Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sengehimmel til barneseng, skråtak

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-13, 21:37   #41
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sengehimmel til barneseng, skråtak

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

På Kid f.eks. Det kan hende du må skjøte sammen et par stykker, men det er ikke noe problem. Dette klarer du!

Godt noen har tro på meg.
Jeg skal ta førbilde når jeg starter og etterbilde når jeg er ferdig.
Jeg har neste uke å gjøre det på. Mandag 28 er dagen deres, og da skal alt stå helt ferdig. (Helst innen søndagen før, for da får de besøk av noen små venner.)

Gammel 16-01-13, 22:01   #42
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå ser jeg du har landet på skinne, men tenkte allikevel nevne at jeg så noen hadde laget sengehimmel ved å tre gardin på rockering. Da får du jo stor omkrets, hvis det var noe av poenget?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 08:41   #43
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har skråtak, og Ikeas skinne Kvartal i taket. Den var lett å sette opp og skjøte sammen. Saging gikk også greitt, de har et monteringssett.

Jeg har disse hengende på:

På Princess har de gardinwire som er 3 meter lang, superbillig. Jeg kjøpte det nettopp til et annet vindu. Hvis rommet er kortere enn 3 meter, kan du strekke den over hele lengden. De gardinene jeg viser over, er tynne og lette, du trenger ikke mer enn en stram gardinwire til de. Og så blir det som "et rom i rommet".

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 09:53   #44
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Takk for gode tips Mrs. S.
Rommet er lenger enn 3 meter, det er iallefall 4 meter (muligens litt lenger).
De gardinene, har du kjøpt de på Princess?

Gammel 17-01-13, 09:53   #45
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wire vil henge etterhvert som du drar gardinene frem og tilbake, og det er lettere å trekke for med skinne.
Pass på at gardinene ikke er så lange at de tråkker på de. Kan godt henge ti centimeter over gulvet.
Skru først skinnen opp i taket, husk kroker til rynkebåndet, heng opp en høyde og mål hvor lang den skal være. Klipp av, brett og stryk, sy en søm eller bruk gardintape(som strykes på, tom en lat sydame bruker det innimellom). Sett i kroker i rynkebåndet og heng opp.

Gammel 17-01-13, 11:18   #46
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Wire vil henge etterhvert som du drar gardinene frem og tilbake, og det er lettere å trekke for med skinne.

Ja, og hvis noen henger seg fast i gardina kan man lett rive ned hele greia. Nei, jeg hadde fremdeles gått for skinne.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09.