Kaldt å sove ute om nettene nå ...
Fikk en tankevekker i morges, der jeg kom med mitt barn i gode og varme klær og sko, på vei til relativt ok betalt jobb, lykkelig og mett etter ei helg fylt med adventsaktiviteter: bugnende adventskalender, julegrantenning, pepperkakefråtsing, adventslys og peiskos.
På parkeringsplassen ved siden av barnehagen er de som har bosatt seg der i ferd med å stå opp, de bor i gamle varebiler, er dårlig kledt og mange av dem er godt oppi åra... De gamle konene trakk sjalet over hodet og hutret av sted til "jobben", i håp om at dagen skal bringe en inntekt av et eller annet slag, tigging, flaskepant, finne noe av verdi i en container. I natt har det vært 17 minus, jeg kan ikke forestille meg hvordan det er å sove i en kald bil nå Den virkelige fattigdommen har kommet så nær dette året.
Hva gjør man? Hva ville dere gjort? Gikk bortom parkeringsplassen etter barnehagelevering, hadde tenkt å høre om de trengte soveposer, pledd, klær, mat eller penger, men da hadde alle dratt. Men de står det vel i morgen også, burde kanskje pakke med noen ullsokker og varme sko, ser det står særlig dårlig til med skotøyet...
Sist redigert av Galathea : 03-12-12 kl 15:11.
|