Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du bil?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du bil?
Ja, og jeg kunne ikke klart meg uten 104 78,20%
Ja, men jeg kunne fint klart meg uten 16 12,03%
Nei, men jeg skulle ønske jeg hadde 4 3,01%
Nei, jeg klarer meg fint uten 9 6,77%
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-07, 18:11   #41
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du bil?

Vi er en familie på fire, bor halvsentralt i Akershus og har ikke bil. Det ser ikke ut som om folk flest kan forstå det valget, men vi greier oss altså helt utmerket. Det ville vært løgn å si at det ikke hadde vært veldig greit med bil iblant, men det er faktisk ikke ofte jeg føler sånn. Og i krisesituasjoner finnes det alltid drosjer, svigerforeldre eller andre snille sjeler som kan hjelpe til.

Vi gjør unna både henting/levering til barnehagen, handleturer osv osv til fots. kollektivtilbudet her vi bor er ganske dårlig, så hverdagen krever en god del planlegging. Men man blir vant til det meste, og det å ikke ha bil gir faktisk ganske mye frihet i hverdagen også.

Hadde vi hatt bil så hadde vi nok spart ca. 1 til 1,5 timer hver dag, som nå går bort ved levering i barnehagen og turer til butikken. Likevel anser jeg denne tiden som kvalitetstid, faktisk. Det blir turer jeg går med unga, og trim til meg selv. Det er bare et spørsmål om den riktige innstillingen.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 18:14   #42
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har to biler, og mener vi trenger det. Bor 15 min utenfor Bergen Sentrum, men det er dårlig bussforbindelse her.
Mannen begynner 7 på jobb, så vi har ikke mulighet til å kjøre sammen.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 18:28   #43
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har 1 bil og bor vel litt sånn på bygda. Christian har kun 3 min. å gå opp til skolen og det er utrolig herlig. Ca. 25 min. med bil inn til Oslo. Det er kort vei til nærsenteret og kort vei til bussen. Vi hadde vel klart oss uten bil men det er veldig praktisk når man skal på noe, storhandel eller på lengre bilturer.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 19:02   #44
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har 2 biler. Må ha begge...

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 19:37   #45
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har to biler. Jeg kjører en halvtime til jobben. Vi kunne kanskje klart oss med en bil for mannen kunne, om hadde giddet, ha syklet på jobb. Men da kommer jo problemet med henting/bringing i barnehagen de dagene jeg jobber til etter kl 16.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 21:05   #46
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har to biler. Vel, min gjennomgår for tiden en "nær døden-opplevelse", så jeg aner ikke hvor lenge den holder. Begge bilene er over ti år gamle og ikke noe fancy. Vi bor en halv times kjøring fra Oslo sentrum, og både mannen min og jeg jobber i utkanten av Oslo i helt motsatt retning. Vi hadde ikke klart oss uten to biler. Da vi hadde bare én, brukte mannen min opptil to timer hjem fra jobb med tre bussbytter mot 40 minutter med bil. Det fant vi ut var uholdbart når vi har så lite fritid som vi har. Å ha bil er steindyrt og jeg skulle GJERNE reist kollektiv til jobb. Men det er håpløst, det tar altfor lang tid og buss/tog korresponderer ikke. Og jeg har ikke sjans til å rekke kjernetiden på jobb. Så i stedet sitter jeg stresset og med dårlig samvittighet i køa på E18 nesten hver dag.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 21:14   #47
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er fem i familien, og har én bil. Vi kunne klart oss uten, men det hadde krøkket hverdagen vår ganske mye til, både i forhold til barnehage og SFO og svigerfamiliebesøk og handling. Kollektivtilbudet her er greit nok.

Gammel 18-04-07, 21:19   #48
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi er 4 stykker og har 1 bil. Skal kjøpe bil nr 2 til mannen til høsten. Det blir for tungvindt å levere og hente barn og rekke møter etc med sykkel. Jeg må ha bil til min jobb hver dag da det mer enn halverer reisetiden min som allerede er ganske så lang.

Gammel 18-04-07, 21:23   #49
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja har bil, 1 stk for tiden
vi er 2+2 nå

Bor ca 1 mil fra sentrum. Og det er nesten 1 mil til nærmeste butikk.
Offentlig komunikasjon er dårlig.
Første buss her fra og til sentrum er skolebuss kl 8. Så går det en kl 9,11,12 og så skolebuss kl 13,14.(barne og u skole) kl 15og 16.Fra sentrum . Og det er siste bussen.

