Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du boligalarm?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Er du tilknyttet boligalarm?
Ja 66 50,77%
Nei 64 49,23%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-13, 13:57   #1
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du boligalarm?

Ja, vi har.
Vi benytter i dag Securitas Direct, Verisure alarmsystem. Betaler 299,- i mnd.
I prisen har vi to brannalarmer koblet direkte, to enheter som filmer i rommet dersom alarmen går og tre dør-magneter. Samt kodebrikker til alle i familien.
Jeg kan også fjernstyre alarmen fra min telefon, se når ungene kommer hjem/går ut ved at jeg får en beskjed på telefonen når de benytter brikken sin osv.

Jeg kan hel sikre huset når jeg forlater det, eller jeg kan "skall"sikre det, noe som betyr at alarmen er koblet til, men jeg kan bevege meg fritt i huset.

Fornøyd!

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 14:15   #2
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har fra Sector Alarm, med brann, kamera og you name it. Det er mest pga. brann vi ønsker dette.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 14:24   #3
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Vi har boligalarm, men vi bruker den ytterst sjelden. Betaler i bøtter og spann, så det er jo egentlig bortkastede penger. Grunnen til at vi i det hele tatt har den er at den kommer sammen med en helt fantastisk brannalarm koblet direkte til brannvesenet.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 14:21   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for svar. Og for en gangs skyld har pollen vært svært hjelpsom. Vi har nemlig hatt besøk av en selger. Han påstod at "alle" har alarm nå til dags, og at det var helt horribelt av oss å ikke ha alarm.

Vi bor i blokk som allerede har seriekoblet brannalarm. Man må gjennom to låste dører for å stå inne i vår leillighet. Og sannsynligheten for at noen skal forsøke seg på innbrudd i en tilfeldig leilighet i 3. etasje i en blokk på tjukkeste østkanten høres ut som noe jeg ikke gidder å betale mye for å unngå.

Gammel 13-05-13, 14:25   #5
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Takk for svar. Og for en gangs skyld har pollen vært svært hjelpsom. Vi har nemlig hatt besøk av en selger. Han påstod at "alle" har alarm nå til dags, og at det var helt horribelt av oss å ikke ha alarm.

Vi bor i blokk som allerede har seriekoblet brannalarm. Man må gjennom to låste dører for å stå inne i vår leillighet. Og sannsynligheten for at noen skal forsøke seg på innbrudd i en tilfeldig leilighet i 3. etasje i en blokk på tjukkeste østkanten høres ut som noe jeg ikke gidder å betale mye for å unngå.

Som sagt - vi gadd ikke da vi bodde sånn som dere. Det var da vi flyttet at vi så behovet/jeg ble litt ekstra skvetten. Og det med brannalarmen og sånt. Det har jo dere allerede.

Gammel 13-05-13, 14:24   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror modus operandi for de bandene som opererer nå er konsentrert rundt villainnbrudd. Før var det mer narkomane som tok leiligheter i gangavstand og røsket med seg spriten og et stereoanlegg. Nå er det proffer i bil som gjør research på forhånd og proft og effektivt raider villaer for smykker, lettomsettelig elektronikk og bilnøkler+bil.

Altså: Jeg tror vurderingen din er ganske riktig.

Gammel 13-05-13, 14:58   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde heller ikke da vi bodde i tilsvarende type leilighet, det var først da vi flyttet i hus med flere etasjer osv. at det føltes relevant. Særlig brannsikringen synes jeg er veldig betryggende å ha. Vi bruker alarmen hver gang vi går ut, forøvrig. Jeg hadde ikke giddet å betale for en alarm jeg ikke brukte. Men ja, i deres tilfelle hadde jeg droppet å ha alarm.

Gammel 13-05-13, 15:00   #8
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Ja, og pinlig nok klarer jeg ikke å huske hvilket firma vi bruker. :jobber med sikkerhet:

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 15:19   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Den blir en del billigere om man har alarm, forresten. Hos oss gikk det nesten opp-i-opp, og med tanke på den betydelige økte brannsikkerheten man får på kjøpet så blir det ganske rimelig, syns jeg.

Da har du en helt annen forsikring enn vi har. Vi sparer rundt 500 kr i året på forsikringen hvis vi installerer alarm, og alarmene jeg har sett på koster 250–350 kr måneden.

