Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

JIPPI - Menys barnevennlige produkter

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-13, 08:22   #1
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: JIPPI - Menys barnevennlige produkter

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er vel ingenting som tilsier at dette ikke kan være felles mat, er det?

Nå syns jeg dere virkelig oppkonstruerer tantete problemer.

Om man liker maten er jo en smakssak, uansett innpakning.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå får du ikke vri det jeg sa fullstendig ut av proporsjoner da. Jeg har ikke påstått at barn skal spise anderledes mat en voksne. Jeg har ikke påstått at det må være spesiallaget for barn. Men jeg skjønner ikke at man kan la seg forarge av innpakning eller fasong, gitt at produktet er like bra eller bedre enn andre av samme type. Det går faktisk an å skape matglede hos barn både ved å tilby kvalitetsmat, og bruke pasta i gøyal fasong! Helt sant!

Jeg mener selvsagt ikke man skal spise mat av dårlig kvalitet bare fordi den kommer i artig fasong. Jippi-maten har jeg ikke smakt, jeg snakker på prinsippgrunnlag.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 18:06   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har kjøpt pasta i barnefasong og lagd diverse figurer jeg, det er jo ikke sånn at jeg er fullstendig anti sånt. Men denne serien syns jeg rett og slett ikke virker som noe å rope hurra for. Er det egentlig kvalitetsmat?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 18:07   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ja, jeg har kjøpt pasta i barnefasong og lagd diverse figurer jeg, det er jo ikke sånn at jeg er fullstendig anti sånt. Men denne serien syns jeg rett og slett ikke virker som noe å rope hurra for. Er det egentlig kvalitetsmat?

Vet ikke, jeg har ikke prøvd den. Ikke har jeg påstått at det er kvalitet heller.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 18:09   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har smakt en bit av en god del av det, og det var virkelig ingenting som tilsa at dette kunne være felles mat for en familie, bortsett fra pastaen selvfølgelig. Pakningene er vel også nokså små hvis ikke jeg husker feil.

Gammel 21-02-13, 18:17   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg som sagt ikke smakt noe av det, men er det virkelig så mye vondere smak på fiskebollene, fiskepinnene, gulrøtter, frokostblandingen og den kokte skinka enn på tilsvarende varer? Så sant de produktene ikke er dyrere, dårligere eller smaker verre enn de produktene vi allerede bruker er det sikkert noe vi kunne kjøpt, samt pastaen. Vi spiser grovere brød, så matpakkebrødet blir ikke dagligmat her i huset.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 18:22   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fiskebollene er små og søte og gode.

Kjøttkakene er spiselige de også. Hvis jeg hadde funnet bust i ferdigmat, ville jeg gått tilbake med det. jeg tror ikke det er meningen at det skal være bust i Jippi-kjøttkanene, altså.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 18:25   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

"Uten bust" burde jo absolutt være et salgsargument.

Gammel 21-02-13, 18:29   #8
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

"Uten bust" burde jo absolutt være et salgsargument.

"Garantert bustfritt". "Bust løs!". "Finn bust, og få pengene tilbake". Reklamebransjen har ennå mye å lære.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 22:34   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillesøster er utrolig sta på middagen akkurat nå, og det får meg bare til å bli enda mer bestemt på at disse produktene ikke skal inn i mitt hus. Jeg synes sånt er noe tull, og gidder ikke kjøpe det.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 23:40   #10
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg likte reklamen, men har ikke prøvd produktene siden jeg ikke viste de fantes. Kanskje dette er noe for kresenfisen her i huset?

Gammel 21-02-13, 23:50   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ingen hang til barneprodukter, men mannen min og meg sa begge - sånn ca i kor - at gutten i reklamen ligner på lillebror i lynne. Ikke at han kaster mat, men han har løvetilnærming på ting han også

Gammel 22-02-13, 09:44   #12
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men denne serien syns jeg rett og slett ikke virker som noe å rope hurra for. Er det egentlig kvalitetsmat?

Jeg har smakt en bit av en god del av det, og det var virkelig ingenting som tilsa at dette kunne være felles mat for en familie, bortsett fra pastaen selvfølgelig. Pakningene er vel også nokså små hvis ikke jeg husker feil.

Jeg har prøvd en del. Prismessig er det sånn ca som andre produkter, men med kampanjen de kjører (3 for 2), så blir det rimeligere (og ja - pakningene er små, men jeg sjekker kilopris).

Innholdsmessig er det ikke verre enn andre ting. Fiskebollene har 66% fisk, og det er ikke så verst. Jeg syntes de smakte OK. Pastaen er grov. Knekkebrødene er ganske grove (men ikke spes gode). Mye er nøkkelhullmerket (i den grad det betyr noe). Syltetøy og juice og sånn er som andre lignende produkter.

Gammel 11-03-13, 08:17   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Fiskekakene fallt i smak hos poden, det samme med eplejuice.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 12:55   #14
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er tydeligvis den eneste som ikke har skjønt at dette var primært beregnet på barn. Ikke rart ungene elsket de små tomatene.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 13:59   #15
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Vi sendte smoothies og minifiskekaker med på skolen! det ble godt mottatt!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 22:16   #16
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke blitt så opprørt over kampanjen, egentlig, men er obs på i hvilken grad det er fordyrende. De smaksprøvene jeg har prøvd har ikke vært allverden ( mener det var lakseboller og kjøttboller). Vi har kjøpt brødet, og ingen her var dærlig begeistret. Som for mye annen mat som påstår at den retter seg mot bsrn har det vi har prøvd hatt en umiskjennelig mangel på smak. Rett og slett.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 22:27   #17
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Knekkebrødene var ikke gode, de gikk i søpla. 5-åringen spiser 5 wholegrains i stedet.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 22:30   #18
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Knekkebrødene var ikke gode, de gikk i søpla. 5-åringen spiser 5 wholegrains i stedet.

Hva er poenget med knekkebrødene da? Her spiser toåringen Rugsprø.

Gammel 10-03-13, 22:37   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Hva er poenget med knekkebrødene da? Her spiser toåringen Rugsprø.

Begge barna spiser rugsprø her.

Gammel 10-03-13, 22:38   #20
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Begge barna spiser rugsprø her.

Ja, storebror også selvsagt - men han spiser liksom alt så jeg ser ham ikke helt i målgruppen for noe barnevennlig uansett.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:54.