen for Halloween.

Her i byen arrangeres fest i en idrettshall, der man kler seg ut og har underholdning og sånn. Det synes jeg er kjempe-kjempeflott. Men jeg synes det å endre konsept er litt teit.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 23:07   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva gjør dere da ift. Halloween-barn som måtte ringe på? Siden dere ikke slukker/låser og dermed "melder dere av"?

Gammel 23-10-12, 23:16   #12
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har innsett at Halloween er kommet for å bli, og har ikke noe i mot feiringa. Det er jo bare en dag i året. Siden vi har flyttet til et område med mange skolebarn, ser jeg for meg at det blir mer renn på døra nå enn i blokka vi bodde i før. Ungen min er bare 3,5 år, så hun kommer ikke til å gå. Men hun har fått med seg litt av greia. Kanskje hun tør å dele ut litt godteri til de som kommer tidlig på kvelden.

HalloVenn synes jeg høres litt døllt ut. Er kanskje noe foreldrene vil mer enn barna?

Gammel 24-10-12, 17:42   #13
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men hva gjør dere da ift. Halloween-barn som måtte ringe på? Siden dere ikke slukker/låser og dermed "melder dere av"?

Da er vi jo på HalloVenn-fest (18-21)

Gammel 23-10-12, 22:21   #14
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Midt i leggetiden.

Type halv sju-sju?

Gammel 23-10-12, 22:23   #15
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Type halv sju-sju?

Mhm.

Gammel 23-10-12, 22:20   #16
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forståelse for at barn liker utkledning og snop, så vi deltar på Halloween, uten å gjøre veldig mye ut av det. Hallovenn opplever jeg som kirkelig "vi er snillere enn dere" snobberi, mest fordi det eneste Hallovenn arrangementet jeg har sett annonsert var i en kirke.

Halloween markerer man på dagen. Jeg ville ikke gitt snop il barn som kom andre dager. Skumle fester kan man ha når man vil. :raus: Og i Bergen eksisterer så absolutt julebukktradisjonen. Mine barn klarer i hvert fall å spise snop flere ganger i året.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 22:23   #17
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

De går ut når det er biltt mørkt. Her begynner de et sted mellom 17 og 17.30 og rundt 19.30 er det som regel nokså stille her.

Gammel 23-10-12, 22:15   #18
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Haloween er kjempestas, så her feires selve dagen med utkledning og klassefest for pøbelprinsessen mens vi holder fortet her hjemme med lassevis av snop hvis noen ringer på- også har vi fest for familiene til de tre venninnene pøbelprinsessen er mest sammen med og familiene deres helgen etterpå. Da er med både små og store, alle kler seg ut, jeg lager masse skummelekkel mat også pynter vi i hagen med gravstøtter, skumle skjelletter og hylende hekser. Det er så gøy!!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 22:18   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fram til for to år siden hadde Guttungen ingen interesse av å delta sjøl, men da har vi hatt godis klar til unger som kommer på døra. I fjor gikk han sammen med en kompis på hjemstedet til denne. I går har han annonsert at han skal gå sammen med noen skolekamerater. Mor tenker greit nok, men kommer antakelig til å henge i passe "passepåavstand" i bakgrunnen, da jeg ikke helt stoler på dømmekraften til et par av disse gutta.

Gammel 23-10-12, 22:23   #20
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kirken ja - jeg kjenner jeg må ut og fiske litt info, for Guttungen kom altså hjem og snakket om at han skulle være med en kompis på Haloween ved kirka, for der fikk de godteri alle mann. Jeg prøvde å få fram om de skulle gå og ringe på husene på vei mot kirka, eller om det er et arrangement i kirka (altså menighetshuset), men det var ungen ullen på.

Jeg kjenner jeg hadde slappet litt mer av om det var et eget arrangement på menighetshuset, for å være ærlig - jeg stoler mer på de folka, enn på de guttungene Guttungen evt skal gå Halloween med.

Må ringe far til aktuelle kompis, kjenner jeg.

For øvrig er det en generell regel heromkring at man begynner kl 18. Det har vært ganske stille etter klokka 19 i vårt område. I fjor brant vi faktisk inne med en haug godterier fordi det nesten ikke kom en unge på døra. Krysser fingre for at det skjer i år og.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.