|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
Se resultatene: Er du tilknyttet boligalarm? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
66 | 50,77% |
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
64 | 49,23% |
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du boligalarm?Ja, vi har.
![]() |
![]() |
#3 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du boligalarm?Vi har boligalarm, men vi bruker den ytterst sjelden. Betaler i bøtter og spann, så det er jo egentlig bortkastede penger. Grunnen til at vi i det hele tatt har den er at den kommer sammen med en helt fantastisk brannalarm koblet direkte til brannvesenet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Har du boligalarm?Takk for svar. Og for en gangs skyld har pollen vært svært hjelpsom. Vi har nemlig hatt besøk av en selger. Han påstod at "alle" har alarm nå til dags, og at det var helt horribelt av oss å ikke ha alarm.
![]() |
![]() |
#5 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Har du boligalarm?
Som sagt - vi gadd ikke da vi bodde sånn som dere. Det var da vi flyttet at vi så behovet/jeg ble litt ekstra skvetten. Og det med brannalarmen og sånt. Det har jo dere allerede.
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Har du boligalarm?Jeg tror modus operandi for de bandene som opererer nå er konsentrert rundt villainnbrudd. Før var det mer narkomane som tok leiligheter i gangavstand og røsket med seg spriten og et stereoanlegg. Nå er det proffer i bil som gjør research på forhånd og proft og effektivt raider villaer for smykker, lettomsettelig elektronikk og bilnøkler+bil.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du boligalarm?Vi hadde heller ikke da vi bodde i tilsvarende type leilighet, det var først da vi flyttet i hus med flere etasjer osv. at det føltes relevant. Særlig brannsikringen synes jeg er veldig betryggende å ha. Vi bruker alarmen hver gang vi går ut, forøvrig. Jeg hadde ikke giddet å betale for en alarm jeg ikke brukte. Men ja, i deres tilfelle hadde jeg droppet å ha alarm.
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
Da har du en helt annen forsikring enn vi har. Vi sparer rundt 500 kr i året på forsikringen hvis vi installerer alarm, og alarmene jeg har sett på koster 250–350 kr måneden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
Vi forhandlet noe voldsomt da vi installerte, og fikk inn i hvert fall fire røykvarslere. For vår romløsning tror jeg det er tilstrekkelig. Vi har noen på soverom i tillegg, som er ment for å vekke, ikke varsle.
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Har du boligalarm?Vi har Sector Alarm. Vi hadde veldig stor nytte av det da vi hadde dratt på to ukers ferie, og det ble en feil med noe elektrisk og strømbrudd rett etter at vi hadde dratt. De ringte oss, og dro dit og fikk strømmen på igjen. Hadde vi ikke hatt alarm ville vi kommet hjem til en råtten stinkende fryseboks og muligens andre problemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Har du boligalarm?Vi har Securitas, og installerte det etter vi fikk innbrudd på dagtid. Jeg synes det er verdt pengene, særlig med tanke på at det ikke vil stå åpent inn med knuste vinduer når vi er borte i en måned i juli.
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Har du boligalarm?Nei. Men så eier vi ikke leiligheten heller. Bor i blokk, med egen inngang. Har brannalarm som er direkte knyttet til brannvesenet da. Det er lite sannsynlig at noen bryter seg inn her. Det bor for mye folk her, og det er alltid masse folk hjemme. Selv midt på sommeren. Og selv om vi bor på bakkeplan så føler jeg absolutt ikke behov for alarm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du boligalarm?Jeg har bestilt Altibox alarm i dag, mest pga. direkte varsling til brannvesenet. Månedsprisen går nesten opp i opp med rabatten jeg fikk på forsikringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Har du boligalarm?Jeg ville hatt om jeg bodde i enebolig, rekkehus el.l, men vi bor omtrent som dere, Tjorven, så vi antar at det er lite sannsynlig med innbrudd.
![]() |
#16 |
koko
|
![]() Sv: Har du boligalarm?Vi fikk det installert siden det skjedde endel ugreit rundt huset vårt da vi flyttet hit. Med en nabo som er "småpsyko" er det veldig betryggende å kunne sette på alarmen når vi drar bort, eller når jeg (og ungene) er alene på natta en sjelden gang.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Mar 2013
![]() Sv: Har du boligalarm?Har en boligalarm som varlser hele nabolaget. Luna heter hun, av rasen Pomeranian.
![]() |
#18 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Har du boligalarm?Vi bor i tomannsbolig med tre etasjer. Vi har boligalarm hos Securitas, brann-tyverivarsling i alle etasjer med kameraer i stua. Tror vi betaler ca 400 pr mnd. De har rykket ut to ganger mens vi har vært bortreist, falsk alarm.
Det er bedre å vere lita og tøff, enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!) Gutt 2002 og jente 2005 Sist redigert av Lykken : 14-05-13 kl 14:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Har du boligalarm?Nei, vi har ikke alarm og føler ikke behov for det. Vi bor i vertikaldelt tomannsbolig og enten er vi eller naboene hjemme. Vi har begge katt slik at når den ene er på ferie er den andre innom daglig for å passe katten så huset blir automatisk passet på når vi er norte.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du boligalarm?Nei, vi har ikke alarm. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|