Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du en to do-liste frem mot jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-12, 18:27   #41
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en to do-liste frem mot jul?

Nå har jeg i alle fall gjort unna min egen bursdag, så da kan jeg tenke litt mer på jul. Men ikke veldig. Vi skal ikke være her hjemme på julaften, så jeg trenger ikke tenke på mat og sånt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 18:31   #42
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har en julegaveapp på telefonen. Der har jeg skrevet inn ideer til gaver, hvem jeg har kjøpt til og hva jeg har kjøpt.

Men ellers har jeg ingen lister. Har lagt inn datoer for de ulike arrangementene jeg har fått vite om i tiden fremover da, blir ganske mye som skal skje med tre barn på ulike barnehageavdelinger, skole og div. aktiviteter.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 18:35   #43
Anuk

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, litt med de viktigeste tingene. Det er mest for å få spredd ting ut på de dagene jeg har fri i desember. Ellers ender det opp med at alt skal gjøres siste helga før jul, og det blir "litt" mer stress enn jeg setter pris på.

Sist redigert av Anuk : 24-11-12 kl 19:36.
Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 18:36   #44
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal ikke feire jul hjemme i år, så det er lite som skal forberedes, så jeg har ingen to do-liste. Mer en løs oversikt i hodet mitt over ting jeg kunne ha lyst til å gjøre før jul. Bake litt og sånt. Men ikke noe som henger over meg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:35   #45
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den listen har jeg kun i hodet. Mathandlingen er for mange år siden delegert til mannen siden han har ansvaret for alt av matlagning her i huset. Julekort sender vi ikke, og vi har ikke så veldig mange som skal ha julegaver heller. Dessuten har jeg handlet ganske mange av de allerede. Det som er verst å huske er å kjøpe alle bursdagsgavene til de som har bursdag i desember og i begynnelsen av januar.

Vaskingen skjer litt sånn pø om pø, men det jeg liksom MÅ gjøre før jul hvert år er å vaske ned hele kjøkkenet, og det er alle rede gjort.

Resten skjer etter innfallsmetoden, og det blir jul selv om det er litt spindelvev i kroken og hybelkaniner bak kjøleskapet.

Dessuten er det leeeeeeeenge til jul.

Gammel 24-11-12, 19:39   #46
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

1. Ta det som det kommer.
2. Ikke stress.
3. Gjør det som føles viktig og fint.
4. Ignorer spøkelser.

Gammel 24-11-12, 19:46   #47
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg hadde ikke laget og sendt julekort om jeg ikke hadde hatt lyst. Jeg synes det er kjempekoselig, både å lage dem, sende dem ut og ikke minst få julekort fra andre.

Jeg synes også det er koselig. Men stress.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 20:00   #48
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Og alt er allerede delegert til noen?

Jepp.

Gammel 24-11-12, 20:05   #49
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I Popplet (på Iphone og Ipad) har eg laga ei liste for kva som skal bakast og ei liste for meny i jula.

Liste over julepresangar har eg ikkje - trur eg ender opp med innfall og panikk mot slutten uansett.

Skal lage ei liste over kva eg skal gjere også. Det får bli minst mulig, men det skal lagast pepperkakehus, lysestakane skal vaskast reine for stearin, og eg har tenkt å lage nokre dekorasjonar til inngangspartiet og på terrassen. Og henge opp lyslenker

Gammel 24-11-12, 20:57   #50
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, nei, den har jeg delvis i hodet, men den er ikke så lang. Den gir seg litt selv.
Vi baker det vi rekker og lager den julepynten vi rekker, og det andre som MÅ gjøres, glemmer jeg ikke uansett.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 20:58   #51
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Etter å ha sett denne tråden, lagde jeg nå en liste til meg og mannen i google documents.

Gammel 24-11-12, 22:37   #52
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jepp.

Æsj. Det er lov å si nei.

