Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Facebook-dialog med partneren din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-12, 11:19   #41
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook-dialog med partneren din?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Mannen er nesten ikke på facebook, så hvis man skal dømme utfra vennskapet vårt der, er vi knapt nok på talefot.

Det var vel omtrent de signalene jeg fikk også

Gammel 20-12-12, 11:19   #42
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til Niobes innlegg.

Ellers er noe av det mer festlige med facebook at man kan gifte seg en gang til. Og få gratulasjoner. Facebookbryllup.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 11:20   #43
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Nå mener jeg ikke nødvendigvis kliss og kos og klemz og sånn, men samtaler ala "fyrer på peisen" - " så deilig, kjenner det varmer" Eller: "gleder meg til jul" - "jeg også, elskling".
Altså kommunikasjon som jo enten innebærer at man sitter innenfor avstand som gir mulighet for direkte samtale, eller selvfølgeligheter som jeg tenker er ting som kjærester snakker om eller sier til hverandre uansett.

Hvorfor i all verden skulle man behøve å ha en sånn samtale på FB?

Dysfunksjonelt...

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 11:21   #44
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jeg har et par par som driver på litt sånn på FB, og det er så utrolig klient. Den verste er en barndomsbekjent, som støtt og stadig proklamerer at h*n og kjæresten skal i badekaret sammen, med medfølgende bilde av tente lys, dempet belysning og champagneglass. Too much information!!

Ok.... Hva ER det med folk og dette voldsomme eksponeringsbehovet?

Gammel 20-12-12, 11:22   #45
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lover at vi aldri gjør sånn som Niobe sier.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 11:25   #46
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Hvorfor i all verden skulle man behøve å ha en sånn samtale på FB?

Dysfunksjonelt...

Ja, ikke sant? Men altså, dette er ikke enkelttilfeller heller. Det er jo en trend og ikke bare ett par jeg tilfeldigvis kjenner liksom. Lykke på display? Vise at vi har det så kos? For noen VET jeg dette stemmer (etter hva som blir delt etter noen glass rødvin), men andre kjenner jeg ikke godt nok til å anta annet enn at de faktisk ER gift med "verdens beste"(insert det som passer).

Gammel 20-12-12, 11:26   #47
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke noe problem med å forstå at folk gjør slik eller sånn selv om et er utenkelig for meg selv.
Det er ikke sånn kjemeperart at noen har behov for å skryte av barn og mann, proklamere sin kjærlighet foran hele verden eller slike saker?

Det er vel derfor de fleste som gifter seg vil ha giftering, sender ut bryllupsbilder og har selskap også? For å vise for verden/feire med verden osv?

Gammel 20-12-12, 11:28   #48
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har ikke noe problem med å forstå at folk gjør slik eller sånn selv om et er utenkelig for meg selv.
Det er ikke sånn kjemeperart at noen har behov for å skryte av barn og mann, proklamere sin kjærlighet foran hele verden eller slike saker?

Det er vel derfor de fleste som gifter seg vil ha giftering, sender ut bryllupsbilder og har selskap også? For å vise for verden/feire med verden osv?

Joda, men vi har det å gå med giftering, og så har vi det å gå med t-skjorter med hhv. "Verdens beste ektemann ->" og "<-Verdens beste kone" på. *observert i år*

Gammel 20-12-12, 11:31   #49
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er jo ikke sånn at all kommunikasjon mellom ektefeller på Facebook er klein, men her er et eksempel på noe som kvalifiserer til blokkering:

Mann: Har kjøpt blomster til min fantastiske fru, fordi hun fortjener det! <3<3<3
Kone: Og de var helt fantastiske, darling! Og du er ikke så verst du heller! Vært flink til å trene i det siste du, fått DEN kroppen!
Mann: Ja, den får du ikke nok av, gjør du vel? Synes jeg merket det i går kveld. ;oP
Kone: Så du merket det, ja? Blir vel kanskje mer av det, må jo takke for blomstene.

:kvalm: Jeg skulle ønske jeg diktet opp dette.

Dette er jo helt parodisk! Skriver folk sånt på nettet? Det er langt forbi de interne meldingene jeg tenkte på i HI altså. Oh my gådd!

