|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?
Det hender jeg også surrer litt der. Det er vel ikke så rart, egentlig. Jeg tenker å blande --> blandt, og så blir det feil igjen og igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
både her og der
|
Jeg har alltid sagt tabeletter så lenge jeg kan huske (har ikke skrevet det), men fant ut for ikke lenge siden at det heter faktisk tabletter. Wow.
![]() |
#3 |
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?Kosleig
![]() |
#4 |
Helt vanlig
|
Thank you! (til deg også Tinetoff) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
Tinetoff har ikke skrevet noe i denne diskusjonen, men sånn bortsett fra det så synes jeg også det er helt på sin plass å rette en generell takk til Toffen i enhver diskusjon som omhandler språk og stavemåter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() |
#7 |
Helt vanlig
|
Ja jeg er gjerne med å takker Tinetoff på et generelt grunnlag også, men den første takken fra meg gjaldt en prikk i denne sammenheng. Så den står herved ved lag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#9 |
både her og der
|
Nysgjerrig
![]() |
#10 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?Kjanskje jeg skriver noen fiel jeg også.
![]() |
#11 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?Kommafeil og og/å er nok mine hovedskriveleifer..... På oppgaver i forbindelse med skolen passer jeg på å skrive riktig, men her inne er jeg ikke så nøye på det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?Jeg sliter med å vite når det er enkelt og når det er dobbel konsonant i fremmedord. Som bilett (billett?), professor (proffesor?) agresjon (aggresjon?) osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Rastløs dagdrømmer
|
Har store problemer med å forestille meg at DU sliter med rettskriving, altså.
![]() |
#14 |
I mål
|
![]() Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?Egentlig ingen Sist redigert av apan : 08-10-06 kl 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pauset
Hvor: In Town!
![]() Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?Orddelingsfeil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ad astra
|
![]() Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?Jeg bytter ofte om på første og andre bokstav, skriver de to første bokstavene som store, og generelle slurvefeil. Og så er jeg litt for glad i ... og - .
![]() |
#17 |
Audacious
|
![]() Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?Når jeg skal skrive "secretary" bommer jeg og begynner "sex...". Hver gang. Jeg ser det jo heldigvis selv før ordet er ferdig, da.
![]() |
#18 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?Skriver lite feil, men når jeg en sjelden gang skriver for hånd har jeg en lei tendens til å skrive 'g' når jeg skal skrive 'd'. Det kommer nok av en feilkobling i hjernen, tenker jeg.
![]() |
#19 |
søt
![]() Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?Jeg er veldig opptatt av rettskriving, men klarer likevel å kløne med disse ordene: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|