|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Når pynter dere juletreet i din familie? | |||
| Rundt 1. søndag i advent |
|
3 | 1,95% |
| Rundt 2. søndag i advent |
|
2 | 1,30% |
| Rundt 3. søndag i advent |
|
10 | 6,49% |
| Noen dager før jul |
|
42 | 27,27% |
| Lillejulaften |
|
93 | 60,39% |
| Julaften |
|
2 | 1,30% |
| Vi har ikke juletre |
|
2 | 1,30% |
| Deltakere: 154. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?Lille julaften er tradisjonen, men her hjemme hender det at det blir bittelille julaften siden vi reiser bort i jula og drar lille julaften morgen. Der vi feirer jul, pyntes treet alltid lille julaften.
|
|
|
#2 |
|
snur
|
Sv: Når pynter dere juletreet?Vi har alltid pyntet på lillejulaften før, men de siste årene har vi begynt å pynte 22. Så blir lillejulaften brukt til å besøke slekt og venner med gaver og nissefest
|
|
|
#4 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?Noen dager før... Så kan gavene få ligge å kose seg under juletreet noen dager før julaften, og så fyller vi på litt. Har arvet svigerfars kunstige tre og akter meg til å bruke det. Her skal skapes våre tradisjoner og ikke alle andres. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?Lillejulaften. Det skal liksom være noe av det siste vi gjør, for når treet er pyntet, da er det jul.
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Når pynter dere juletreet?Tja, litt forskjellig. Jeg er oppvokst med pynting lille julaften, og i år gjør vi det nok da her hjemme også, men nå skal vi være hjemme på julaften. Vanligvis reiser vi bort, og da pynter vi noen dager før så vi får litt glede av treet hjemme også. Jeg er tradisjonsbunden på noen måter, men akkurat det henger jeg meg ikke opp i. Synes i grunnen det er koselig å ha pyntet tre litt før selve julaften, og så ryker det fort ned etter nyttår.
|
|
|
|
#8 |
|
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?Pynter 3.søndag i advent og skal holde den tradisjonen gjennom oppveksten til barna. Det er mer enn nok å gjøre uka før jul, slik at da er det et stressmoment mindre. Jeg koser meg også veldig med treet i førjulstiden, og hiver det relativt raskt ut etter nyttår / tidlig januar.
|
|
|
#9 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Når pynter dere juletreet?Vi pynter alltid 22. desember. Mannen var vant til lille julaften, men nå er han selvsagt enig med meg i at det normale og helt riktige er pynting bittelillejulaften.
|
|
|
|
#10 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Når pynter dere juletreet?Hittil har vi pyntet lille julaften. Unntatt i år, for vi måtte se om vi likte det kunstige treet som har stått stuet bort i 10 år. Treet er godkjent og de første kulene kom på i dag. Har sett noen flotte kuler på Indiska som jeg bare må ha. De kommer opp i morgen. Men, lyset slår vi ikke på før julaften, eller muligens lille julaften.
|
|
|
#11 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Når pynter dere juletreet?Du er så flink til å oppdra ham nolo. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?Vi pynter stort sett den 22. (unntaket er 23.), for vi liker å være ferdig med alt lillejulaften. Da kan vi bare kjøre rundt å levere julegaver og nyte før julskos.
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Når pynter dere juletreet?Lillejulaften også her. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Når pynter dere juletreet?Vi har ingen fast dag. Treet pyntes et par dager før jul, alt ettersom når de passer. Vi pybter gjerne litt tidlig, men vi pleier å reise bort i romjulen og kommer hjem over nyttår. Vi må pynte tidlig for å få gledet oss over treet en stund.
|
|
|
|
#17 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Når pynter dere juletreet?Lillejulaften.
|
|
|
#18 |
|
her skal det bli liv
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?hvis vi skal ha tre i år så er min tradisjon at det gjøres lille juleaften
|
|
|
#19 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Når pynter dere juletreet?Vi feirer jul i desember, pynter derfor tidlig i måneden og hiver den ut 1. januar, da er det nytt år og nye muligheter. Syntes det er trist å bare ha jul i en uke.
|
|
|
#20 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Når pynter dere juletreet?Vi pynter lille julaften, og jula hives ut 13. dag jul.
|
![]() |
|
|