|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser du til frokost?Axa multicrush med melk og ferske blåbær.
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva spiser du til frokost?Alle her er så sunne.
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser du til frokost?
Jeg skulle gjerne spist litt franskpreget frokost hver dag, men uten å bli for detaljert funker det ikke så godt for magen lenger. Jeg kunne og spiste mer enn gjerne sånn før. (Nå følte jeg meg gammel. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Hva spiser du til frokost?Et halvt glass mangojuice ved kjøkkenbenken inntas før jeg drar. På kontoret spiser jeg en skyr og drikker 1-2-3 kopper te. Jeg prøver å rekke å få i meg den skyren før lunsj, men av og til blir det bare en halvtime før og da er jeg jo ikke sulten til lunsj. Da må jeg ut og kjøpe mat i ett-halv to-tida, og jeg er litt i usynk med resten av verden.
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Det er nok jeg som er rar, men for meg er det merkelig nok omvendt. Jeg kan spise meg ubehagelig mett på en stor omelett med skinke og ost, og salat til, og så blir skrubbsulten igjen etter tre kvarter. Mens 1,5 skiver med syltetøy holder meg i gang i en 3-4 timer.
|
|
|
#8 |
|
Absolute Beginner
|
Rart at det er så forskjell. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Ja, det er merkelig det der. Jeg er også en av dem som 'må' ha karber. Jeg har aldri vært så slakk som den perioden jeg prøvde meg på lavkarbo. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Borte
|
For noen år siden lot jeg som jeg var en blanding av engelsk/amerikansk/trailersjåfør og kjøpte frokost på Shell flere dager i uken. Ikke en liten cookie med cappuccino, det ville vært for raffinert, jeg klinket til med ferdigsmurt sandwich med egg, bacon og majo, en stor sjokolade - gjerne sportlunsj (det høres jo ganske sunt ut) og en flaske brus eller iste. Når jeg skulle variere spiste jeg oste-bacon-pølse. Det var ikke sunt. Ikke billig heller. Men jeg var mett til langt ut på dagen.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 24-05-13 kl 16:39. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg må ha proteiner på morgenen, ellers så blir jeg så innmari kvalm. Etter et proteinrikt måltid kan jeg dog spise noe slikt om jeg klarer
Sist redigert av gnuri : 25-05-13 kl 12:21. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg var ingen frokostspiser selv, men har vennet meg til det. Og det er faktisk bedre å starte dagen på mett mage enn litt sånn halvsvimmel som jeg trodde var normalen.
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg har blitt litt inspirert av den "franske kvinner blir ikke fete"-greia, og tenker at det ikke er så innmari usunt med et ørlite sukkersjokk på morgenen. Og med litt youghurt i tillegg, litt juice, og bare bittelitt melk i kaffen, så er det ikke en enorm utskeielse, sånn egentlig. Det er mer snakk om mengde enn sammensetning, tenker jeg.
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Men franske kvinner (i denne kategorien) spiser jo ikke norsk kosthold resten av dagen heller. De sulter, og er generelt sure.
|
|
|
#15 |
|
Leser
|
Sv: Hva spiser du til frokost?Veldig varierende. Jeg jobber med standariseringsprosessen nå.
|
|
|
#16 |
|
Yes, we can!!
|
Ah, ikke de jeg har møtt. De er akkurat som i boken, løper rundt på høye hæler og smiler hele dagen (Pariskvinner går jo mange kilometer om dagen), spiser en treretters (men sunn) lunsj som inkluderer en stor salat og litt ost som avslutning, har et par glass vin i løpet av dagen og spiser gjerne ordentlig til middag også. Men de spiser mye grønt, sitter alltid ved et bord når de spiser og de spiser små mengder. Jeg er naturlig ganske småspist, så jeg tror det passer bra for meg, et sånt kosthold.
|
|
|
#18 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg våkner skrubbsulten så spiser alltid frokost. Hva som helst.
|
|
|
#19 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg spiser frokost hver dag. Jeg er vanedyr og spiser stort sett det samme. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg spiser en brødskrive eller en yoghurt. Appelsinjuice og kaffe til. |
|
|
|
![]() |
|
|