Gammel 20-12-12, 11:32   #50
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er jo helt parodisk! Skriver folk sånt på nettet? Det er langt forbi de interne meldingene jeg tenkte på i HI altså. Oh my gådd!

Folk og folk... Nå kjenner jeg bare ett par som er på dette nivået, men det er jo ett par for mye.

Gammel 20-12-12, 11:33   #51
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vi tagger hverandre, liker hverandres bilder, og dersom en felles venn spør om noe, kan det hende vi svarer for hverandre, svarer litt om hverandre og deretter kommenterer hverandres kommentarer. Litt godmodig erting og sånt. Han er jo bestevennen min, så jeg skriver sånt som jeg skriver til andre venner. Mannen min er ikke så veldig aktiv, så det er snakk om å kommentere et bilde eller en status en gang i måneden, kanskje. Handlelister, klissemeldinger og sånt bruker vi ikke FB til.

Gammel 20-12-12, 11:39   #52
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Å være stolt er bare bra, og å skryte er også forståelig. Det er ikke DET jeg sier noe om. Utgangspunktet mitt er at deT synes som om mange folk i parforhold kommuniserer VIA FB selvom de sitter i samme hus og bare kunne ropt ned trappa liksom. Og jeg synes bare det av og til virker litt pussig. Kanskje det bare er jeg som er i overkant privat?

Det er litt forskjell på å kjøpe en normalt diskret giftering, og å kjøpe seg en diamant på størrelse med en sukkerbit, som man drar frem som symbol på "lykke" ved enhver tenkelige anledning. Alle tingene du nevner kan gjøres diskret eller gjøres stort og flott, og kanskje matcher behovet for å vise frem kjærligheten på FB disse tingene også.

Gammel 20-12-12, 11:39   #53
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Folk og folk... Nå kjenner jeg bare ett par som er på dette nivået, men det er jo ett par for mye.

Gud, de hadde jeg beholdt på lista bare for å få morsomme grøss

Gammel 20-12-12, 11:40   #54
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi småprater om mat og sjampis og fotball og liker hverandres bilder og sånn, men sånn intern "jeg elsker deg lille snuppelura mi" og "jeg elsker deg mer" og sånn, dropper vi. Noen jeg kjenner gjør det hele tiden, og det er litt kleint, synes jeg.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 11:44   #55
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Mannen og jeg småprater stadig på FB – ikke klissete, og stort sett om ting som vi ser for oss at andre kan synes er morsomt å lese også. Det anser jeg som helt uproblematisk, og jeg liker det ofte når andre gjør det samme også, da. Nå er vennelista mi kjemisk fri for grenseløse duster, da, så det er mulig jeg tror for godt om menneskeheten.

Sånn er det her også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 11:44   #56
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Nei, vi kommuniserer lite på FB, hvis vi gjør det så er det via PM, og da gjerne av typen: "Jeg glemte mobilen i dag, du kan nå meg på 33 22 11 22 hvis det er noe." Vi klisser hjemme vi - det får være nok. ;-)

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 11:45   #57
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

av Niobes vennepar! Jeg hadde vel ikke klart å la den gå uten kommentar tror jeg.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 11:45   #58
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Gud, de hadde jeg beholdt på lista bare for å få morsomme grøss

Man beholder dem på lista, men man holder dem unna newsfeeden. Så tar man en kikk innom når man er i humør til det.

Gammel 20-12-12, 11:50   #59
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes offentlige hint om sex og andre ting som hører privatsfæren til, er noe ganske annet enn å feire seg selv og kjærligheten heftig i et bryllup. Da er det snakk om én dag, og konteksten er slik at alt klisset blir søtt og vakkert og passer fint inn. Det er noe ganske annet å rope ut hverdagsromantikken til praktisk talt hele verden. Vi vil ikke vite når folk har planer om å ha sex.

Niobe, er det mulig??

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 11:51   #60
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lykke on display ja. Jeg har ihvertfall to slike på vennelisten, der jeg vet det er fake. Det ene paret diskuterer faktisk skilsmisse nå. Jadda.

Jeg glanser innimellom jeg også, men ikke forholdet til mannen. Han holder jeg helt utenfor mitt fb liv, etter hans ønske mostly.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.