|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Isola: Som sagt, jeg er alene, har alt ansvaret og må dermed gjøre alt alene. Det går, det er det nødt til. Eks gjorde vel endel ting, men det var som regel mitt ansvar. Hadde han klart det hvis han måtte? Ja, endel, men absolutt ikke alt. Han hadde ikke kommet på å sjekke om det var nok skiftetøy, om dressen burde tas hjem og tørkes fordi den var våt og slike ting. Det ville gått ut over barna.
![]() |
#2 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Ja, selvsagt hadde jeg klart det ved et eventuelt samlivsbrudd, men da hadde jeg nok også valgt bort noe og valgt noe annerledes enn jeg gjør nå. Likevel - jeg må kunne føle meg trygg på at barna blir ivaretatt, fulgt opp, at de ikke sitter der med grandiosa på julaften osv, om jeg ikke kan være der.
![]() |
#3 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Er nok dessverre organiasator her jeg også. Det er ikke pga at jeg ikke vil slippe noen til eller vil ha full kontroll selv. Gjør jeg det ikke selv blir det ikke gjort. Kjipt med glemte bursdager, manglende klær osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg organiserer. Han kan utføre, men han har aldri oversikt over hva som skal skje.
![]() |
#5 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg kan reise bort en uke uten å skrive lister og tenke på noe hjemme og er helt relaxed. Det er veldig deilig!
![]() |
![]() |
#6 |
By the Sea
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?
Samme her. Jeg blir sliten bare av tanken på at det skulle være annerledes. Vi har synket outlook-kalendrene våre og har begge oversikt.
![]() |
#7 |
Drømmer
|
Det kan jeg også, noe annet hadde vel egentlig vært veldig uaktuelt i heimen her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Det er jeg som er logistikkansvarlig og organisatoren her hjemme, men på den annen side, så er det mye jeg ikke bryr meg om. Går igrunn mest på det hverdagslige, en del ting fikser han. Men huske å kjøpe bursdagspresanger, lege og ikke minst holde styr på betaling av regninger DET gjør jeg. Særlig sistnevnte må jeg ha full oversikt over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg organiserer og har best oversikt. Jeg er rydder mest, mens han støvsuger mest. Vi tar begge hånd om klær og oppvask. Han gjør all storhandling. Jeg lager oftest middag. Han er som regel med på aktiviteter og felles foreldremøter. Jeg tar foreldresamtaler. Han tar snø, jeg tar gress. Han kjører/henter som oftest i bursdager/besøk, mens jeg organiserer bursdager/besøk. Jeg har best oversikt på klær og sko. Han har best oversikt på bil og hus. Han er veldig sparsommelig, planlagt og prisbevisst. Jeg er ikke like sparsommelig, nøye og prisbevisst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Det er jo sånn det skal være Missa.
![]() |
#11 |
Er frisk!
|
Ler gjenkjennende her. Helt håpløst, men jeg nekter å la det gå utover ungene at en av oss har teflonhjerne, så da får jeg bare kompensere.
![]() |
#12 |
Ringskrømt
|
Jepp.
![]() |
#13 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg har størst hjernekapasitet på hjemmefronten.
![]() |
#14 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Vi har synket kalender, kalender hengende på kjøkkenet og vi har testet ut hva som skjer om jeg bare drar bort noen dager uten å ta styringen.
![]() |
#15 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg liker å planlegge, han vil helst unngå det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jo mer jeg tenker på det, jo mer innser jeg at mannen har tatt over det meste av planlegging av både det ene og det andre. Henting og sånt går av seg selv så lenge jeg ikke jobber lenger enn vanlig, jeg slutter tidligere og henter. Mannen har oversikten over hva som skjer på skolen for gutta. Jeg har bare lent meg litt tilbake og har latt han ta over ansvaret. Middagen er ikke akkurat planlagt, men det er han som styrer den og. Jeg tror ikke jeg gjør noe jeg. Joda, jeg gjør noe, men mer usynlige ting som å rydde, vaske, brette klær, og sånne ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Ja men er det ikke slik da, at hvis du vet at andre tar ansvar, har stålkontroll og du stoler 100% på at ting blir gjort på beste måte, så lener du deg tilbake og regner med at ting skjer? Jeg flyr ikke i beina på kollegaene mine på jobb og jeg tar for gitt at mannen løser sine oppgaver. Og motsatt. Her i huset er klesvasken mitt område, og da er det jo ikke hans jobb å minne meg på å sette på vaskemaskinen. Like lite som jeg passer på at han handler når middagen er hans ansvar i ukedagene. Sperielt menn er slik, tror jeg, at de ikke blander seg inn i andres jobb. Så skal man få dem til ånta ansvar, må de få det hele og fulle ansvaret for. For ett ellet annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Vi har det nok ganske likt som dere, Vixen. Det praktiske fordeles stort sett 50-50, men det er jeg som planlegger, tar initativ til organisering og har den generelle oversikten. Med en mann som er mye borte på jobb blir det egentlig nok så naturlig. Det fungerer stort sett veldig bra, men noen ganger hadde det jo vært godt å kommet hjem til en ferdig organisert ettermiddag uten å ha tenkt en ting selv! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Guardian of the galaxy
|
Vi har jo testet det ut big time ved å flytte fra hverandre og ikke være kjærester i 3 år. Han fikk ikke til å ha oversikt og kontroll da heller.
![]() |
#20 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg er bookingansvarlig på familiekalenderen. Mange viktige arbeids- og planleggingsoppgaver delegeres villig og med vellykket resultat til husets herre.
![]() |
|
|