|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "MÅ-lese"- bøker til barnJeg er enig med Apan at jeg generelt synes at man med fordel kan forskyve den foreslåtte lista av bøker nedover i alder. Min lesehest av en fjerdeklassing har lest/hørt alt så nær som to av bøkene som foreslås for mellomtrinnet. Selv andreklassingen min har vært gjennom omtrent halvparten av bøkene som nevnes for mellomtrinnet, men da som høytlesing. Sistnevnte er en ganske gjennomsnittlig andreklassing. Det er lite av det som nevnes for småtrinnet han ville funnet interessant. Så flytt mye av mellomtrinnet ned til småtrinnet og suppler mellomtrinnet med f.eks.: |
|
|
|
|
|
#42 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "MÅ-lese"- bøker til barnDette er jo ment som en liste over bøker som kan brukes, hvordan de brukes blir opp til lærere og elever. Mange av bøkene på lista har jeg allerede lest for 4-åringen, men det betyr jo ikke at han ikke kan lese de selv om noen år.
|
|
|
#43 |
|
I farta ...
Sv: "MÅ-lese"- bøker til barnTsatsiki-bøkene og bøkene om Svein og rotta er jo herlige klassikere. Vi leste dem høyt for mellomste i fjor, da han var førsteklassing, men de funker jo også lengre opp i alder som egenlesing. Bjørn Sortland sine kunstmysterier funker sikkert også som egenlesing for mange av de yngste på mellomtrinnet/eldste på småtrinnet. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: "MÅ-lese"- bøker til barnBukkene Bruse på badeland og andre bøker for barn av Bjørn F. Rørvik. Da kommer selv mor ut på kjøkkenet når far leser for barna ved kveldsmaten. Rumpemelk fra Afrika av Erlend Loe falt hysterisk i smak hos de tre andre i familien, men da gikk mor ut i hagen og jobbet litt i stedet. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
stoffavhengig
Sv: "MÅ-lese"- bøker til barnJeg leser faktisk Heksene sammen med 7.klasse nå, og de elsker den boka. Flere har lest den før.
|
|
|
#47 |
|
stoffavhengig
Sv: "MÅ-lese"- bøker til barnJeg også. Jeg gleder meg til vi skal se filmen.
|
|
|
#48 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Sv: "MÅ-lese"- bøker til barnDu har fått veldig mange gode tips allerede til listen, her er noen til :-)
Lesehesten 03 og Sportyturbo 06 Sist redigert av Nefertiti : 28-04-13 kl 03:56. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
stoffavhengig
Sv: "MÅ-lese"-bøker til barnTakk, for ei flott liste, Nefertiti. Skal legge dem til lista mi på jobb i morgen.
|
|
|
#51 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: "MÅ-lese"-bøker til barnBle Nifse Nella nevnt? Det var i alle fall en stor høytlesningshit i andreklassen jeg hadde praksis hos.
|
|
|
#53 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Re: "MÅ-lese"-bøker til barnJeg har ikke lest den, men jentungen har akkurat fullført "Heksesot" av Kari Sverdrup - sterkt anbefalt. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
stoffavhengig
Sv: "MÅ-lese"-bøker til barnKan samle alt i ei liste i HI om dere vil det. Blir jo enklere å holde oversikt, da.
|
|
|
#57 |
|
stoffavhengig
Sv: "MÅ-lese"-bøker til barnMå er alt som har kommet inn (tror jeg) samlet i ei liste i HI. Kom gjerne med flere forslag.
|
|
|
#58 |
|
I farta ...
Sv: "MÅ-lese"-bøker til barnArne Svinge bør inn på lista |
|
|
|