|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Katta bråkerOg når det er sagt, har jeg hatt innmari lyst til å ta den forbanna ukastrerte monsen som reker rundt her og sloss med våre katter (sterilisert og kastrert og ganske uinteresserte i andre) og få den kastrert en gang for alle. Den er bælsvær og plagsom. Men jeg har ikke gjort det da, selv om jeg har lyst. Andre alternativer jeg har vært innom er å gå dør-til-dør-runde med katten under armen og ta en alvorsprat med eierne. Men, jeg har ikke gjort det heller jeg.
![]() |
#42 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Katta bråker
Og hvis noen skulle tro at mine katter sloss med alle, er det ikke tilfelle. De leker med nabokatten og lever i fred og fordragelighet med andre katter, det er bare denne ene dustekatten som forsurer stemningen.
![]() |
#43 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Katta bråkerKattene mine er steriliserte, og har kasse med sand inne. De setter ikke rompa ned i noe annet i allefall. Og klart, de jamrer seg for å komme seg inn på do, de liker ikke snø, ikke regn, ikke kulde og er noen ordentlige primadonnaer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
⭐️⭐️⭐️
|
Nei, egentlig ikke. Bjeffende hunder og trampoline inntil vår spiseplass ute er vel de to tingene som forsurer vårt liv i rekkehus. I allefall når foreldrene ikke har vett på å ta trampoline-pause når vi sitter med middagsgjester. Trampoline genererer mye støy altså!
![]() |
#45 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Veldig enig!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
frakoblet
|
Helt enig.
![]() |
#48 |
Pessimistisk Optimist.
![]() Sv: Katta bråkerMen i et rekkehusnabolag er det jo slik at barn leker, spiller ball, hopper på trampoline, katter som hyler, hunder som bjeffer, barn skriker, naboen klipper plena osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
This is normal!
|
Når man bor tett på hverandre, må man ta hensyn. Da jeg bodde i rekkehus, var de største problemene naboens katter og en trampoline rett ved vår uteplass. Det er ikke spesielt festlig å høre på trampolinestøy fra kl 16 til 22 nesten hver dag. Uavhengig av hvor man bor, er det greit å ta hensyn og tenke over at det man selv synes er veldig trivelig og hyggelig (barn som støyer, katter som mjauer, trekkspill- og tubaspilling) ikke nødvendigvis slår an hos andre.
Sist redigert av noen : 28-11-12 kl 15:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Pessimistisk Optimist.
![]() Sv: Katta bråkerDu har jo rett i det. Men det er trist når barn ikke får leke ute fordi de er til sjenanse for naboene. Det fins en ballplass ikke så langt unna min leilighet. Den er det forbud mot å bruke etter åtte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og det er genialt syns jeg. Ikke alle barn leker like "rolig". Vi har hatt gjester til grilling og ikke kunne sitte ute pga trampolinestøy og det er IKKE gøy. Det går faktisk an å både leke og hoppe på trampoline uten å ROPE, hyle og hvine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Pessimistisk Optimist.
![]() Sv: Katta bråkerI mitt nabolag forsvant alle barna. Etter seks er det aldri et barn å se. De sitter inne foran tv eller pcskjerm fpr det meste. Det er ingen i akebakken lenger. Ingen som hopper strikk eller spiller ball. Enn så lenge er det et par treåringer som tusler rundt på traktorene sine. Alle trampolinene var borte i sommer. Det er stille. Ikke rart det blir bråk av katta. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|