Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har barna dine julekalender/adventskalender?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-12, 18:29   #1
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ok, stryk den. Jeg glemte at i pakken merket "4" ligger det flybilletter til hippieland.

Gammel 29-11-12, 23:25   #2
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Ok, stryk den. Jeg glemte at i pakken merket "4" ligger det flybilletter til hippieland.

Tipper de blir veldig glad for det!!

Her er det pakkekalender og sjokoladekalender på alle , og mellomstore har fått en Lego friends av ene fadderen sin.

Gammel 30-11-12, 14:03   #3
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Men åååh, så herlig!!! Tid reiser dere?

Gammel 01-12-12, 09:20   #4
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Men åååh, så herlig!!! Tid reiser dere?

Ungene og jeg reiser en uke før vinterferien, så det blir to uker der. Tar barna ut av skolen gjør jeg også. I tillegg til pakkekalender. Dette blir bare sorgen!

(Vi skal bo hos folk i homeschoolingmiljøet, så det blir så mye skole, så!)

Gammel 29-11-12, 18:01   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine ville ikke ha pakkekalender i år, så eldste har Pet Shop-kalender og minsten har lego-kalender. I tillegg har de hver sin (melkefrie) sjokoladekalender. Og sistenvnte måtte hu mor også ha ja.

Gammel 29-11-12, 18:03   #6
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden får pakkekalender og gleder seg omtrent mer til den enn julaften. Bruker litt penger på den, men syntes det er så koselig så slutter neppe med det med det aller første.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 18:04   #7
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Her blir det sjokkiskalender i år. Tror det blir stor stas! matpakkene er i mitt hode fryktelig kjedelige, men det er slik de vil ha dem.

Gammel 29-11-12, 18:05   #8
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Her er det Svigermor som ordner kalenderne, fire stykker!
Hun koser seg fælt med det, og jeg slipper å stresse med det.
Ungene lider ingen nød.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 18:16   #9
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

De får pakkekalender, og de får åpen hver dag. I år får de en halv legokalender hver, som jeg pakker inn, også har jeg kjøpt litt forskjellige småting, som lypsyl, dropsesker osv. Jeg har egentlig ikke helt oversikt om jeg har nok pakker, for jeg har ikke pakket dem inn enda, men jeg tror jeg er i mål.

Gammel 29-11-12, 18:16   #10
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gadd ikke kjøpe inn 4x24 pakker, så i år sim i fjor får de minste legokalender og de eldste penger til å kjøpe seg noe fint.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 18:25   #11
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Vi har kalender. En med lapper med små og litt større aktiviteter. Jeg er en av de som mener at det blir for mye pakker og materielle greier i desember. Vi har godt av å tvinges til litt familietid i all tidsklemmen.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 18:30   #12
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine små tøtter har hatt litt vanskelig med å bestemme seg hvilken de vil ha.

De har den sjokoladekalenderen til 10kr da. Men yngste er egentlig ikke noe snopefan, så måtte finne på noe annet.

Etter å ha diskutert med jentene, er mors konklusjon blitt å kjøpe 1 lego friends og 1 pet shop, tømme kalenderen og blande de til begge to og altså da lage en pakke kalender av det.

Så håper jeg jentene syns det hørtes ut som en like himla god ide som mor når hun kom på det.

Gammel 29-11-12, 18:33   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legokalender, og for første gang i år; opplevelseskalender for familieopplevelser. Det hender han både får epebåter med kaninører og bamseformet egg i matpakkene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 19:15   #14
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ungene får både ferdig kjøpte kalendere og matpakker med gulost.

Gammel 29-11-12, 19:20   #15
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Her skal Ullungen ha pakkekalender i år. Det har hun aldri hatt før, og har heller ikke etterspurt det, men vært strålende fornøyd med kjøpekalender. (Playmo i fjor var en stor hit.) Så når vi nå debuterer med pakkekalender, er det ene og alene fordi jeg var på IKEA for noen uker siden, og fant et genialt konsept med 24 små dekorative poser man kan putte ting oppi. Ekstra genialt er det fordi vi har en bjelke i taket mellom kjøkkenet og stuen, som passer perfekt til å henge posene i. Det er altså mors trang til adventsdekorasjon som er hoveddrivkraften.

Ellers har vi denne på deling, som vi åpner tredje hver dag:

(Den er ikke ny av året, men blir fylt opp med sjokolade før adventstiden.)

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 19:21   #16
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

2x Legokalender og 1 Petshop. Sjokoladekalendere fra banken vår + at poden kom hjem med sjokoladekalender delt ut i klassen av en venn.

De får matpakker med MUK, og av og til Nugatti for å irritere andre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 19:34   #17
Kims
Aktiv

Kims sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Sønnen min får pakkekalender. Den har ligget ferdig i en pose siden mandag kveld og jeg gleder meg til å henge den opp på den faste spikeren. I tillegg får han en sjokoladekalender av sin mormor.

I matpakken er det alltid to brødskiver, men pålegget varierer ut fra hva vi har i kjøleskapet. Noen ganger hender det til og med at jeg legger oppi noen druer eller cherrytomater også.

Gammel 29-11-12, 19:25   #18
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ødelegger guttene mine fullstendig og gir dem både hver sin pakkekalender og hver sin Lego Star Wars kalender. I tillegg har de Vennebyen kalenderapp og får sikkert sjokoladekalender av mormor.

Minsten trenger ikke matpakke i barnehagen, men det hender også at skolegutten får matpakker som innholder annet enn brødskiver (når han ikke smører maten sin selv).

Sist redigert av ~TM~ : 30-11-12 kl 01:17.
~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 19:27   #19
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

11-åringen ønsket seg sjokoladekalender og fikk det.

Gammel 29-11-12, 23:35   #20
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Snupp: sjokoladekalender (de for 10kr) og hver lørdag og søndag får hun pakkekalender.
Lille: Han får ikke godteri, men pakkekalender. (slik som Merch. 24biler pakket inn.
Mannen: Sjokoladekalender.
Meg: Haribo!

Edit: Lille fikk barnetvkalenderen i bokklubbens barn og snupp fikk Donaldkalenderen

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.