|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du bil? | |||
Ja, og jeg kunne ikke klart meg uten |
![]() ![]() ![]() ![]() |
104 | 78,20% |
Ja, men jeg kunne fint klart meg uten |
16 | 12,03% |
Nei, men jeg skulle ønske jeg hadde |
4 | 3,01% |
Nei, jeg klarer meg fint uten |
9 | 6,77% |
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du bil?Vi er en familie på fire, bor halvsentralt i Akershus og har ikke bil. Det ser ikke ut som om folk flest kan forstå det valget, men vi greier oss altså helt utmerket. Det ville vært løgn å si at det ikke hadde vært veldig greit med bil iblant, men det er faktisk ikke ofte jeg føler sånn. Og i krisesituasjoner finnes det alltid drosjer, svigerforeldre eller andre snille sjeler som kan hjelpe til.
![]() |
#42 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() Sv: Har du bil?Vi har to biler, og mener vi trenger det. Bor 15 min utenfor Bergen Sentrum, men det er dårlig bussforbindelse her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Har du bil?Vi har 1 bil og bor vel litt sånn på bygda. Christian har kun 3 min. å gå opp til skolen og det er utrolig herlig. Ca. 25 min. med bil inn til Oslo. Det er kort vei til nærsenteret og kort vei til bussen. Vi hadde vel klart oss uten bil men det er veldig praktisk når man skal på noe, storhandel eller på lengre bilturer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du bil?Har 2 biler. Må ha begge... |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Har du bil?Vi har to biler. Jeg kjører en halvtime til jobben. Vi kunne kanskje klart oss med en bil for mannen kunne, om hadde giddet, ha syklet på jobb. Men da kommer jo problemet med henting/bringing i barnehagen de dagene jeg jobber til etter kl 16.
![]() |
#46 |
Textrovert
|
![]() Sv: Har du bil?Vi har to biler. Vel, min gjennomgår for tiden en "nær døden-opplevelse", så jeg aner ikke hvor lenge den holder. Begge bilene er over ti år gamle og ikke noe fancy. Vi bor en halv times kjøring fra Oslo sentrum, og både mannen min og jeg jobber i utkanten av Oslo i helt motsatt retning. Vi hadde ikke klart oss uten to biler. Da vi hadde bare én, brukte mannen min opptil to timer hjem fra jobb med tre bussbytter mot 40 minutter med bil. Det fant vi ut var uholdbart når vi har så lite fritid som vi har. Å ha bil er steindyrt og jeg skulle GJERNE reist kollektiv til jobb. Men det er håpløst, det tar altfor lang tid og buss/tog korresponderer ikke. Og jeg har ikke sjans til å rekke kjernetiden på jobb. Så i stedet sitter jeg stresset og med dårlig samvittighet i køa på E18 nesten hver dag.
![]() |
#47 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Har du bil?Vi er fem i familien, og har én bil. Vi kunne klart oss uten, men det hadde krøkket hverdagen vår ganske mye til, både i forhold til barnehage og SFO og svigerfamiliebesøk og handling. Kollektivtilbudet her er greit nok.
![]() |
![]() |
#48 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Har du bil?Vi er 4 stykker og har 1 bil. Skal kjøpe bil nr 2 til mannen til høsten. Det blir for tungvindt å levere og hente barn og rekke møter etc med sykkel. Jeg må ha bil til min jobb hver dag da det mer enn halverer reisetiden min som allerede er ganske så lang.
![]() |
#49 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Har du bil?Ja har bil, 1 stk for tiden
![]() |
#50 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Har du bil?Vi har ikke bil og klarer oss godt uten. Vi er medlem av bilkollektiv og bruker biler derfra hyppig. Vi bor ganske sentralt i Trondheim, har begge gangavstand til jobb og barnhagen ligger et steinkast unna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du bil?Vi har pt 2 biler. En stor bil (minibuss) til å frakte hele familien (4 barn, 2 voksne) samt venner på ferier, besøk. Den brukes ikke ofte i hverdagen, men mannen bruker den de gangene han leverer/henter Posøren, siden det er den eneste med plass til bakovervendt bilsete.
![]() |
#52 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Har du bil?Vi har to biler, bor i en bydel i Oslo og jeg jobber utenfor byen. Jeg er helt avhengig av bilen min, ellers hadde jeg brukt 1,5 time til jobben med kollektivt. Ville nok tatt kortere tid å sykle....
![]() |
#53 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Har du bil?Vi er tre, meg og to små og jeg skulle ønske jeg hadde bil. Enn så lenge så har x`n en bil for mye og en parkeringsplass for lite så jeg låner. Greit når eldstemann skal på svømming. Ellers så må jeg spørre mamma eller x om de kan kjøre han da det ikke går kollektiv den veien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Har du bil?Vi har 2 biler og en scooter, og kunne i utgangspunktet fint ha kvittet oss med en bil. Men nå har de tatt fra oss T-banen, og erstatnings-busstilbudet er en vits! Jeg mener - avgang hver halvtime mellom 09 og 14 man-fre? Så nå for tiden vil jeg si at jeg er avhengig av egen bil; isolert som vi er. *ødemarken* |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Har du bil?Vi er 5 stk med store og små og har en bil. Vi har valgt å bo slik at vi kan klare oss med bare en på tross av elendige bussmuligheter. En eller begge av oss går alltid til jobb og vi kan greit å til barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Øyboer
![]() Sv: Har du bil?Vi er to snart tre og har to biler. Vi bor litt ut på landet utenfor et lite tettsted utenfor Bergen. Begge to jobber/studerer i Bergen men på helt forskjellige plasser. Vi hadde klart oss uten bil nr 2 men økonomisk så er det ikke så mye dyrere å ha en veldig billig bil nr 2 enn å ta bussen. Sambo som er den av oss som kan ta bussen hele veien har kortet ned arbeidsdagen med 1 1/2 time etter vi kjøpte oss 2 timer. Noe vi føler at kommer oss til nytte når småen kommer til sommeren. Før reiste han hjemme i fra kl 0630 og var hjemme kl 17, nå er han hjemme kl 1530 ca og jobber like lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Har du bil?Vi har bil. Far har i tillegg varebil - tre seter - som han bruker i jobb. Han er rørlegger. Nå som vi begge jobber fullt og litt til er vi helt avhengig av begge bilene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Står på egne ben
![]() Sv: Har du bil?Vi har bil og har behov for det. Vi har faktisk to biler. Varebilen som mannen har som jobbebil funker ikke lenger til kjøring og henting av barn ettersom vi vokser i antall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
heimføing
|
![]() Sv: Har du bil?Vi er tre, og vi har en bil. Hvis dere ser for dere en lang strek, ytterst på den ene enden er barnehagen, litt innenfor er Ekallens jobb, midt på streken bor vi, og helt i andre enden jobber jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Passiv
|
![]() Sv: Har du bil?Vi hadde en bil helt til november i fjor, da kjøpte vi bil nr. 2. Sjelden har jeg vært mer glad for en handel enn det. Nå skyldes det at jeg i vinter (siden februar) har turnert to jobber, og de to ligger i hvert sitt ytterpunkt av stedet vi bor på. Det hadde gått med veldig mye tid (+ at jeg måtte ha tatt all levering og henting), så jeg er fryktelig glad for at det ble en bil til. |
![]() |
![]() |
|
|