|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Mitt forhold til | |||
Vi går ikke på ski hjemme. Ungene deltar ikke på skiaktiviteter. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 5,76% |
Vi går ikke på ski, og ungene lærer det av seg selv/andre steder. |
18 | 12,95% |
Vi går på ski kun fordi vi har barn, og ønsker å lære dem det slik at de ikke faller utenfor. |
36 | 25,90% |
Vi har alltid likt å gå på ski, og det er selvsagt at familien skal drive med dette. |
39 | 28,06% |
Vi liker å gå på ski, men barna får bestemme selv hva de vil være med på etter hvert. |
31 | 22,30% |
Slalom |
7 | 5,04% |
Deltakere: 139. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Jeg savner det, faktisk! Gikk masse på ski i barndommen, bodde jo på landet og hadde fine snøvintre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
![]() |
![]() Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Jeg liker ski. Snuppa liker ski. Mannen hater ski! Vi bor i en snørik del av landet og ski er en fin (ofte eneste) mulighet til å bevege seg ute i naturen med på vinteren. Derfor har jeg satt storfoten ned: Mannen blir ikke tvunget ut på ski, men har ikke lov å ytre et ord som ved minste tvil kan oppfattes som negative om skigåing. Skigåing skal være kos i mine øyne. Jeg tror jeg selv alltid har likt ski selv fordi det aldri var noe press og styr når jeg var på tur sammen med min far.
![]() |
#43 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Vi voksne går ikke mye på ski, men får til noen turer om vinteren. Ungene går masse på ski, både på skolen og på fritiden.
![]() |
#44 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Vi elsker å gå på ski, og vi er på skiturer omtrent hver helg i vinterhalvåret. De to største er med på langrennstrening - 1 gang i uka for 7-åringen, og 2 ganger i uka for 10-åringen. De konkurrerer i tillegg. Vi er gjerne i skiløypene på fjellet 3-4 ganger i uka i vinterhalvåret.
![]() |
#45 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Jeg har alltid likt å gå på ski, og gjør det fortsatt. Mannen er mer lunken, men blir med om vi tar med jenta. Hun fikk ski i fjor, så det har ikke blitt mye gåing. Håper hun også vil like det, men det er ingen tvang.
![]() |
#46 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Vokst opp i Trondheim og gikk mye på ski med familien. Også kurs på Skistua som barn og gikk noen renn. I dag har jeg ikke teknikk til å gå Birken, hadde vel kommet i mål. Og når pappa alltid har renset, glidet og smurt ski, er det litt ork å sette seg inn i.
![]() |
#47 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Fant ikke noe valg som passet i pollen.
![]() |
![]() |
#48 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Jeg liker ski, men er ikke flink og skulle ønske jeg var flinkere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?
Min søster og mann har slike minner. Yngst i søskenflokken, alltid bakerst på familietur og mener de alltid hadde dårligst feste. I begge familiene gikk de lange, mange timer på tur fra barna var ca 7 år.
![]() |
#50 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Jeg kan ikke huske å ha blitt tvunget med på ski noen gang. Vi var på ski " i sesongen" i oppveksten ja, men ikke tvang.
![]() |
#51 |
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Vi går ikke på ski. Barna har ski men de brukes kun på den obligatoriske skidagen på skolen. Vi står derimot slalom, i allefall jeg og barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Vi står på ski, både bortover og nedover, men det blir ikke så mye som vi vil jfr dårlige snøforhold her i lavlandet. Vi håper å få råd til å bygge hytte på tomt vi har kjøpt.
![]() |
#53 |
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Vi elsker ski og snø, enkelt og greit! Ungene fikk sine første slalomski da de var nesten 3 og nesten 4 år og har stått veldig mye siden da. Begge har snowboard også, men det er mest hun yngste som står på snowboard. De er også flinke på langrenn. Hun eldste trener aktivt og har gjort det i 1 år.
![]() |
#54 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Vi liker å gå på ski alle mann. Eller, mannen er mest glad i nedoverski.
![]() |
#55 |
This is normal!
|
Jeg har også slike minner (yngst av 5, alltid dårlig utstyr og feil smurning osv osv), men jeg elsker altså å gå på ski nå. Det er mye jeg hatet som barn som jeg har glede av som voksen. Jeg skjønner ikke helt at folk lar dårlige barndomsminner om sånne ting styre hva man gjør som voksen.
![]() |
![]() |
#56 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Jeg liker å gå på ski, bor på et sted der mange går mye på langrenn. For oss er det helt selvfølgelig at vi tar turer på ski med barna om vinteren. Vi går også på ski på hytta. Det blir slik at vi sykler om sommeren og går på ski om vinteren, helt naturlig. Ingen vil trene aktivt, men mine barn har vært med på noen karusellrenn hver seg, antakelig mye pga god stemning, vafler, saft og premier til alle. Jeg vet ikke hvordan det blir når de blir eldre, men jeg håper de vil holde meg med selskap på en og annen skitur.
![]() |
#57 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Vi har alltid likt å gå på ski, og det er selvsagt at familien skal drive med dette |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Mens jeg tar det som en selvfølge at vi alle bærer med oss negative og positive opplevelser som preger den voksne vi blir. Noe bringer vi bevisst videre. Noe lover vi oss selv at vi aldri skal gjøre, mens noe er greit nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Jeg kan ikke fordra å gå på bortoverski, og kjenner iblant litt på den dårlige samvittigheten man er nødt til å ha som NordmannTM fordi jeg ikke fikser å produsere entusiasme rundt dette ift. ungene. Vi har dog ski alle mann, men ungenes skigåing begrenser seg i hovedsak til skidager etc. i regi av skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hva er ditt forhold til å gå på ski?Jeg gleder meg til snøen kommer og vi kan gå litt skikkelig på ski igjen!
![]() |
|
|