Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-13, 19:31   #41
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsen

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Que? Nå skjønner jeg helt oppriktig ikke hva galt jeg har skrevet, og det har overhodet ikke vært meningen å fornærme noen, altså.

Ja, nei. Der får jeg igjen for å taste i affekt.

Det er veldig vanskelig å forklare hva jeg mente uten å høres helt ekstremt selvopptatt ut. Jeg har prøvd opptil flere ganger, men fjernet igjen.

Men jeg leste prikken, og du har rett, og jeg mente ikke å høres meggete ut. Sorry.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 09:36   #42
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Men hvis noen er fornøyd med det meste ellers, men fikser en ting som har plaget dem, kan det vel være en sjanse for at de faktisk blir fornøyd?

Jeg ser helt så klart poenget hvis noen tror en ting skal endre 'alt', men for noen kan det jo også være noe problematisk/og eller langvarig kompleks som faktisk vil endre noe i hverdagen.

Normalt, ja. "Ingen voksne kvinner bruker a-cup, veier 50 kg" eller hva det måtte være.

Hva med a/b og a-cup og 20 kg mer? Lever opp til definisjonen av pære i det minste.
Men jeg begynner å venne meg til det. 'Et levd liv'.

Sist redigert av Dronningen : 16-01-13 kl 09:48.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 09:47   #43
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har man komplekser for nær ikke-eksisterende pupper, er det 'bare' et psykisk problem, så å si - da er det mer politisk korrekt å skjerpe seg og slå seg til ro, evt. kjøpe seg bombshell-bh eller hva det nå heter. Det er vel dette inngrepet som oftest trekkes fram i slike diskusjoner, har jeg inntrykk av - det er et rent kosmetisk inngrep som er en liten smule 'uverdig' i manges øyne.

Dette gjelder jo generelt psykiske kontra fysiske sykdommer, og er ikke spesielt for denne type operasjoner. Folk med angst og depresjon kan jo også få høre at det "Alle er jo engstelige og triste en gang i blant, og det er bare å ta seg sammen". En av grunnene til det blir slik vil jeg tro går på målbarheten, når er man "normalt" lei seg og når er man "deprimert" og kan fokus på depresjoner gjøre at folk som er "normalt lei seg", tror de er deprimerte? Og hvem skal ha definisjonsmakten: legene eller folk selv? (Når det gjelder fysiske sykdommer, benbrudd og kreft, tror jeg de fleste er enige om at det er helsepersonell som har definisjonsmakten)

Avsporing de lux, har forresten selv vurdert å laseroperere øynene, men gadd ikke. Nå har de jo til og med fått progressive linser. Tror jeg elsker vitenskapen.

Sist redigert av him : 16-01-13 kl 09:52. Årsak: kontre -> kontra
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 09:50   #44
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror vel at de som virkelig tror at plastiske operasjoner skal forandre hele livet deres gjerne ikke er åpne for å ta imot denne informasjonen. Tror det er noen som henger seg opp i detaljer og er sikker på at dersom denne detaljen blir endret, så blir de lykkeligere, får flere venner og finner kjærligheten.

Men jeg ser ikke noe problem i å ta enkelte operasjoner dersom det faktisk er bare en del av kroppen man plages av. Dersom man har det godt med seg selv, men kanskje syns det er enklere å gå i bikini eller kjøpe klær dersom man tar mageplastikk, så ser jeg ikke noe galt i dette. Artikkelen sier jo at kvinnene blir mer fornøyd med akkurat den kroppsdelen de har rettet på, sånn at så lenge det er det eneste man er ute etter ser jeg ikke noe galt i det.

zinatara er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 09:53   #45
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg tror vel at de som virkelig tror at plastiske operasjoner skal forandre hele livet deres gjerne ikke er åpne for å ta imot denne informasjonen. Tror det er noen som henger seg opp i detaljer og er sikker på at dersom denne detaljen blir endret, så blir de lykkeligere, får flere venner og finner kjærligheten.

Det kan hende, men jeg tror at samfunnet som helhet har veldig godt av å høre at den psykologiske effekten av kosmetisk kirurgi er omstridt, på det beste.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 09:54   #46
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det kan hende, men jeg tror at samfunnet som helhet har veldig godt av å høre at den psykologiske effekten av kosmetisk kirurgi er omstridt, på det beste.

Ja, det er jo helt sant. Og også at plastiske kirurger er mer oppmerksom på det og også være mer forsiktig med hva de lover i reklame og annet materiell.

zinatara er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 10:17   #47
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Det er jo et tankekors at de fleste har stor forståelse for rekonstruksjon av bryster etter kreftoperasjon, f.eks., men ikke for innlegg hos friske kvinner om de er aldri så paddeflate og føler seg lite kvinnelige e.l. av den grunn.

