Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor reiser man hvis man vil til varmere strøk i juli billigst mulig?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-13, 12:38   #41
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor reiser man hvis man vil til varmere strøk i juli billigst mulig?

Jeg skal ut å reise alene med ungene i mai og er elendig på å pakke lite. Jeg syntes vi tok med oss lite bagasje jeg når jeg bare bestilte to kofferter utenom håndbagasjen på meg og tre unger. Jeg er elendig på å pakke lite. Var akkurat på en ukes ferie alene og hadde glatt med en koffert på 20 kg. 1/2 parten var ubrukt med hjem igjen, at jeg aldri lærer. I tillegg la jeg igjen alt av solkrem, shampoer og diverse før jeg dro hjem, siden vi skal tilbake til samme sted i mai. Tilbaketuren fra turen i mai tørr jeg ikke tenke på siden jeg skal ha med hjem et halvt flyttelass for ei venninne som har bodd der ett år hjem igjen, men da kommer mannen og henter oss på Gardermoen med henger. Så da blir det 100 kg hjem igjen + spesialbagasje som er to surfebrett.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 12:38   #42
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som har med digre kofferter på solferie - hva ER det egentlig oppi der? Sist jeg var ute og reiste observerte jeg en familie med to voksne og to barn og tre STORE kofferter + en håndbagasjekoffert til hver + barnevogn. Jeg ble veldig nysgjerrig på hva som var i de koffertene.

Vi prøver å pakke så lite som mulig også når vi har 20 kg bagasje pp. det er joi et himla pes med disse koffertene/bagene når man skal forflytte seg.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 12:40   #43
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir også kjempenysgjerrig på sånt, Pøblis. Men så leste jeg om en her inne som hadde med seg ett antrekk til hver kveld på ferien. Så nå vet jeg.

Gammel 19-03-13, 12:50   #44
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Drar man på badeferie og det ikke er strandhåndklær på hotellet/leiligheten fyller de jo nesten opp en hel koffert

Personlig synes jeg det er greit å ha litt klær å velge i også...
Vi er tre, og om jeg pakker med omhu, klarer vi oss med to store kofferter, pluss håndbagasje selvsagt, for en to ukers badeferie.

Dersom vi skulle reist på øyloffing eller liknende, måtte jeg selvsagt tenkt på en annen måte.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 12:55   #45
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri hat med meg håndklær på tur. De tar jo vanvittig med plass. Det har hendt at vi har kjøpt stråmatter eller strandhåndklær, da. Jeg har ofte med med et digert sjal/sarong som jo fint kan brukes som underlag på stranden, og de tar opp mye mindre koffertplass.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 12:59   #46
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke med meg ett antrekk for hver kveld, men jeg liker å ha litt fine kjoler og at ungen(e) er rene og pene når vi skal ut og spise om kvelden. Men i år skal jeg som sagt prøve å bli litt mer øyhoppersk, selv om ryggsekk ikke kommer på tale.

Strandhåndklær har jeg ikke opplevd at det har vært på noe hotell eller hus vi har leid.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 13:07   #47
vestlandsfanden
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2010
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Jeg slår faktisk et slag for den tyske østersjøkysten.
Var der i juli for noen år siden.

Nydelige strender, klart vann. Lite strøm. I underkant av 25 grader i vann, 25-30 grader i luft. Svalt nok på nettene.
Perfekt sommerferieklima spør du meg.

Klart billigere i Danmark mht bosted, attraksjoner og mat/drikke, mange fine aktivitetsparker etc.
God mat, mange fine byer.

Man kommer dit rimelig gjennom å (til den vestlige delen) ta
-dagseilas til Danmark fra Kristiansand, Langesund el Larvik . Så kan man gjerne legge inn en overnatting i Danmark på vei ned.
-Oslo-Køben, deretter ned gjennom Lolland, ferge Rødby-Puttgarten

Til den østlige delen (Rügen etc) kan man vurdere å ta Oslo-Køben deretter Trelleborg-Sassnitz.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 13:09   #48
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På noen hoteller vi har vært så er det bassenghåndkler, men de har vi ikke lov til å ta med hvis vi skal på stranda. Så vi har bestandig med ett strandhåndkle til hver person uansett, men prøver å ta de håndklene som ikke tar mest plass i kofferten.

Gammel 19-03-13, 13:10   #49
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har lett for å få den dårlige ideen å ta med meg flere par sandaler som passer til forskjellige kjoler. For jålete.

Og veske som matcher sandalene. Og en ny kjole hver kveld. Det kan fort bli ganske mye, ja.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 16:41   #50
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss.

Vi har to eller tre kofferter på oss fire. Har ikke med MYE, men jeg svetter fort under armene og fikser ikke å ta på en kjole eller topp som jeg tidligere har svettet i. Stroppetopper og stroppekjoler er fint da. Ellers har jeg mer enn ett par sandaler, det er godt å ha noe å skifte på. Håndklær tar mye plass. Synes ikke bastmatter er behagelig. Bøker tar også mye plass.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 16:56   #51
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strandhåndklær koster såpass lite at det kan man kjøpe på stedet, synes jeg - i alle fall hvis alternativet er å fylle (og sjekke inn, og bære) en egen koffert med bare det.

Gammel 19-03-13, 16:58   #52
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, men det stresser egentlig ikke meg å dytte fire badehåndklær nedi en av koffertene. Og det er mer miljøvennlig. Jeg bare MÅTTE ha med det siste aspektet der, det er nemlig ikke så ofte jeg kan bruke akkurat det argumentet.

Gammel 19-03-13, 17:01   #53
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, tre badehåndklær av den tynne sorten tar ikke mye plass.

Gammel 19-03-13, 17:03   #54
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Nå venter jeg egentlig bare på at noen skal si at tyngre kofferter gjør at flyet bruker mer bensin. Men hey, håndklærne man kjøper i syden er nok også sendt med fly!

Gammel 19-03-13, 17:08   #55
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Det er jo ihvertfall lite miljøvennlig å kjøpe håndklær på stedet for å kaste dem før hjemreise.

Gammel 19-03-13, 17:21   #56
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mikrofiberhåndklær, som sagt. Vi vasker for øvrig alltid klær underveis på ferier som varer over en uke. Det tar ikke lange stunden å vaske noen bittesmå bomullsfiller, og de tørker på null komma svisj.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 17:23   #57
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Bittesmå bomullsfiller? Har du truffet mannen min noen gang?

Gammel 19-03-13, 17:24   #58
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du truffet MEG?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 17:24   #59
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nå venter jeg egentlig bare på at noen skal si at tyngre kofferter gjør at flyet bruker mer bensin. Men hey, håndklærne man kjøper i syden er nok også sendt med fly!

Helt uaktuelt å bruke nye håndkler som er uvasket og lukter ekkelt når en kjøper dem diverse steder i sydenland. De hånklene er i alle fall ikke rene der de henger gatelangs på diverse stativer. Og jeg nekter å vaske på ferie også. Sær.

Gammel 19-03-13, 17:25   #60
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Mikrofiberhåndklær, som sagt. Vi vasker for øvrig alltid klær underveis på ferier som varer over en uke. Det tar ikke lange stunden å vaske noen bittesmå bomullsfiller, og de tørker på null komma svisj.

Joda, men vi har mer enn en gang lett nesten forgjeves etter vaskerier i Hellas. Det var nesten lettere på backpacking i østen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47.