|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
|
![]() Sv: Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsen
Ja, nei. Der får jeg igjen for å taste i affekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsenMen hvis noen er fornøyd med det meste ellers, men fikser en ting som har plaget dem, kan det vel være en sjanse for at de faktisk blir fornøyd?
Hva med a/b og a-cup og 20 kg mer? Lever opp til definisjonen av pære i det minste. Sist redigert av Dronningen : 16-01-13 kl 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Leser
|
Dette gjelder jo generelt psykiske kontra fysiske sykdommer, og er ikke spesielt for denne type operasjoner. Folk med angst og depresjon kan jo også få høre at det "Alle er jo engstelige og triste en gang i blant, og det er bare å ta seg sammen". En av grunnene til det blir slik vil jeg tro går på målbarheten, når er man "normalt" lei seg og når er man "deprimert" og kan fokus på depresjoner gjøre at folk som er "normalt lei seg", tror de er deprimerte? Og hvem skal ha definisjonsmakten: legene eller folk selv? (Når det gjelder fysiske sykdommer, benbrudd og kreft, tror jeg de fleste er enige om at det er helsepersonell som har definisjonsmakten)
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 16-01-13 kl 09:52. Årsak: kontre -> kontra |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsenJeg tror vel at de som virkelig tror at plastiske operasjoner skal forandre hele livet deres gjerne ikke er åpne for å ta imot denne informasjonen. Tror det er noen som henger seg opp i detaljer og er sikker på at dersom denne detaljen blir endret, så blir de lykkeligere, får flere venner og finner kjærligheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Bedreviter
|
Det kan hende, men jeg tror at samfunnet som helhet har veldig godt av å høre at den psykologiske effekten av kosmetisk kirurgi er omstridt, på det beste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Ja, det er jo helt sant. Og også at plastiske kirurger er mer oppmerksom på det og også være mer forsiktig med hva de lover i reklame og annet materiell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Deltidsmamma
|
Yupp!! Den er litt sår for meg, akkurat den der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Epikur
|
![]() Sv: Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsenJeg har tannregulering, jeg føler det ikke så mye som kosmetisk kirurgi, mer som en slags tenåringsrestanse, etterslep av vedlikehold som ikke er blitt gjort.
![]() |
#49 |
Pauset
|
Jeg gjør det for å fikse et annet problem (mangler tann, så tetter hull). |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Epikur
|
![]() Sv: Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsenJeg tror at enkelte aldri blir fornøyd og noen er fornøyd uansett.
![]() |
#51 |
Pauset
|
Jeg gjorde det helt til jeg fikk et digert hull i fjor, etter at jeg mistet en tann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Epikur
|
![]() Sv: Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsenDen skjønner jeg, Joika. Og jeg tenkte generelt med "aldri fornøyd", den var virkelig ikke ment til deg.
![]() |
#53 |
Borte
|
Kanskje særlig om du var fra Valdres-traktene.
![]() |
#54 |
Epikur
|
![]() Sv: Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsenTann! Tann!
![]() |
#55 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsenMen jeg tror ikke man skal slå alle "kosmetiske operasjoner" under en og samme kam.
![]() |
#56 |
Pauset
|
Neida, det går bra. Følte ikke at du sa noe galt, bare følte for å påpeke at jeg ikke er såååååå forfengelig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsenSuprise! :ironi:
![]() |
#58 |
flisespikker
|
Man bør spesielt ikke skjære alle mennesker over én kam. Saken handler, som jeg leser den, primært om at folk med ulike psykiske problemer ikke nødvendigvis blir bedre (og også kan bli verre) etter en kosmetisk operasjon - det er jo ikke det samme som at ingen føler seg bedre etter en slik operasjon.
![]() |
#59 |
Bedreviter
|
Det, og at folk med psykiske problemer er mer tilbøyelige enn andre, statistisk sett, til å velge kosmetisk operasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsenDet er klart.
![]() |
|
|