Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kaldt å sove ute om nettene nå ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-12, 12:33   #1
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kaldt å sove ute om nettene nå ...

Fikk en tankevekker i morges, der jeg kom med mitt barn i gode og varme klær og sko, på vei til relativt ok betalt jobb, lykkelig og mett etter ei helg fylt med adventsaktiviteter: bugnende adventskalender, julegrantenning, pepperkakefråtsing, adventslys og peiskos.

På parkeringsplassen ved siden av barnehagen er de som har bosatt seg der i ferd med å stå opp, de bor i gamle varebiler, er dårlig kledt og mange av dem er godt oppi åra... De gamle konene trakk sjalet over hodet og hutret av sted til "jobben", i håp om at dagen skal bringe en inntekt av et eller annet slag, tigging, flaskepant, finne noe av verdi i en container. I natt har det vært 17 minus, jeg kan ikke forestille meg hvordan det er å sove i en kald bil nå Den virkelige fattigdommen har kommet så nær dette året.

Hva gjør man? Hva ville dere gjort? Gikk bortom parkeringsplassen etter barnehagelevering, hadde tenkt å høre om de trengte soveposer, pledd, klær, mat eller penger, men da hadde alle dratt. Men de står det vel i morgen også, burde kanskje pakke med noen ullsokker og varme sko, ser det står særlig dårlig til med skotøyet...

Sist redigert av Galathea : 03-12-12 kl 15:11.
Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.