|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
--
|
![]() Sv: Barns treninger i helgenePå mine 2 barn på 6 og 10 er det til sammen 4 treninger i helgen. 5 hvis man teller med fredag ettermiddag. Treningene er på lørdag morgen og søndag ettermiddag, så synes ikke de spiser så mye av helgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Barns treninger i helgene
Korps er den desidert mest krevende aktiviteten ungene har vært innom. Jeg er fortsatt ekstatisk fordi storesøster sluttet.
![]() |
#44 |
Erfaren nok
|
Enig. Når de blir større javel, men for 5 åringer?
![]() |
#45 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Barns treninger i helgeneSom voksen utøver av en sport kan jeg fortelle at vi har halltid fra 21 til 23 på fredager. Oslo har noe sånt som 5000 mennesker pr hall, så man må nesten ta til takke med det man får.
![]() |
#46 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Barns treninger i helgeneSnuppa gikk på svømmekurs søndag kveld. Det var greit nok. Da rakk vi jo å gjøre ting før hun skulle avgårde på kurs. Det er dette med at det skjer midt på dagen som irriterer meg. Man rekker ingenting ordentlig verken før eller etter.
![]() |
![]() |
#47 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barns treninger i helgeneDet er veldig press på treningstider her vi bor også.
![]() |
#48 |
This is normal!
|
![]() Sv: Barns treninger i helgeneJeg synes to treninger i uken i den alderen er å overdrive. (Jeg synes vinterfotballtrening i den alderen er å overdrive, men meg om det.)
Jepp. Vi har bevisst unngått aktiviteter som har trening i helgene. En turnering i ny og ne er greit, men så lenge barna ikke er større vil vi prioritere å kunne finne på ting sammen i helgene.
![]() |
![]() |
#49 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Barns treninger i helgeneIngen trening i helgene, og svært få kamper i helgene på fotballen. Håndballen har kamper i helgene, men har samlet det slik at de spiller flere kamper på en dag og dermed ikke låser hver helg.
![]() |
#50 |
kamerat
|
![]() Sv: Barns treninger i helgeneHvis det er så mye press på treningsfasilitetene i Oslo, synes jeg i hvert fall man burde unngå mer enn en trening i uka for bittesmå knøttebarn.
![]() |
#51 |
ej ikke møjkets heije
|
Men å få treningstid på kunstgress på ettermiddagene for småttisene er helt utopisk. Derfor har de trener de i en gymsal hver onsdag. Og så har de dette tilbudet om å få trene på "ordentlig" underlag på søndagene.
![]() |
![]() |
#52 |
Kjernesnill
|
Skjønner godt at du tenker slik, og jeg ville som deg unngått denne treningstiden om det var mulig.
![]() |
#53 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg satt og klagde min nød om akkurat dette til mannen på lørdag. Vi har trening om søndagene, og det er stort sett greit det. Men det kunne gjerne vært pause fra fotballen til etter påske, slik at vi ha tid og ork til å la barna gå skirenn og slikt. Sist redigert av skyfri : 28-01-13 kl 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
5? |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
This is normal!
|
Mannen min er fotballtrener for laget til snart 8-åringen i sommersesongen, men på vinteren er det skitrening som gjelder.
![]() |
![]() |
#56 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Tanken har slått meg ofte. Åssen i huleste har folk tid til ting? Synes alle har mulighet til å gjøre så mye - både på hverdager og i helger. What did I miss? |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Barns treninger i helgeneJeg har så utrolig lyst til å fiskedaske trenere som driver med 2-3 treninger i uka for små barn. Jeg synes iallfall ikke der er nødvendig med mer enn en trening til de kommer opp i 4. klasse, og skal man trene tre ganger, bør det være snakk om ungdomsskolen der de som ikke er så veldig interesserte har begynt å falle av. De (trenerne) skjønner ikke at et så intensivt program virker mot sin hensikt- og jeg går ut fra at hensikten er å få så mange som mulig til å være med på idretten, både av foreldre og barn?- siden de som mangler kapasitet til å kjøre hente tre ganger i uka + en kamp annenhver helg fort faller av. Jeg har tatt dette opp i idrettslaget her, uten å få særlig gehør hos NorthugZlatan-wannabeene som er trenere hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Kontrollfrik
Enig i det siste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ej ikke møjkets heije
|
Vi bor i et område av byen hvor slett ikke alle eier ski, så jeg synes det er helt fint med fotballtrening også om vinteren.
![]() |
![]() |
#60 |
Kontrollfrik
Enig. Og det vil også frigjøre banetid. |
![]() |
![]() |
![]() |