Har 4 km til bhg.Sykklet med turbo dit i sommer da jeg begynnte på jobb kl 9. og ferdig kl 14.

Men med at mann begynner kl 7 og har 2 mil til jobben så må de jo stå opp kl 4 om han skal sykkle med turbo i bhg *ler*
Når jeg leverer turbo så har jeg bilen og mann sykkler på jobb.

Gammel 18-04-07, 21:29   #50
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke bil og klarer oss godt uten. Vi er medlem av bilkollektiv og bruker biler derfra hyppig. Vi bor ganske sentralt i Trondheim, har begge gangavstand til jobb og barnhagen ligger et steinkast unna.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 21:31   #51
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Vi har pt 2 biler. En stor bil (minibuss) til å frakte hele familien (4 barn, 2 voksne) samt venner på ferier, besøk. Den brukes ikke ofte i hverdagen, men mannen bruker den de gangene han leverer/henter Posøren, siden det er den eneste med plass til bakovervendt bilsete.
Bil nr 2 er en Smart-bil på lån, som vi vant i fjor. Den skal leveres tilbake i disse dager, og da kommer eldstemann til å bli svært lei seg. Hun bruker den nemlig på daglig basis - uten å egentlig ha behov, "det bare er så GØY!". Ikke akkurat miljøvennlig, men vi forsøker å trøste oss med at den ikke bruker så mye bensin.

Jeg har ikke førerkort, og ser ikke egentlig behovet for å ta den så lenge vi bor som vi gjør, 5 minutter fra Nasjonaltheatret, 10 minutter fra jobb (og barnehagen fra august ). For tiden har vi barnehage 30 minutter unna med trikken, og det er klart jeg har brukt mye tid på trikken... Det optimale ville vært å ha medlemsskap i et bilkollektiv, men siden vi er avhengige av minimum 7 seter, har vi enda ikke funnet et som passer. Dessuten holder det hardt for mannen...

Gammel 18-04-07, 21:34   #52
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har to biler, bor i en bydel i Oslo og jeg jobber utenfor byen. Jeg er helt avhengig av bilen min, ellers hadde jeg brukt 1,5 time til jobben med kollektivt. Ville nok tatt kortere tid å sykle....
Jeg har hatt egen bil siden jeg var 19 så jeg har blitt helt avhengig. Og iallefall nå når barn skal leveres i forskjellige barnehager og jeg må jobbe litt i mellom dette.
Mannen er snekker og MÅ ha bil

Gammel 18-04-07, 21:37   #53
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Vi er tre, meg og to små og jeg skulle ønske jeg hadde bil. Enn så lenge så har x`n en bil for mye og en parkeringsplass for lite så jeg låner. Greit når eldstemann skal på svømming. Ellers så må jeg spørre mamma eller x om de kan kjøre han da det ikke går kollektiv den veien.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 21:46   #54
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har 2 biler og en scooter, og kunne i utgangspunktet fint ha kvittet oss med en bil. Men nå har de tatt fra oss T-banen, og erstatnings-busstilbudet er en vits! Jeg mener - avgang hver halvtime mellom 09 og 14 man-fre? Så nå for tiden vil jeg si at jeg er avhengig av egen bil; isolert som vi er. *ødemarken*

Bor i Oslo. Vi er 4; yngste er 2 1/2 og må ha vogn hvis vi skal dekke avstander eller rekke noe.

Forresten like jeg uansett å være uavhengig av Mr. Norways timeplan.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 21:47   #55
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er 5 stk med store og små og har en bil. Vi har valgt å bo slik at vi kan klare oss med bare en på tross av elendige bussmuligheter. En eller begge av oss går alltid til jobb og vi kan greit å til barnehagen.
Dersom mannen min får jobb utenfor gangavstand blir vi nødt til å skaffe oss en bil til, men det blir langt frem i tid.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 21:50   #56
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi er to snart tre og har to biler. Vi bor litt ut på landet utenfor et lite tettsted utenfor Bergen. Begge to jobber/studerer i Bergen men på helt forskjellige plasser. Vi hadde klart oss uten bil nr 2 men økonomisk så er det ikke så mye dyrere å ha en veldig billig bil nr 2 enn å ta bussen. Sambo som er den av oss som kan ta bussen hele veien har kortet ned arbeidsdagen med 1 1/2 time etter vi kjøpte oss 2 timer. Noe vi føler at kommer oss til nytte når småen kommer til sommeren. Før reiste han hjemme i fra kl 0630 og var hjemme kl 17, nå er han hjemme kl 1530 ca og jobber like lenge.