Gammel 24-11-12, 23:44   #53
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

1. Ta det som det kommer.
2. Ikke stress.
3. Gjør det som føles viktig og fint.
4. Ignorer spøkelser.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 09:33   #54
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken app bruker dere?

Jeg bør skrive liste og ikke minst sette i gang og ordne litt. Som f.eks å ta bilder til julekortet...

Gammel 25-11-12, 10:33   #55
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, på en måte. I hodet. Og der står det at alt jeg gjør skal jeg gjøre fordi jeg har lyst. Det innebærer å pynte (=kos), bake hvis jeg har lyst og kjøpe litt julegaver (men det blir minimalt og overlatt til mannen.)

Min er også i hodet. Egentlig ville jeg bli ferdig med maling av gangen (3 etasjer) og trappa før jul, men det skjer ikke, så det får bli utover på nyåret.

Men ellers er det jo det vanlige; julegaveinnkjøp, baking av 38475672 julekaker, menyplanlegging, diverse middagsinvitasjoner med venner og familie (jeg elsker å ha middager her), vasking osv. Det skal skinne her før lørdag, da all pynten kommer opp, og så er det alltid sånn at jeg bruker hele dagen 23. desember på å shine opp huset og gjøre alt klart til morgendagen, før jeg lager noe digg kveldsmat og vi setter oss ned i kjellerstua for å se Polarexpressen. DA er det jul!!!
Og når ungene skal legge seg, henger de opp hver deres julestrømpe på døra og legger seg i senga med sommerfugler i magen, og da fyller jeg opp strømpene og legger en pakke under når de har sovnet (eldste vet jo at nissen ikke finnes da). Og så legger jeg alle pakkene under juletreet slik at barna ser dem når de står opp, og at julekakene og safta vi satte på spisebordet til nissen kvelden før, er spist opp. Gruer meg til den dagen mini finner ut at nissen ikke finnes, det er jo så koselig!

Gammel 25-11-12, 10:42   #56
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har lister. Kalendergaveliste, julegaveliste, hva bør gjøres i huset-liste, hva skal vi spise i jula-liste, hva skal handles til jul-liste, hva gjøres i novemberliste, hva gjøres i desemberliste og hvem skal få julekortliste. Jeg bruker de samme listen år etter år, så det tar ikke mye til verken å finne dem frem eller få oversikt over hvilke tilpasninger som trengs dette året.

Det føles litt som om jeg forberedte jula for fire år siden, og enda surfer på det.

(Jeg har ikke lister på data, slikt nymotens tull. Jeg har dem på rutepapir inni en julete perm jeg fikk til tolvårsdagen min.)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 11:01   #57
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk et utmerket råd av Smilefjes en gang. Sett opp en detaljert liste over ting som skal gjøres. Når datoen er passert, stryker du det aktuelle punktet - helt uavhengig om aktiviteten er utført eller ikke. Det synes jeg er en fin overlevelsesstrategi.

Gammel 25-11-12, 11:15   #58
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gaveliste og julekortliste, men ikke gjøre liste. Stort sett er det de samme tingene som skal gjøre hvert år og jeg har laget jul i 20 år. Det går på rutine etterhvert.

Så langt har jeg kjøpt ca halvparten av gavene (og bestemt meg for de fleste av de andre), bestilt bilder til julekort og kalendere og laget pepperkakedeig og funnnet pepperkakeformene. Og det er ikke advent ennå. Jeg har roen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 11:15   #59
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker ColorNote.

Gammel 25-11-12, 11:22   #60
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg vet også at ting blir gjort, men inntil det faktisk er gjort har jeg ikke ro i hodet. Jeg vurderer å skrive på julekortene nå, eller ihvertfall konvoluttene, bare for å slippe å tenke på det. Det er egentlig ikke stress, det er bare jeg som går og elter på sånt. Jeg burde sikkert bare datofeste hver minste ting, men det føles lite gjennomførbart.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.