Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Din aller beste 17. mai-kake?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-13, 17:15   #1
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Din aller beste beste 17. mai-kake?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Evt Trøndelag.

Eller enkelte steder i Nord-Norge.

Vi har faktisk de siste årene feiret 17. mai med bare meg og mannen min. I pysj i sofaen med barnetoget på TV og god middag senere på dagen. Veldig koselig. Håper egentlig på å få gjort det i år også.

Gammel 09-05-13, 14:02   #2
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Eller enkelte steder i Nord-Norge.

Nei, i Nord-Norge beregner vi 1/2 kake per person

Gammel 01-05-13, 23:59   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Men bake. KakeR? Nei, nei, nei, de selger kake på skolen....

Jeg bakte ikke i fjor, de spiste kake og is på skolen og fikk mer is hjemme.

Kanskje vi bare kjøper med oss kake fra skolen i år, særlig om det bare er oss tre liksom.

Gammel 09-05-13, 13:46   #4
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din aller beste 17. mai-kake?

Iår blir det enten pavlova m/bær eller en bløtkake med vanliljekrem og bær mellom lagene. Også har lillebror (og pappaen og onkelen) bestilt sjokoladekake, siden han (de) ikke er så glad i verken pavlova eller bløtkake

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 23:08   #5
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Iår blir det enten pavlova m/bær eller en bløtkake med vanliljekrem og bær mellom lagene. Også har lillebror (og pappaen og onkelen) bestilt sjokoladekake, siden han (de) ikke er så glad i verken pavlova eller bløtkake

Pavlova eller bløtkake. Og om det blir bløtkake, så skal den selvsagt være med hjemmelagd (dynket) bunn med 5 egg. Og med jordbær og banan, og vaniljekrem.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 13:52   #6
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss ville det blitt: Gulrotkake uten noe på er barnas favoritt. Ostekake. Pavlova. Boller med vaniljekrem. Iskake. Fruktfat.
Men da måtte vi minst vært 40 altså..

Gammel 09-05-13, 22:46   #7
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og så har vi fått en annen kakefavoritter siste par årene, en kake med jordbærfromasj. Den er utrolig frisk og god.

Gammel 09-05-13, 22:51   #8
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mektig lei av Pavlova, synes den serveres overalt, hele tiden.
Jeg planlegger en kake med 4 tynne bunner (2 sjokolade, 2 lyse) med krem, skogsbær og vanlijekrem, samt frukt penslet med gelè på topplokket.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 21:48   #9
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg planlegger en kake med 4 tynne bunner (2 sjokolade, 2 lyse) med krem, skogsbær og vanlijekrem, samt frukt penslet med gelè på topplokket.

To dager etter at jeg skrev dette innlegget laget jeg Pavlova.

Gammel 14-05-13, 22:09   #10
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

To dager etter at jeg skrev dette innlegget laget jeg Pavlova.

Jeg mistenker at vår aller beste 17. maikake i år blir et par kakestykker fra Pascal.

Gammel 14-05-13, 22:10   #11
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pavlova pleier det å være, men i år så blir det Idas ostekake med masse frukt på. Vi blir så mange i år at det sikkert blir begge deler også. Den ostekaka er kjempegod og lett å lage selv om den stekes i flere omganger.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 10:34   #12
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Denne planen gikk i dass grunnet alt for mye å gjøre og alt for lite tid. Jeg endte opp med en sjokolademoussekake (skal egentlig være nøttebunn, men pga allergi lager jeg av solksikkekjerner) med friske bringebær på.

Gammel 09-05-13, 13:55   #13
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en mamma som har etterlyst red velvet cupcakes og to nevøer som har etterlyst oreokake. Så da blir det nok det. Og en mann som vil ha Filifjonkas snickerskake. Vi får se om det blir det. Det er ganske mange hos mamma og pappa på 17. mai, men jeg tror dette blir i overkant selv for vår familie.

Gammel 14-05-13, 22:12   #14
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innbiller meg at dette må være en fantastisk 17. mai-kake: Appelsinkake med sjokoladekrem. Jeg har så lyst til å teste den ut, men vi skal ikke ha gjester, og jeg kan ikke være alene om den der. Jeg kan ikke det. Kan ikke. Må ikke. :messer:

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 22:16   #15
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Dårlig med Pascal her i omådet, så her er det bare å bake selv.
Jeg skulle veldig gjerne hatt Pascalkake til 17. mai.

Ja, jeg tror vi kommer til å bli rimelig fornøyde med det. Problemet blir vel mer å klare å begrense oss når vi skal velge hva vi vil ha.
Ellers så er jo jeg egentlig ganske glad i å bake, men jeg orker ikke når det bare blir meg og Mannen, for da blir det så mye rester. Sist år endte jeg opp med å lage hjemmelaget napoleonskake hvis jeg ikke husker helt feil. Det var ikke så verst altså.

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg innbiller meg at dette må være en fantastisk 17. mai-kake: Appelsinkake med sjokoladekrem. Jeg har så lyst til å teste den ut, men vi skal ikke ha gjester, og jeg kan ikke være alene om den der. Jeg kan ikke det. Kan ikke. Må ikke. :messer:

Ja, den der har jeg også siklet litt på. Har VELDIG tro på at den er god. Synes generelt Ida hadde mange fristende oppskrifter, så jeg mistenker at jeg kommer til å ende opp med å kjøpe boka hennes når den en gang kommer ut.

Gammel 14-05-13, 23:09   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den appelsinkaken så deilig ut! Jeg skal lage porsjonspavlovaer med to forskjellige typer krem og diverse bær.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 23:11   #17
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Den appelsinkaken så deilig ut! Jeg skal lage porsjonspavlovaer med to forskjellige typer krem og diverse bær.

Jeg hadde bær på mine, i tillegg kokte jeg pasjonsfruktsirup som jeg ringlet over, det var supergodt og veldig friskt.

Gammel 18-05-13, 11:22   #18
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Blir det same steiketid som vanleg pavlova? Korleis ser du om dei er ferdige?

Gammel 18-05-13, 11:44   #19
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Istdenfor å lage pavlova på måten jeg alltid har gjort(med vaniljekrem/krem og bær), laget jeg i år pavlovabunn og brukte dette som topping. Kaka ble knallgod.

Gammel 20-05-13, 00:00   #20
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Så smart å bruke solsikkekjerner istedenfor nøtter.
Eldstemann har veldig nøtte- og mandelallergi så det er mange kaker som jeg har droppet å lage.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.