For min del er det helt umulig å ta buss. men jeg pleier som oftest bare å kjøre til hovedbussåren og så ta bussen til skolen men bruker ofte 3-4 timer på buss hver dag, mens jeg med bil hele veien bruker 1 time ca.

Når vi får barnehagebarn må jeg nok kjøre helt til skolen hver dag for å klare å rekke åpningstidene.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 22:14   #57
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bil. Far har i tillegg varebil - tre seter - som han bruker i jobb. Han er rørlegger. Nå som vi begge jobber fullt og litt til er vi helt avhengig av begge bilene.
Selv om avstandene ikke er avskrekkende, korresponderer ikke bussrutene, og arbeidstid og barnehage passer ikke sammen.
Barnehagen som jeg jobber i har lenger åpningstid enn barnehagen ungene går i. I tillegg jobber jeg i perioder turnus som heller ikke er tilpasset en barnehages åpningstid inkludert reisetid.

Tidligere jobbet jeg i Horten ( en tur som tar 12 - 17 minutter med bil) og det tok meg 1 time og 40 minutter med bussen, allikevel kom jeg 20 minutter for sent på jobb. Tilsvarende på hjemveien.
Dvs at det tok 13 timer fra jeg reiste hjemmefra til jeg kom hjem igjen! Totalt uholdbart når jeg annenhver uke var alenemor.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 22:16   #58
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bil og har behov for det. Vi har faktisk to biler. Varebilen som mannen har som jobbebil funker ikke lenger til kjøring og henting av barn ettersom vi vokser i antall. Vi kunne nok klart oss med en bil med litt god planlegging nå som vi har fått barnehage såpass nærme her vi bor. Men da blir det veldig mye levering og henting på bare meg alene siden jeg må ha bilen med på jobb. Vi bor vel ca. 8 km fra by. Grei bussforbindelse egentlig, i alle fall på hverdager, men et stykke å gå til bussen. Og bussen kan aldri kombineres med henting og levering av unger. Bil nr.2 koster oss egentlig lite siden dette er en bil vi har arvet, og den har mye mere bruksverdi for oss enn hva vi får for den når vi selger den. Forsikring og årsavgift synes jeg den er verdt. Lite vedlikeholdskostnader på den.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 22:22   #59
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er tre, og vi har en bil. Hvis dere ser for dere en lang strek, ytterst på den ene enden er barnehagen, litt innenfor er Ekallens jobb, midt på streken bor vi, og helt i andre enden jobber jeg.
Bilen og barnehagen henger sammen, som oftest er det Ekallen som tar seg av de to tingene, mens jeg tar buss til jobb.

Kunne klart oss uten bil, men tungvint hadde det vært, så det går bare for noen dager hvis f.eks. bilen er på verksted.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 22:53   #60
TBM
Passiv

Standard

Vi hadde en bil helt til november i fjor, da kjøpte vi bil nr. 2. Sjelden har jeg vært mer glad for en handel enn det. Nå skyldes det at jeg i vinter (siden februar) har turnert to jobber, og de to ligger i hvert sitt ytterpunkt av stedet vi bor på. Det hadde gått med veldig mye tid (+ at jeg måtte ha tatt all levering og henting), så jeg er fryktelig glad for at det ble en bil til.

Nå har vi to eldre biler - en '88-modell og en '95-modell - så jeg tror ingen av de blir solgt, men jeg håper det blir mer sykling og gåing til jobb fra høsten av. Da begynner jeg i 100 % jobb ca 20 min gange fra der vi bor, og mannen skal bygge garasje og hus hjemme. Da tror jeg det blir minimalt med forbruk, og det eneste vil bli kjøring av barn på kveldsaktiviteter. Fordelen med to biler da er at hvis noe skulle overlappe, så vil vi kunne bruke hver vår bil...

I går kjøpte jeg meg ny sykkel (en Scott Contessa) og satser alt på å bruke den både til å levere barn i barnehagen med (minstemann henger bakpå med sin egen sykkel i en sykkelkobling) og til å dra ut på handling uten bilen.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.