|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvilket lesebrett for den som bare leser norske bøker?
Hva mener du med gratis 3G? |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har paperwhite. Kjøpt på Amazon.com. De har en sånn egen for internasjonale kjøpere. Lader den kun via pc. Har aldri ladet den på annen måte. Blir levert på døren sånn helt plutselig. Går kjempefort, og man betaler alt av toll/avg på Amazon. Hassle free!
![]() |
![]() |
#43 |
Bedreviter
|
Det følger ikke med lader til Kindel, annet enn kabelen du bruker til å koble den til PC-en, og den kabelen kan du plugge i laderen til iPhone, iPad eller andre dinger med USB-utgang. Ikke noe prioblem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvilket lesebrett for den som bare leser norske bøker?Amazon ville ikke sende meg Paperwhite, så da ble det en fra Milano istede. Samme pris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Hvilket lesebrett for den som bare leser norske bøker?Hm, så rart, AnneC. Men man må søke opp Kindle International for å kunne handle. F.eks. denne går det fint å kjøpe.
![]() |
![]() |
#46 |
Unik
|
![]() Sv: Hvilket lesebrett for den som bare leser norske bøker?Kjøpte Kindle paperwhite i desember og fekk den tilsendt via mi "amerikanske adresse" ( jetcarrier )
![]() |
#47 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvilket lesebrett for den som bare leser norske bøker?Jeg klarte heller ikke å bestille Paperwhite til Norge fra Amazon for noen få uker siden, selv om jeg prøvde å søke etter "International". Det ser, av en eller annen grunn ut til at det ikke er mulig for tiden, selv om det gikk fint for noen måneder siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvilket lesebrett for den som bare leser norske bøker?Nei, det gjør det ikke:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Hertuginne
|
Men det er vel fordi du forsøkte å kjøpe den med reklame, den uten, til litt mer penger går vel helt fint å bestille?
![]() |
#50 |
Hertuginne
|
Nei, har du sett, det gikk ikke det heller.
![]() |
#51 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvilket lesebrett for den som bare leser norske bøker?Men gikk man så til den internasjonal siden så får man plutselig lov igjen. Amazon er rare.
![]() |
#52 |
Bedreviter
|
Sært. Jeg prøvde virkelig på så mange vis, og søkte på "Kindle paperwight international" og det ene med det andre, uten hell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Jepp, og en butikk på Milano Malpensa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Mother of Dragons
|
Jeg fikk bestilt paper white med wifi til Norge, men ikke med 3G for en måned siden.
![]() |
#55 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Takk for svar! Jeg kunne heller ikke finne mye passende, så vi venter nok. Men synd - jeg tror det hadde vært midt i blinken.
![]() |
#56 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvilket lesebrett for den som bare leser norske bøker?Drar frem en gammel tråd igjen for å oppdatere om at jeg akkurat har bestilt Kindle Paperwhite til Frøkna, som hun skal få til bursdagen sin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Hvilket lesebrett for den som bare leser norske bøker?Flere bøker fra https://ebok.no/ kan sendes til Kindle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Jeg kjøper alle mine norske bøker herfra. Jeg synes det er så greit å få det sendt rett til Kindlen, og ikke styre med annet. (Dvs, jeg klarer ikke å konvertere.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvilket lesebrett for den som bare leser norske bøker?Grumph, jeg fikk ikke til å sende fra ebok til kindle, jeg. Boka jeg kjøpte la seg pent på padda mi og ville ikke noe annet sted. Kan noen påta seg en teskjeforklaring for meg?
![]() |
#60 |
Bedreviter
|
Jeg aner ikke hvordan det gjøres fra padde, men på Mac-en min klikket jeg på "Last ned som epub" på "Min side" i Bokkilden og lagret filen på disken. Deretter konverterte jeg fra epub til Kindle-format via programmet Calibre. Til slutt mailet jeg den konverterte bokfilen til Kindelen min. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|