|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Drikker du alkohol på dagtid på 17 mai? | |||
| Nei |
|
137 | 75,69% |
| Ja, et glass |
|
20 | 11,05% |
| Ja, flere enheter alkohol i løpet av dagen |
|
24 | 13,26% |
| Deltakere: 181. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Jeg må bare slutte å svare i sånne tråder, de får meg til å føle meg som en alkis. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?
Er det noen som har antydet det da?
|
|
|
|
#4 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg tror nok det bare er en følelse ja. Det er da mange her som sier at de tar seg et glass vin eller to på 17. mai.
|
|
|
|
#5 |
|
Snikende tiger
|
Men det er da opptil flere som sier at de tar et glass eller to i løpet av dagen?
|
|
|
#6 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er enig med deg. Å svare "ja, jeg drikker" synes jeg får det ut til å høres ut som jeg super hele dagen.
|
|
|
#7 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Det kan hende at jeg tar meg et glass vin på kvelden, men det er ikke noe jeg må.
Sist redigert av kalufs : 11-05-13 kl 22:11. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Drikker dere alkohol på 17 mai?Nei, jeg har ikke vært vant til det som en del av feiringen. Nå har jeg måttet lage mine egne tradisjoner knyttet til dagen, da foreldrene mine feiret minimalt grunnet lamming. Er det ikke jobb dagen etterpå, er det jo deilig å avslutte med et glass vin eller to.
|
|
|
#9 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Ingen alkoholservering her i huset 17.mai. For meg er 17.mai-feiring en formiddags-/ettermiddagsgreie med barnetog og gjester og kake og leker og slikt. Vår 17.mai slutter ganske tidlig på kvelden, da er alle gjestene gått og jeg kan endelig slappe av og barna kan ta av seg bunader og stupe i seng, flaggene kan taes inn og da gleder jeg meg egentlig bare til å slappe av på sofaen. Jeg kommer til å være svimmel nok uten vin. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Ingen tradisjon for det på 17. mai, nei. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Ja, altså, om jeg ikke har lyst, så lar jeg være, jeg også.
|
|
|
#13 |
|
Fola Blakken
|
Hedonist. Tsk, tsk.
|
|
|
|
#14 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Tror jeg stiller meg ved siden av 007 på balkongen om noen år. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Det blir som oftest et glass vin eller to til middagen. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Ja det gjør vi. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Nei, jeg drikker ikke alkohol på 17. mai. (Klart jeg drikker denne dagen også, melk, vann, saft, brus. Men nei, jeg drikker ikke alkohol)
|
|
|
#18 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Jeg har ikke drukket alkohol 17. mai siden jeg var ung og barnløs, i allefall ikke som jeg kan huske (har vært mamma i 17 år, så det er lov å ikke huske alle årene).
|
|
|
#19 |
|
maler
|
Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Nei, jeg tror ikke det, det har liksom aldri vært en del av opplegget. Mye bilkjøring og barneaktiviteter. Jeg kunne fint hatt et glass vin hvis det hadde passet, men det har det ikke gjort så langt.
|
|
|
#20 |
|
kamerat
|
Sv: Drikker dere alkohol på 17. mai?Jeg tvinger i meg vinen enten jeg vil eller ikke.
|
![]() |
|
|