Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-13, 13:16   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Banan.

Jeg liker heller ikke banan, men jeg spiser om jeg får servert.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 13:17   #2
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg spiser visst ikke gresshopper heller - trakk meg da jeg kjente lukta.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 13:26   #3
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snegler. Jeg har prøvd, men jeg greier ikke å glemme hva det er selv om smaken egentlig var sånn helt grei nok.

Sushi har jeg rett og slett ikke lyst til å prøve, men det har jeg aldri blitt servert heller, så det har gått veldig greit til nå.

Jeg er ikke særlig glad i rosiner i bakverk heller og bruker det aldri selv.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 13:40   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg liker heller ikke banan, men jeg spiser om jeg får servert.

Ja, men det er noe helt annet. Jeg virkelig greier ikke å spise banan. Jeg er bananofob. Jeg flytter meg på t-banen om folk flekker opp en banan på nabosetet. Jeg spør på forhånd om det er banan i bløtkaker for å slippe å måtte spytte den ut om det er det. Det går bare ikke.

Ellers spiser jeg alt mulig rart. Vepselarver, f.eks.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 13:51   #5
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er veldig kresen! Var det som barn også, men har blitt bedre.

Jeg spiser ikke dressinger, rømme, majones, sennep og lignende. -Og det er vel det jeg har mest utfordringer med. Kan liksom ikke plukke det av heller...
Og helst ikke rent kjøtt (biff, koteletter etc.). Pølser, kjøttdeig etc. går fint. Ei heller blod-mat.

Sylteagurk, rødbeter og tomater holder jeg meg unna, og jeg er ikke glad i frukt.

Men det aller verste jeg vet er fersken og ting med fersken-smak!

Gammel 30-01-13, 00:19   #6
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

Jeg er veldig kresen! Var det som barn også, men har blitt bedre.

Men det aller verste jeg vet er fersken og ting med fersken-smak!

Gammel 29-01-13, 20:43   #7
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men det er noe helt annet. Jeg virkelig greier ikke å spise banan. Jeg er bananofob. Jeg flytter meg på t-banen om folk flekker opp en banan på nabosetet. Jeg spør på forhånd om det er banan i bløtkaker for å slippe å måtte spytte den ut om det er det. Det går bare ikke.

Åh, en til som meg.

Pga allergi er alt av sjømat utelukket, men ellers utstår jeg ikke honning (uansett type), synes hvitløk er djevelens verk (får brekninger av sterk smak av hvitløk) og er ikke glad i rare oster, men får da ned en bit eller to om det trengs for høflighets skyld.
Jeg sliter også litt med mat med glatt og tykk konistens som f. eks yoghurt, pannacotta og smoothie, men det er konsistensen, ikke smaken.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 22:37   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Ellers spiser jeg alt mulig rart. Vepselarver, f.eks.

Slik hadde jeg det i ti år. Jeg har jobbet meg dit jeg er nå. Det ble et problem å ikke tåle synet og lukta.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 22:39   #9
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg har spist gresshopper i sjokolade!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:00   #10
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Blodpudding, lungemos, østers og snegler.
Jeg har smakt på alt, og det holder for meg.

Gammel 29-01-13, 12:01   #11
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Blodmat unngår jeg, men det er jo ikke akkurat så vanskelig, og østers spiser jeg ikke mer etter en matforgiftningsrunde. Jeg var et veldig kresent barn og spiste veldig lite, så min mor syns det er et under at jeg nå er så og si altetende.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:02   #12
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Blåskjell o.l, muggoster (vellagret gulost er vel det mest 'spesielle' jeg liker), crabsticks, gravlaks, sushi frister ikke, aspikk (hvem sin ide var det?), lutefisk, røkt torsk, og sikkert noe mer.

Så finnes det en del mat jeg aldri har smakt, og som jeg ikke kan mene noe om før jeg har prøvd det. Jeg prøver gjerne ting, for å vite noe om det, og danner meg som regel en mening om det først da.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:06   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvalkjøtt. Samme hvor godt det er tilberedt. Jeg aner ikke hvorfor, det virker nesten psykisk. Kanskje jeg har barndomstraumer knyttet til det.

Det er mye mat jeg ikke liker kjempegodt, som erter, nøtter og veldig fet mat. Men jeg får det jo ned.

Gammel 29-01-13, 12:07   #14
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sild/ansjos og innmat glemte jeg. Det er det helt umulig å få ned.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:15   #15
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvalkjøtt. Samme hvor godt det er tilberedt. Jeg aner ikke hvorfor, det virker nesten psykisk. Kanskje jeg har barndomstraumer knyttet til det.

Det er mye mat jeg ikke liker kjempegodt, som erter, nøtter og veldig fet mat. Men jeg får det jo ned.

Kvalkjøtt klarer ikkje eg heller, same kor godt tilberedt det er. Men det heng saman med ei historie om ein stranda kval i fjæra, der eg veks opp og lukt som spredte seg utover heile bygda.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:06   #16
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg har fått østers, og kommer nok ikke til å velge det igjen. Sild har jeg så mange dårlige minner om at jeg får det fremdeles ikke ned. Jeg har hatt en uheldig episode med chevre, men andre ganger har det vært spiselig.

Ellers tror jeg at jeg er ganske altetende.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:09   #17
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innmatprodukter står jeg over (lever, lungemos, blodklubb og lignende.) Det smaker meg rett og slett ikke. men får jeg det servert, skal jeg klare å få det ned. Og jeg spiser all slags leverpostei.

Jeg spiser helst ikke levende østers (på grunn av konsistensen, det smaker jo helt greit. Men ikke godt nok til at jeg klarer å se forbi konsistensen.) Jeg er ikke spesielt begeistret for calamare (for gummiaktig) eller små blekkspruter servert som snacks. Jeg spiser heller ikke biller, larver eller sjokoladetrukne gresshopper.

Men jeg spiser frosk, krokodille og snegler. Og er vel egentlig ellers ganske altetende. Og stort sett villig til å prøve det meste i alle fall en gang.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:10   #18
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Ikke spise" og mitt navn blir svært sjeldent sagt i samme setning.

Det er noen få ting jeg ikke spiser. En av dem er lever. og ikke østers og snegler. Det er noe med konsistensen. Urk.

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:12   #19
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Østers, muggoster, blodmat, ål og sild/ansjos.
Heldigvis ting jeg som regel enkelt kan avstå fra uten å måtte lage noe nummer av det.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 20:30   #20
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spiser i grunn alt. Innmat vet jeg ikke om jeg liker, for det har jeg aldri blitt utsatt for. Men skal innrømme at det høres ekkelt ut. Jeg var et altetende barn også og synes fremdeles nye smaker er veldig spennende.

Forresten, jeg smakte kråkebolle i Frankrike en gang og det smakte skikkelig høgg. Men det er jo sjelden man blir servert noe sånt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.