|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Mitt forhold til | |||
| Vi går ikke på ski hjemme. Ungene deltar ikke på skiaktiviteter. |
|
8 | 5,76% |
| Vi går ikke på ski, og ungene lærer det av seg selv/andre steder. |
|
18 | 12,95% |
| Vi går på ski kun fordi vi har barn, og ønsker å lære dem det slik at de ikke faller utenfor. |
|
36 | 25,90% |
| Vi har alltid likt å gå på ski, og det er selvsagt at familien skal drive med dette. |
|
39 | 28,06% |
| Vi liker å gå på ski, men barna får bestemme selv hva de vil være med på etter hvert. |
|
31 | 22,30% |
| Slalom |
|
7 | 5,04% |
| Deltakere: 139. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2012
![]() |
Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Vi hat ski alle sammen og alle går på ski. Hele familien synes det er gøy men mest trives vi på slalomski
|
|
|
#2 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Jeg skulle egentlig ønske jeg likte det bedre enn jeg gjør. Men vi prøver å lage positive opplevelser rundt langrennski for barna. Men jeg synes fortsatt det aller beste ved en skitur er å komme hjem.
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Skulle jeg gått på ski her, måtte det blitt rulleski. *Bor nær Stavanger med snø et par dager i året*
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 11-11-12 kl 21:05. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Jeg avskyr ski, og gjør ingen spesiell innsats for at barna skal like det
|
|
|
#5 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Har gått og stått på ski hele livet, mannen også. Og med hytte på fjellet og veldig ivrige barn blir det mye ski. Først og fremst alpint, men også langrenn. Jeg elsker å gå en langrennstur helt alene, i litt tempo. Helst på fjellet, ikke i kø i Nordmarka. Barna ble introdusert for langrenn den vinteren de ble to år, slalom året etter. Nå er femåringen så god at hun er med oss overalt, off piste, i skogen, the works. Veldig gøy.
|
|
|
#6 |
|
villende
|
Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Vi elsker å gå på ski begge to og jeg innbiller meg at det er overførbare til barna. Det forutsetter selvfølgelig at vi ikke praktiserer for mye tvang, men jeg lokker dem gjerne med ut på tur. Jeg innbiller meg at det er mye morsommere å gjøre noe man er flink til å gjøre, så enhver skitur med barna legges opp på deres premisser og vi trekker, bruker pulk og bestikker med kakao og sjokolade over en lav sko for å gjøre det til noe lystbetont. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Jeg savner det, faktisk! Gikk masse på ski i barndommen, bodde jo på landet og hadde fine snøvintre. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
![]() |
Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Jeg liker ski. Snuppa liker ski. Mannen hater ski! Vi bor i en snørik del av landet og ski er en fin (ofte eneste) mulighet til å bevege seg ute i naturen med på vinteren. Derfor har jeg satt storfoten ned: Mannen blir ikke tvunget ut på ski, men har ikke lov å ytre et ord som ved minste tvil kan oppfattes som negative om skigåing. Skigåing skal være kos i mine øyne. Jeg tror jeg selv alltid har likt ski selv fordi det aldri var noe press og styr når jeg var på tur sammen med min far.
|
|
|
|
#9 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Vi elsker å gå på ski, og vi er på skiturer omtrent hver helg i vinterhalvåret. De to største er med på langrennstrening - 1 gang i uka for 7-åringen, og 2 ganger i uka for 10-åringen. De konkurrerer i tillegg. Vi er gjerne i skiløypene på fjellet 3-4 ganger i uka i vinterhalvåret.
|
|
|
#10 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Vokst opp i Trondheim og gikk mye på ski med familien. Også kurs på Skistua som barn og gikk noen renn. I dag har jeg ikke teknikk til å gå Birken, hadde vel kommet i mål. Og når pappa alltid har renset, glidet og smurt ski, er det litt ork å sette seg inn i.
|
|
|
|
#11 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Fant ikke noe valg som passet i pollen.
|
|
|
|
#12 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Jeg liker ski, men er ikke flink og skulle ønske jeg var flinkere. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?
Min søster og mann har slike minner. Yngst i søskenflokken, alltid bakerst på familietur og mener de alltid hadde dårligst feste. I begge familiene gikk de lange, mange timer på tur fra barna var ca 7 år.
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Jeg kan ikke huske å ha blitt tvunget med på ski noen gang. Vi var på ski " i sesongen" i oppveksten ja, men ikke tvang.
|
|
|
#15 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Jeg liker ikke å gå på ski fordi jeg aldri har fått dreisen på det. Jeg husker at det var strevsomt, skummelt og flaut. Som voksen har jeg måttet tvinge meg til å ikke være skamfull over at jeg ikke går på ski. Når jeg leser denne tråden, ser jeg jo at det ikke bare er meg, men irl føles det som om "alle andre" elsker å gå på ski. Jeg har veldig lyst til å mestre det bedre, men bare tanken på å feste ski til beina får meg til å bli kvalm, så jeg har en vei å gå. Vi får se.
|
|
|
#16 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Vi går ikke på ski. Barna har ski men de brukes kun på den obligatoriske skidagen på skolen. Vi står derimot slalom, i allefall jeg og barna. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Vi står på ski, både bortover og nedover, men det blir ikke så mye som vi vil jfr dårlige snøforhold her i lavlandet. Vi håper å få råd til å bygge hytte på tomt vi har kjøpt.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Vi elsker ski og snø, enkelt og greit! Ungene fikk sine første slalomski da de var nesten 3 og nesten 4 år og har stått veldig mye siden da. Begge har snowboard også, men det er mest hun yngste som står på snowboard. De er også flinke på langrenn. Hun eldste trener aktivt og har gjort det i 1 år.
|
|
|
#19 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Vi liker å gå på ski alle mann. Eller, mannen er mest glad i nedoverski.
|
|
|
#20 |
|
This is normal!
|
Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?
Jeg har også slike minner (yngst av 5, alltid dårlig utstyr og feil smurning osv osv), men jeg elsker altså å gå på ski nå. Det er mye jeg hatet som barn som jeg har glede av som voksen. Jeg skjønner ikke helt at folk lar dårlige barndomsminner om sånne ting styre hva man gjør som voksen.
|
|
![]() |
|
|