Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg til jul?
Kitchenaid 14 21,21%
Kenwood major 48 72,73%
Assistent 2 3,03%
Dustepoll 2 3,03%
Deltakere: 66. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-12, 14:25   #1
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Jeg har kenwood (og en haug ekstrautstyr) og er superfornøyd, dessuten står den på kjøkkenbenken hele tiden og jeg synes faktisk den er finere enn kitchenaiden.

Gammel 27-11-12, 14:48   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er dette? Er dere virkelig mer opptatt av funksjonalitet/størrelse enn design og pene farger, altså?

Jeg kan forøvrig legge til at eltekroken på KA'en funker kjempebra. Og iskrembollen er bare to die for.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 14:51   #3
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Vi kjøpte Kenwood Major i dag. Tilbud på Obs, 2500 kr. Mannen er om mulig mer forelska enn meg.

Gammel 27-11-12, 14:53   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Vi kjøpte Kenwood Major i dag. Tilbud på Obs, 2500 kr. Mannen er om mulig mer forelska enn meg.

Det er den med 900 watt motor eller? Frister veldig, men jeg må ha større motor.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 14:56   #5
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Ja, tror det. Vi har planlagt innkjøpet en stund, men tror watt har vært likt på alle vi har sett på..

Gammel 27-11-12, 15:12   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hva er dette? Er dere virkelig mer opptatt av funksjonalitet/størrelse enn design og pene farger, altså?

Jeg kan forøvrig legge til at eltekroken på KA'en funker kjempebra. Og iskrembollen er bare to die for.

Den har vi sett litt på og...

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 16:39   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Egentlig ikke, men jeg kan tillate meg det når den kun tas frem til bruk

Gammel 27-11-12, 15:13   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ønsket meg også en av de tre (dvs jeg vippet mellom kenwooden eller assistenten), men endte med en Braun k3000 her forrige uke...
Fordi den har god og stor foodprocessorbolle, og det har ingen av de 3 i HI - jeg har kikket på dem lenge!
Og fordi jeg har hatt en lik maskin siden 1993 og elsket den og brukt den mye, og nå var den klar til å byttes, men nå var jo egentlig målet å få seg noe annet denne gangen da. Men slik gikk det ikke. 950 Watt motor.

Jeg skal kjøpe meg ekstern kjøttkvern, og ekstern ismaskin, siden det ikke er slike tilvalgsmuligheter på den da, dessverre.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 17:07   #9
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg ønsket meg også en av de tre (dvs jeg vippet mellom kenwooden eller assistenten), men endte med en Braun k3000 her forrige uke...
Fordi den har god og stor foodprocessorbolle, og det har ingen av de 3 i HI - jeg har kikket på dem lenge!
Og fordi jeg har hatt en lik maskin siden 1993 og elsket den og brukt den mye, og nå var den klar til å byttes, men nå var jo egentlig målet å få seg noe annet denne gangen da. Men slik gikk det ikke. 950 Watt motor.

Jeg skal kjøpe meg ekstern kjøttkvern, og ekstern ismaskin, siden det ikke er slike tilvalgsmuligheter på den da, dessverre.

Jeg byttet ut min sånn fra ca 1993 med en rosa KA. Braunen likte jeg aldri, og ble dermed ikke brukt. KA'en derimot elsker jeg, og bruker den.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 10:11   #10
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Denne har vi. Hatt den siden 2005 (bryllupsgave) og er strålende fornøyd!! Vakker er den ikke, men jøye for en funksjonalitet. Og jeg har virkelig ikke behov for å ha kjøkkenmaskinen stående på kjøkkenbenken til enhver tid.

KA er lekker smekker, men jeg ville nok gått for Kenwood Major av de i HI. Mamma har hatt sin siden tidlig 70-tallet og den går som ei kule enda. Jeg har bakt mye med den opp gjennom, den er rå!

Gammel 28-11-12, 10:16   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg arvet mamma sin Kenwood da jeg flyttet ut. Den var fra 1968 og jeg brukte den kjempemye. Fungerte supert. Kastet den i 2009, da fikk jeg ny i julegave.
Har hvit da, med plastbolle og stålbolle + en hel haug med ekstrautstyr. Er kjempefornøyd med den. Den står i et skap og synes ikke at det er noe pes å ta den frem. Lager mest kaker og gjærbakst.

Gammel 27-11-12, 16:21   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Kenwood Major, med en del ekstrautstyr, og den bor stort sett på kjøkkenbenken. Den er jo fin!

Gammel 27-11-12, 16:34   #13
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Min Kenny får stå framme på kjøkkenbenken, ikke snakk om den fine Majoren skal stå å vansmekte i et mørkt skap.

Gammel 27-11-12, 16:41   #14
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Enig med Ru og Flubby, jeg skjønner ikke hvorfor mange synes Kenwooden er så stygg? Altså, min mors 70-tallsversjon i guloransje plast var jo ingen fryd for øyet, men de nye versjonene er det da ingenting galt med?

(Nå har vi en snedig heve-/senkehylle i et skap der Kenwooden står, men jeg hadde ikke hatt problemer med å ha den på benken om nødvendig.)

Gammel 27-11-12, 23:27   #15
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Enig med Ru og Flubby, jeg skjønner ikke hvorfor mange synes Kenwooden er så stygg? Altså, min mors 70-tallsversjon i guloransje plast var jo ingen fryd for øyet, men de nye versjonene er det da ingenting galt med?

Det synes jeg faktisk er et poeng. Min mor byttet nå ut sin (ja orange) Kenwood etter 30 år og det er ikke sikkert at KA i dagens coole farger er like snasne om 30 år vel?

Jeg har Kenwood Major Titanum og synes definitivt den er fin nok til å ha på benken. Brukes masse og funksjonalitet er viktigst for meg.

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 23:33   #16
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koko, her.

det er ikke sikkert at KA i dagens coole farger er like snasne om 30 år vel?.

Lyserosa kommer aldri til å slutte å være snasen. Så det så.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 23:39   #17
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Lyserosa kommer aldri til å slutte å være snasen. Så det så.

Nei, det er klart!

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 18:08   #18
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min hvite Major står på kjøkkenbenken og er i bruk nesten daglig, og selv så jålete jeg er vant funksjonalitet over design.

Gammel 27-11-12, 18:56   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Kenwood Major Titan (dyr, men verdt det) og er superfornøyd. Og jeg skjønner ikke hvorfor den ikke skal kunne stå på kjøkkenbenken? Min står fremme på mitt totalrenoverte, nye kjøkken og tar seg veldig bra ut.

Gammel 27-11-12, 20:29   #20
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg har Kenwood Major Titan (dyr, men verdt det) og er superfornøyd. Og jeg skjønner ikke hvorfor den ikke skal kunne stå på kjøkkenbenken? Min står fremme på mitt totalrenoverte, nye kjøkken og tar seg veldig bra ut.

Samme her bortsatt fra det med totalrenovert kjøkken da

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:51.