Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Katta bråker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-12, 13:51   #41
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katta bråker

Og når det er sagt, har jeg hatt innmari lyst til å ta den forbanna ukastrerte monsen som reker rundt her og sloss med våre katter (sterilisert og kastrert og ganske uinteresserte i andre) og få den kastrert en gang for alle. Den er bælsvær og plagsom. Men jeg har ikke gjort det da, selv om jeg har lyst. Andre alternativer jeg har vært innom er å gå dør-til-dør-runde med katten under armen og ta en alvorsprat med eierne. Men, jeg har ikke gjort det heller jeg.

Folk som ikke vil kastrere huskattene sine burde ikke ha naboer! Eller katter!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 13:56   #42
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Og når det er sagt, har jeg hatt innmari lyst til å ta den forbanna ukastrerte monsen som reker rundt her og sloss med våre katter (sterilisert og kastrert og ganske uinteresserte i andre) og få den kastrert en gang for alle. Den er bælsvær og plagsom. Men jeg har ikke gjort det da, selv om jeg har lyst. Andre alternativer jeg har vært innom er å gå dør-til-dør-runde med katten under armen og ta en alvorsprat med eierne. Men, jeg har ikke gjort det heller jeg.

Folk som ikke vil kastrere huskattene sine burde ikke ha naboer! Eller katter!

Og hvis noen skulle tro at mine katter sloss med alle, er det ikke tilfelle. De leker med nabokatten og lever i fred og fordragelighet med andre katter, det er bare denne ene dustekatten som forsurer stemningen.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 18:41   #43
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kattene mine er steriliserte, og har kasse med sand inne. De setter ikke rompa ned i noe annet i allefall. Og klart, de jamrer seg for å komme seg inn på do, de liker ikke snø, ikke regn, ikke kulde og er noen ordentlige primadonnaer.

Naboen liker antagelig ikke noe som kan forstyrre hans koselige tilværelse. Heller ikke småungan i gata er særlig populære. Særlig ikke han lille som ubesværet stiller seg opp og stirrer på dem, mens han piller seg i nesa. Og så råkjører de jo på gangstiene med tråtraktor. Ikke bra. Det er jo råskummelt med treåringer på traktor.

Her er barn, katter og hunder, høytrykkspylere, og stereoanlegg, for store boder og for stygge biler. Og for ikke snakke om trampoliner. Fins det noe verre enn barn som hyler av latter mens de hopper på en trampoline. Sukk.

De burde vokst opp på gård, og levd med haner som galer, kyr som rauter, grisene som hyler på mat, og katta som mjauer og vil inn. Toleranse for andre er en fin ting.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 20:41   #44
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Og for ikke snakke om trampoliner. Fins det noe verre enn barn som hyler av latter mens de hopper på en trampoline. Sukk.

Nei, egentlig ikke. Bjeffende hunder og trampoline inntil vår spiseplass ute er vel de to tingene som forsurer vårt liv i rekkehus. I allefall når foreldrene ikke har vett på å ta trampoline-pause når vi sitter med middagsgjester. Trampoline genererer mye støy altså!

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 21:04   #45
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Nei, egentlig ikke. Bjeffende hunder og trampoline inntil vår spiseplass ute er vel de to tingene som forsurer vårt liv i rekkehus. I allefall når foreldrene ikke har vett på å ta trampoline-pause når vi sitter med middagsgjester. Trampoline genererer mye støy altså!

Veldig enig!!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 21:58   #46
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Men ærlig talt, er det ålreit å omtale anstendige brukere av dette forumet på denne måten? Hvis du synes Katta er bråkete, så kan du ta det på PM.

Helt enig. :har innrapportert innlegget:

Og hvor mye kan egentlig en katt mjaue før det blir plagsomt? Mye verre med røyk som siver inn fra naboen, spør du meg.

Gammel 27-11-12, 22:22   #47
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Og hvor mye kan egentlig en katt mjaue før det blir plagsomt?

Det er vel relativt det.

Gammel 27-11-12, 22:48   #48
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men i et rekkehusnabolag er det jo slik at barn leker, spiller ball, hopper på trampoline, katter som hyler, hunder som bjeffer, barn skriker, naboen klipper plena osv.

Her i vårt nabolag hvor jeg har vært annenhver uke i ni år har det i mange år ikke vært barn, og bare få hunder, og to katter. ( Mine bodde da i min leilighet) Det har vært dødens stille, og ganske trist. Barns latter, dyr og mennesker som lever og rører seg er utrolig trivelig. Og hjertesukket over trampolinen var egentlig litt ironisk. Det er trivelig med et levende nabolag og glade barn er noe av det beste i verden.

Gammel 28-11-12, 14:37   #49
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men i et rekkehusnabolag er det jo slik at barn leker, spiller ball, hopper på trampoline, katter som hyler, hunder som bjeffer, barn skriker, naboen klipper plena osv.

Her i vårt nabolag hvor jeg har vært annenhver uke i ni år har det i mange år ikke vært barn, og bare få hunder, og to katter. ( Mine bodde da i min leilighet) Det har vært dødens stille, og ganske trist. Barns latter, dyr og mennesker som lever og rører seg er utrolig trivelig. Og hjertesukket over trampolinen var egentlig litt ironisk. Det er trivelig med et levende nabolag og glade barn er noe av det beste i verden.

Når man bor tett på hverandre, må man ta hensyn. Da jeg bodde i rekkehus, var de største problemene naboens katter og en trampoline rett ved vår uteplass. Det er ikke spesielt festlig å høre på trampolinestøy fra kl 16 til 22 nesten hver dag. Uavhengig av hvor man bor, er det greit å ta hensyn og tenke over at det man selv synes er veldig trivelig og hyggelig (barn som støyer, katter som mjauer, trekkspill- og tubaspilling) ikke nødvendigvis slår an hos andre.

Sist redigert av noen : 28-11-12 kl 15:42.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 19:27   #50
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Standard

Du har jo rett i det. Men det er trist når barn ikke får leke ute fordi de er til sjenanse for naboene. Det fins en ballplass ikke så langt unna min leilighet. Den er det forbud mot å bruke etter åtte.

Gammel 28-11-12, 19:31   #51
Nå også i farger

Standard

Du har jo rett i det. Men det er trist når barn ikke får leke ute fordi de er til sjenanse for naboene. Det fins en ballplass ikke så langt unna min leilighet. Den er det forbud mot å bruke etter åtte.

Og det er genialt syns jeg. Ikke alle barn leker like "rolig". Vi har hatt gjester til grilling og ikke kunne sitte ute pga trampolinestøy og det er IKKE gøy. Det går faktisk an å både leke og hoppe på trampoline uten å ROPE, hyle og hvine.

Gammel 28-11-12, 19:38   #52
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Standard

I mitt nabolag forsvant alle barna. Etter seks er det aldri et barn å se. De sitter inne foran tv eller pcskjerm fpr det meste. Det er ingen i akebakken lenger. Ingen som hopper strikk eller spiller ball. Enn så lenge er det et par treåringer som tusler rundt på traktorene sine. Alle trampolinene var borte i sommer. Det er stille. Ikke rart det blir bråk av katta.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:16.