Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Barn under 10 år - hva skal dere i sommerferien?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-13, 15:39   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn under 10 år - hva skal dere i sommerferien?

I tillegg til Frankrike og Italia skal vi også være litt i campingvogna til foreldrene mine i Bamble, Telemark. Etter at de fikk "spikertelt" i fjor er den som en hytte.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 15:40   #2
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Vesla er 9 og vi skal til Mallorca. Ellers skal vi på hytta, en tur til Gøteborg og det var den ferien.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 17:41   #3
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Vi skal (som vanlig) kjøre tur-retur Spania. Låner hus der nede.

Gammel 09-03-13, 18:10   #4
Sequinita
Fullverdig medlem

Sequinita sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Sequinita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Mine er omtrent på samme alder som Pelles. Vi skal til legoland 2 dager, så en uke på Rhodos
Lillesøsteren min (på 20 år) og samboeren hennes blir med til legoland, mens foreldrene mine sannsynligvis blir med til Rhodos.

Sequinita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 18:25   #5
Callisto

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Vi skal til Mallorca og barna er da snart 5 og 8.
Vi var på Mallorca i fjor også men i år skal vi et annet sted.
I tillegg blir det kanskje en tur til Oslo eller Dyreparken i Kristiansand, har ikke bestemt oss enda.

Gammel 09-03-13, 19:43   #6
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barna er 8, 9, 14 1/2 og 14 1/2. Vi skal først 1 1/2 uke til Brac i Kroatia (øy utenfor Split) og så rett til Smøla (øy utenfor Kristiansund) ei ukes tid etterpå. Gleder oss masse til begge deler.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 19:49   #7
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Barna mine kommer til å være 4 og 5, og jeg har ikke råd til å ta dem med på noe fancy i år hvertfall. Så her blir det mest hytta på fjellet tenker jeg. Jeg må lage en plan med morsomme hjemme-aktiviteter ellers. Kan ta dagsturer i skogen, til Oslo, etc.

Gammel 09-03-13, 18:23   #8
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg venter og ser an om jeg får noe igjen på skatten. Dersom jeg får det skal jeg og jentene sammen med en venninne av meg til Syden. Vi har ikke vært på noen år og jentene har mast veldig om det, de ønsker seg fryktelig en badeferie. Det har ikke vært rom for det økonomisk, men i år går det kanskje an og jeg kommer til å prioritere det selv om det kanskje ikke er det mest fornuftige valget. Rett og slett fordi litt familietid borte fra hverdagens kjas og mas er noe vi alle fire trenger og ønsker oss. Håper det lar seg gjennomføre.

Det var snakk om at eksen skulle ta dem med seg til Syden, men han og damen klarer visst aldri å bestemme seg. Skulle de mot formodning klare å sulle seg frem til at de drar, så drar jeg på venninneferie med samme venninnen. Men det viktigste er at barna får seg en tur, så dersom han ikke tar dem med seg så utgår aleneferie for meg.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 20:21   #9
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal to uker til Kreta - to hoteller, ene med bamseklubb etter minstemanns ønske. I tillegg skal vi 17 dager til jylland med strand, sykling, tyskland, en fornøyelsespark eller to samt late dager hvor vi tar det som det faller seg. Vi skal også 12 dager til Vestlandet hvor vi er på hytta en uke og ellers i byen. Avslutter dommeren ned en weekend i Kristiansand dyrepark hvor vi bor i kardemomme by.

I tillegg blir det en weekend i København med korpset til ti åringen for han og meg.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 20:24   #10
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Mine er seks og ti. De skal først på aleneferie i et par uker til svigers i England, så en uke på hytta, og to uker i California til slutt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 20:34   #11
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Ungene er 3 og 3.
Her blir det en uke i Kristiansand, med dyreparktur, bading (om været tillater det) og kos.
Vi skal KANSJE til familie oppfor Dalen i Telemark. Vi er ikke sikre på det enda.
Ellers blir det sommer i Stavanger. Og hvis været viser seg fra sin bedre side er det det beste. Da blir det strandturer, lekeplassturer, picknic i skog og ved vann og grilling + kos på terassen her hjemme.
Blir være som det pleier på sommeren, satser vi på grilling under tak/baldakin, turer på lekeland, besøk hos venner med barn og mye lek i skogen med regntøyet på.

Gammel 09-03-13, 20:53   #12
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi skal ha en uke på Bornholm i leid sommerhus, ellers blir det kanskje en tur på fjellet på hytta til mamma og tantene, og å være på hytta til svigerfar.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 21:14   #13
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Våre er 8 og drøyt 2,5 år og vi skal til Mallorca i to uker. Så blir det nok en tur til min hjemby også.

Gammel 09-03-13, 22:13   #14
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en 7-åring. Vi tar sommerferien på forskudd i år, og tar tre uker i Florida nå allerede til uken. Så hva vi skal gjøre i sommer ... Tja. Hvis vi føler oss mettet på sol kan det være vi blir mye hjemme og på hytta til foreldrene mine. I fjor var vi i Danmark, og det var så utrolig vellykket, så noe slikt frister å gjøre igjen. Tivoli i København, Legoland, spahotell ved sjøen osv. Kjempegøy for små og store.

Men om solhungeren fortsatt er stor kan det være vi tar en uke i Spania. Der kan vi bo gratis i mine foreldres leilighet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 22:18   #15
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

2 uker i Spania er bestilt, resten tar vi på sparket. Blir nok en del på hytta ved sjøen, muligens en tur til Legoland og kanskje en Lisebergtur. Ungene er 6 og 8 år.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 22:20   #16
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Vi drar som alltid 2 uker til varmere strøk. Resten av sommeren blir tilbrakt i sommerhuset og hjemme. Vi pleier å ta en helgetur til Kristiansand å gå i dyreparken en dag eller to.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 22:19   #17
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg er forhåpentligvis temmelig høygravid i sommer, og forhåpentligvis ikke helt i rullestol selv om sannsynligheten er der. Regner med vi tar livet med slående ro, er mye hjemme (Oslo er jo fantastisk om sommeren, når alle de andre drar sin vei!), tar en tur eller to på hytta, camper litt hos svigers på Sørlandet og muligens skeier ut med en overnattingstur til Lilleputthammer og Hunderfossen.

Gammel 10-03-13, 02:31   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Yngste er 10 og vi skal til Spania, i år som tidligere år. Vi skal bo nær Marbella på et leilighetshotell med alt det medfører.
Nytt av året er noen dager i London på vei sørover, det blir stas!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 11:32   #19
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Yngste blir åtte i juli. Her er feriebudsjettet nesten oppbrukt på tur til Hippieland nå i februar, så her blir det sommerhus på sørlandet og hytte i innlandet, og så tenker jeg vi tar noen dager i Telemark på veien sørover med Sommarland i Bø og klatreparken i Skien og sånt. Mann og barn vil gjerne telte, min rygg/bekken blånekter, så det kan bli et kompromiss med en liten campinghytte eller noe sånt. Og så vil jeg ha litt bysommer med ungene, øyene i Oslofjorden og sånt. Det kan hende jeg rapper foreldrene mine sitt hus i Oslo noen dager sammen med ungene mens de er på ferie, selv om vi bor rett utenfor byen, for jeg har som prosjekt for året å gjøre Storesøster vant med kollektivtrafikken i Oslo.

Gammel 10-03-13, 12:27   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal flytte i år, så det blir ikke så mye ferietur. Barna får en uke på friluftsvukku på oppdal og en uke på taekwondo-leir for å dekke uker uten voksne hjemme, eller blir det nok hjemme eller besøk hos familie.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.