|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
guru advisor
|
Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."Jeg er veldig lite opptatt av sånt. Lurer av og til på hva jeg utstråler, jeg er virkelig lite merkebevisst, på både mine og ungenes vegne. Skogstad funker supert for meg! |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Fortynnet
|
Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."Skogstad funker supert her også, jeg snakker bare om hvordan vi oppfatter selve navnet og hvordan det er en del av merkevaren. Det at navnet gir en assosiasjoner, positive eller negative, har ikke noe med å være snobbete eller jålete å gjøre, eller at en er veldig merkebevisst. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
guru advisor
|
Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."Hvis man ikke går med et visst merke fordi det høres traust ut, så blir det litt snobbete i mine ører. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Fortynnet
|
Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."Hvis det er meg du tenker på så sa jeg at jeg ikke har noe fra Skogstad selv, men selv om jeg har litt negative assosiasjoner til selve navnet så er det altså ikke derfor jeg ikke har noen egne klær derfra. Jeg frykter ikke trausthet, men er igrunnen godt dekket når det gjelder yttertøy. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."
Om jeg finner et plagg jeg virkelig liker, kan jeg godt kjøpt det til tross for det trauste/vulgære/idiotiske/fjollete navnet, så det stikker ikke så dypt. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
guru advisor
|
Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."Nei, ok, da forstår jeg deg bedre. Jeg ville nok styrt unna Nazi. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Ringskrømt
|
Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."Klart man reagerer på navn som Nazi, men det har ikke så mye med det som det reageres på i denne tråden. Som Ganni, Risifrutti og Didriksson. Å ikke kjøpe noe fordi det har feil navn er übersnobbete i mine øyne.
|
|
|
#49 |
|
Fortynnet
|
Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."Jeg fatter ikke hvordan det kan være snobbete å ikke like selve navnet, og derfor velge noe annet. Hvis en bare vil ha Armani og Gucci og ikke kan kjøpe noe på Lindex fordi det er Lindex, DET er snobbete. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Dig for victory!
|
Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."Navn betyr noe. Skogstad kommer definitiv ikke i kategorien lite fristende navn, jeg kjøper gjerne produktene deres om jeg trenger den slags. Jeg hadde nok ikke latt meg stoppe av Ganni heller, om jeg likte kjolen. Hun i bygda mi som selger barneklær under et navn som omtrentlig tilsvarer "Lolita", derimot, hun kommer jeg aldri til å handle fra.
|
|
|
|
#51 |
|
Fortynnet
|
Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."Skogstad er helt greit navn, for min del kommer det nok av personlige assosiasjoner til virkelig person at det ikke tiltaler meg helt. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."Jeg droppet å kjøpe jakke fra Didrikssons siden navnet høres ut som noe av dårlig kvalitet, selv om jeg vet at dette ikke stemmer.
|
|
|
#54 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."Vi bor i en gate som vi har bodd i tidligere og. Da vi flyttet fra denne gaten var jeg ganske lettet over å få en adresse som klinger bedre. Veien har et damenavn som jeg personlig synes er helt grufullt, som jeg aldri ville funnet på å kalle et av mine barn. Ekkel sammensetning av bokstaver. Jepp. Jeg hadde igrunn aldri tenkt at jeg skulle bo i denne gaten igjen, men vips var plutselig drømmeleiligheten til salgs, og vi måtte ha den, til tross for adressen.
|
|
|
#55 |
|
Ringskrømt
|
Jeg synes det. Å velge noe annet fordi man har dårlig erfaring med merket eller fordi puddingen faktisk smakte vondt, blir noe annet.
|
|
|
#56 |
|
Audacious
|
Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."Men det diskuteres jo veldig forskjellige ting her nå. Å ikke ville kjøpe Lee fordi det selges på Cubus er en snobbegreie. Å ikke ville kjøpe noe med merket EuroPris er vel basert på en form for innsikt og forventning ifht. kvalitet. Å ikke like bokstavsammensetningen i et navn er noe helt annet.
|
|
|
#57 |
|
Fortynnet
|
Snobbete? Virkelig? Da legger du sannelig noe annet i det ordet enn de fleste andre. Jeg prøver ikke alle puddinger i butikken uansett hva de heter. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: "Det var et stygt navn, så den kjolen vil jeg ikke kjøpe."'Jeg kan dessverre ikke bli kjæreste med deg, for navnet ditt gir meg feil assosiasjoner'. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Leser
|
Ronny, anyone?
|