Yupp!! Den er litt sår for meg, akkurat den der.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 10:17   #48
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tannregulering, jeg føler det ikke så mye som kosmetisk kirurgi, mer som en slags tenåringsrestanse, etterslep av vedlikehold som ikke er blitt gjort.

Gammel 16-01-13, 10:21   #49
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg har tannregulering, jeg føler det ikke så mye som kosmetisk kirurgi, mer som en slags tenåringsrestanse, etterslep av vedlikehold som ikke er blitt gjort.

Jeg gjør det for å fikse et annet problem (mangler tann, så tetter hull).

Jeg tror ikke noen av oss tror at livet blir en dans på roser og at alle problemer forsvinner fordi vi får en perlerad. Men det blir garantert fint å smile helt ubesværet.

Lurer på om enkelte har urealistiske forventninger om hva kosmetiske forbedringer vil gjøre med en?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 10:32   #50
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror at enkelte aldri blir fornøyd og noen er fornøyd uansett.

Jeg har smilt ubesværet med med en uperfekt perlerad.

Gammel 16-01-13, 10:35   #51
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror at enkelte aldri blir fornøyd og noen er fornøyd uansett.

Jeg har smilt ubesværet med med en uperfekt perlerad.

Jeg gjorde det helt til jeg fikk et digert hull i fjor, etter at jeg mistet en tann.
Litt skjevhet overlevde jeg faktisk helt fint.

Gammel 16-01-13, 13:31   #52
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Den skjønner jeg, Joika. Og jeg tenkte generelt med "aldri fornøyd", den var virkelig ikke ment til deg. Det er noe med de endringene som kommer plutselig, jeg har alltid hatt tenner som har stått i femte veggen, så jeg er liksom vant til det. Hadde jeg mistet en tatt midt i plutselig ville jeg fått helt hetta og gjort noe med det asap.

Gammel 16-01-13, 13:33   #53
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde jeg mistet en tatt midt i plutselig ville jeg fått helt hetta og gjort noe med det asap.

Kanskje særlig om du var fra Valdres-traktene.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 13:34   #54
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Tann! Tann!

(Og jeg måtte jaggu google! )

Gammel 16-01-13, 14:00   #55
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Men jeg tror ikke man skal slå alle "kosmetiske operasjoner" under en og samme kam.
Jeg har feks operert for skjeling, og det vil jeg nå påstå har hatt ekstremt mye å si for selvfølelsen min.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 14:06   #56
Joika
Pauset

Standard

Den skjønner jeg, Joika. Og jeg tenkte generelt med "aldri fornøyd", den var virkelig ikke ment til deg. Det er noe med de endringene som kommer plutselig, jeg har alltid hatt tenner som har stått i femte veggen, så jeg er liksom vant til det. Hadde jeg mistet en tatt midt i plutselig ville jeg fått helt hetta og gjort noe med det asap.

Neida, det går bra. Følte ikke at du sa noe galt, bare følte for å påpeke at jeg ikke er såååååå forfengelig...

Gammel 16-01-13, 14:10   #57
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Suprise! :ironi:

Jeg er ikke overrasket, men med unntak altså. Korrigerende tiltak når det gjelder ting som innvirker kraftig på utseende og ting i samme sjanger tror jeg kan ha stor innvirkning.
Som fjerning av løs hud etter fødsel eller vektnedgang feks.

Gammel 16-01-13, 14:19   #58
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Men jeg tror ikke man skal slå alle "kosmetiske operasjoner" under en og samme kam.
Jeg har feks operert for skjeling, og det vil jeg nå påstå har hatt ekstremt mye å si for selvfølelsen min.

Man bør spesielt ikke skjære alle mennesker over én kam. Saken handler, som jeg leser den, primært om at folk med ulike psykiske problemer ikke nødvendigvis blir bedre (og også kan bli verre) etter en kosmetisk operasjon - det er jo ikke det samme som at ingen føler seg bedre etter en slik operasjon.

Gammel 16-01-13, 14:57   #59
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Man bør spesielt ikke skjære alle mennesker over én kam. Saken handler, som jeg leser den, primært om at folk med ulike psykiske problemer ikke nødvendigvis blir bedre (og også kan bli verre) etter en kosmetisk operasjon - det er jo ikke det samme som at ingen føler seg bedre etter en slik operasjon.

Det, og at folk med psykiske problemer er mer tilbøyelige enn andre, statistisk sett, til å velge kosmetisk operasjon.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 15:11   #60
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Det er klart.
Om man sliter med psykiske plager, så bør ikke det være grunnlaget for å velge en kosmetisk operasjon, i den tro at operasjonen også vil operere bort de psykiske plagene også.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.