Hovedgrunnen til at vi ikke har, er at ingen av de forsikringene jeg har sjekket har hatt noe fornuftig å komme med i forhold til brann: to varslere er det meste jeg har funnet inkludert i prisen, med en formue i ekstra gebyr om man skal ha fire (eller ti, som er det vi burde hatt). Det brannopplegget som vanlige alarmer har inkludert er rett og slett verdiløst for oss.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 15:34   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Da har du en helt annen forsikring enn vi har. Vi sparer rundt 500 kr i året på forsikringen hvis vi installerer alarm, og alarmene jeg har sett på koster 250–350 kr måneden.

Hovedgrunnen til at vi ikke har, er at ingen av de forsikringene jeg har sjekket har hatt noe fornuftig å komme med i forhold til brann: to varslere er det meste jeg har funnet inkludert i prisen, med en formue i ekstra gebyr om man skal ha fire (eller ti, som er det vi burde hatt). Det brannopplegget som vanlige alarmer har inkludert er rett og slett verdiløst for oss.

Vi forhandlet noe voldsomt da vi installerte, og fikk inn i hvert fall fire røykvarslere. For vår romløsning tror jeg det er tilstrekkelig. Vi har noen på soverom i tillegg, som er ment for å vekke, ikke varsle.

Gammel 13-05-13, 15:28   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Sector Alarm. Vi hadde veldig stor nytte av det da vi hadde dratt på to ukers ferie, og det ble en feil med noe elektrisk og strømbrudd rett etter at vi hadde dratt. De ringte oss, og dro dit og fikk strømmen på igjen. Hadde vi ikke hatt alarm ville vi kommet hjem til en råtten stinkende fryseboks og muligens andre problemer.

De gangene vi har utløst alarmen selv ved et uhell har de ringt på få sekunder.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 15:43   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Securitas, og installerte det etter vi fikk innbrudd på dagtid. Jeg synes det er verdt pengene, særlig med tanke på at det ikke vil stå åpent inn med knuste vinduer når vi er borte i en måned i juli.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 19:21   #13
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Nei. Men så eier vi ikke leiligheten heller. Bor i blokk, med egen inngang. Har brannalarm som er direkte knyttet til brannvesenet da. Det er lite sannsynlig at noen bryter seg inn her. Det bor for mye folk her, og det er alltid masse folk hjemme. Selv midt på sommeren. Og selv om vi bor på bakkeplan så føler jeg absolutt ikke behov for alarm.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 16:28   #14
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bestilt Altibox alarm i dag, mest pga. direkte varsling til brannvesenet. Månedsprisen går nesten opp i opp med rabatten jeg fikk på forsikringen.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 22:49   #15
Molly

Molly sin avatar

Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville hatt om jeg bodde i enebolig, rekkehus el.l, men vi bor omtrent som dere, Tjorven, så vi antar at det er lite sannsynlig med innbrudd.

Gammel 13-05-13, 22:55   #16
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Vi fikk det installert siden det skjedde endel ugreit rundt huset vårt da vi flyttet hit. Med en nabo som er "småpsyko" er det veldig betryggende å kunne sette på alarmen når vi drar bort, eller når jeg (og ungene) er alene på natta en sjelden gang.

Gammel 14-05-13, 10:47   #17
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har en boligalarm som varlser hele nabolaget. Luna heter hun, av rasen Pomeranian.

Gammel 14-05-13, 10:53   #18
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bor i tomannsbolig med tre etasjer. Vi har boligalarm hos Securitas, brann-tyverivarsling i alle etasjer med kameraer i stua. Tror vi betaler ca 400 pr mnd. De har rykket ut to ganger mens vi har vært bortreist, falsk alarm.

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 14-05-13 kl 14:04.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 11:45   #19
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Nei, vi har ikke alarm og føler ikke behov for det. Vi bor i vertikaldelt tomannsbolig og enten er vi eller naboene hjemme. Vi har begge katt slik at når den ene er på ferie er den andre innom daglig for å passe katten så huset blir automatisk passet på når vi er norte.

Gammel 14-05-13, 13:43   #20
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, vi har ikke alarm.
De er støtt på døra her, og da sier jeg at der er samboers hus, og han er ikke hjemme.
Om han åpner så har vi fra en annen leverandør enn den som står der og vi er fornøyde...
Lenge leve hvite løgner...

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.