Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Det bli itj fæst uten skinnvæst?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-12, 10:42   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Hahaha! Men det er bare en gang i året da, rine.

Urettferdig, presten får jo stille i kostyme her gang.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 10:56   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke temafester i min vennekrets. Jeg er litt likegyldig til det, og syns jentenissefest høres teit ut, mens full on Halloweenfester elsker jeg.

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Har en følelse av at det er tynne og pene damer som liker sånt, for da kan de kle seg ut i sexy santa/vampyr/sjørøver/engel/djevel (stryk eller legg til det som passer).

Når man har litt mer på kroppen og kanskje også skal prøve å finne et kostyme i siste liten blir ikke resultatet helt det samme.

Dette utsagnet syns jeg var skikkelig frekt, fordomsfullt og slemt. Jeg liker Halloweenfester og har kun engang kledd meg ut som noe sexy. Andre ganger har jeg vært cowboy, kanin (not the sexy kind) og frankensteins brud. Sistnevnte er kledd i et digert laken.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 11:00   #3
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi har ikke temafester i min vennekrets. Jeg er litt likegyldig til det, og syns jentenissefest høres teit ut, mens full on Halloweenfester elsker jeg.

Dette utsagnet syns jeg var skikkelig frekt, fordomsfullt og slemt. Jeg liker Halloweenfester og har kun engang kledd meg ut som noe sexy. Andre ganger har jeg vært cowboy, kanin (not the sexy kind) og frankensteins brud. Sistnevnte er kledd i et digert laken.

Det er bare fordi vi som har for mange kilo er misunnelige på dere snertne damer. Du hadde ledd deg ihjel om du så min versjon av din kanin.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 10:57   #4
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker det ikke, og unngår å gå på slike fester hvis jeg kan.

I mitt eget 40 årslag, oppfordret jeg til å ha på glitter og stas, kjole og høye heler, og det var supert å få luftet julebordskjolen igjen. Og alle som kom, hadde pyntet seg skikkelig, det var veldig moro.

Gammel 15-12-12, 11:42   #5
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg liker det ikke, og unngår å gå på slike fester hvis jeg kan.

I mitt eget 40 årslag, oppfordret jeg til å ha på glitter og stas, kjole og høye heler, og det var supert å få luftet julebordskjolen igjen. Og alle som kom, hadde pyntet seg skikkelig, det var veldig moro.

Akkurat sånn liker jeg! Det hørtes gøy ut!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 11:01   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ang. det at det er kun tynne damer som liker å kle seg ut: Jeg har mislikt det både som str. M og XL, og av de venner/bekjente jeg har er det størrelse-uavhengig hvem som synes sånt er rasende festlig og hvem som ikke gjør det.
Jeg liker fester og er ikke spesielt innavdendt og sjenert, likevel foretrekker jeg langt på vei fester der jeg slipper å tenke ut et eller annet antrekk på forhånd og at selve antrekkene blir en stor "greie" på festen. Liker likevel å pynte meg til fest, men det synes jeg blir noe litt annet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 11:11   #7
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er VELDIG enig med HI. Jeg kjenner stresset kommer krypende med en gang jeg får invitasjon til "festlige" cowboy/60-talls/kom som en bokstav-fest, og har virkelig ikke behov for å bruke dagesvis på å lete meg gjennom byens morobutikker/sy selv/leie kostyme for å gå på fest. I Halloweenøyemed har jeg anskaffet meg en heksehatt som matcher mine ofte svarte klær utmerket, og jeg har nisselue til jobbruk en gang i året, men ellers gjør jeg mye for å slippe utkledningsfester. Merkelig nok innbiller folk seg at jeg syns det er uhyre festlig med sånt, siden jeg er/var "teaterdame", men det blir noe helt, helt annet. Gruer meg allerede til vinterens årsfest i borettslaget - festkomitéen her eeeelsker temafester...

Gammel 15-12-12, 11:23   #8
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker temafester og synes det er altfor få av dem! Har innsett at hvis jeg skal få gå på flere må jeg invitere selv, for jeg tror de fleste av vennene mine tenker som dere.

Gammel 16-12-12, 12:50   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Jeg elsker temafester og synes det er altfor få av dem! Har innsett at hvis jeg skal få gå på flere må jeg invitere selv, for jeg tror de fleste av vennene mine tenker som dere.

Jeg vil gjerne komme!

Så utrolig kjipe de fleste av dere er, da!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 13:32   #10
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg vil gjerne komme!

Så utrolig kjipe de fleste av dere er, da!

Gammel 16-12-12, 21:52   #11
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg vil gjerne komme!

Vil du? Så gøy, det er notert!

:aner en spinoff:

Gammel 15-12-12, 11:25   #12
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Temafester (iFon ønsket å endre det til tragedier, jeg synes i grunn det sier alt) takker jeg konsekvent nei til.

Gammel 15-12-12, 12:15   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er SÆR. Jeg takler temafester og utkledning uhorvelig dårlig, og noe sier meg at jeg hadde utviklet en akutt vond lilletå, framfor å sitte og føle meg klein i nissedrakt.

Jeg mener - jeg kan rett og slett ikke utstå karneval og nissefest i barnehagen hvor jeg jobber engang.

(Guttungen har arvet samme tendensen - han har blånekta å kle seg ut, siden han var bitteliten.)

Gammel 15-12-12, 12:22   #14
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg hater å kle meg ut og kan ikke fordra temafester. Nissefest er vel noe av det jeg hadde taklet. Håper det blir ferre av de med årene. Jeg ender alltid opp med å ikke kle meg ut eller gjøre noe veldig lett.

Og vist tema på jobb til karneval eller nissefest er vanskligere enn at jeg kan tre på meg en hatt så får jeg sperrer også.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 12:40   #15
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil bare bli invitert på en fest, og ha anledning til å gå på den.

Karneval kan være gøy og morro, men det er lite som slår et realt middagsselskap med god mat og akkurat litt mye god drikke.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 12:49   #16
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var da veldig så fælt det var med temafester, da! En velplanlagt og gjennomført temafest er gøy, synes jeg. Jeg liker å kle meg ut, jeg. :barnlig sinn:

Høres ut som om de fleste av dere tenker på halloi à la Grete Waitz-løpet?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 12:52   #17
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg kunne nok invitert til temafest. "Sjuskefest". Minimalt med forberedelser.

Gammel 15-12-12, 14:23   #18
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Grete Waitz-løp temafest tror jeg jeg må prøvd å få arrangert!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 17:24   #19
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Ja, jeg innrømmer glatt at det er der jeg er nå, og som nevnt tidligere også full av fordommer mot noe jeg ikke en gang har vært på selv. :kremt:

Gammel 15-12-12, 12:56   #20
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns temafester er artig. Jeg syns i grunnen det er artig å bli invitert på fest. Men jeg kan ikke sy, og kjøper ikke dyre kostymer for å gå på fest, men en nisselue eller en tiara eller 70-talls look-alike-klær klarer jeg å rote frem.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.