|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)Jeg pusser etter frokost. Som flere synes jeg at det er ubehagelig å spise rett etter at jeg har pusset tenner og jeg synes at det er godt å gå ut av huset med nypussete tenner. Spiser alltid frokost hjemme. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)Med en gang jeg står opp om morgenen og like før jeg legger meg om kvelden. Synes tannkremsmaken forsvinner ganske fort etter puss, muligens fordi jeg drikke et par glass vann før frokost og kaffe. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)Pusser før frokost i ukedagene, men det er fordi jeg spiser frokost på jobb. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)Før frokost i ukedagene, for da spiser jeg frokost på jobb. I helger og ferier pusser jeg etter frokost. Det er ekkelt å spise rett etter at man har pusset tennene: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)Tannpuss er det første jeg gjør etter å ha stått opp, og det siste før jeg legger meg.
|
|
|
#7 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)På fridager pusser jeg tenner etter at jeg har spist. Jeg klarer ikke tannkremsmak når jeg skal spise og det tar lang tid før den er borte. På arbeidsdager pusser jeg tennene som det siste jeg gjør før jeg drar hjemmefra. Jeg spiser normalt frokost på jobb, så da pusser jeg altså før frokost men lenge nok før til at smaken er borte.
|
|
|
#9 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)Tannpuss er det siste jeg gjør før jeg går hjemmefra, om jeg har spist eller ikke. Jeg kan heller ikke si om jeg har blomsterånde, men jeg har hverken dårlig smak eller pels på tenna. Pels har jeg kun når jeg har vært på rangel, og det er jeg i grunn ikke så ofte.
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)Før jeg skal på jobb om morgningene, så pusser jeg tenner etter frokost og en kopp kaffe, men før jeg tar på sminke. I helgene så pusser jeg tenner "når det passer". Dvs, før jeg går ut, men det er ikke det første jeg gjør om jeg er hjemme. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)Jeg har heller ikke pels på tenna etter natta. Det får jeg etter mat, godis og brus. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)Har ingen følelse av pels eller dårlig ånde/vond smak om morgenen. Pusser av gammel vane når jeg steller meg på badet, altså før frokost. Så en gang mot dlutten av lunsjpausen på jobb eller midt på dagen-ish hjemme. Også rett før jeg legger meg. Tanntråd kun morgen og kveld, fluorskyll kun om kvelden. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Borte
|
Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)Jeg pusser før jeg legger meg om kvelden og kjapt om morgenen med bare litt tannkrem. Frokosten spiser jeg i bilen en stund etter når den verste tannkremensmaken er borte.
|
|
|
#17 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)Jeg pusser til vanlig tennene rett etter jeg har stått opp, men når jeg har fri så venter jeg gjerne til etter frokost.
|
|
|
#18 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)
Tannlegen min har sagt at det må jeg ikke gjøre, emaljen er myk rett etter mat, og da blir det mer slitasje på emaljen. Det skal helst gå noen timer fra spising/drikking til puss, sier hun. Jeg spiser ikke kveldsmat før kveldstannpuss og pusser før frokost. Dvs i teorien, jeg tror jeg glemmer det minst 50% av dagene. Har ikke dårlig smak i munnen på morgenen.
|
|
|
#19 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)Jeg pusser tenner rett etter at jeg har stått opp og rett før jeg legger meg. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Fortynnet
|
Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)
|
|