Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Små tvangshandlinger i hverdagen

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-13, 15:16   #1
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Små tvangshandlinger i hverdagen

Dette var en fin tråd for da ser jeg at jeg med mine små tvangstanker og tvangshandlinger er fullstendig normal.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-13, 17:35   #2
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg skulle ønske jeg hadde sånne ryddighetstvangstanker. For det hadde vært ok... Da hadde det jo vært ryddig her. Hehe.

Men gøy å se at "folk er rare".... Like rare som meg.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-13, 19:33   #3
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har klart å bryte alle tegn på tvangshandlinger før de starter. Jeg hadde en mormor som var krigsoffer, og hun led av posttraumatisk stresslidelse. Hun har væt et eksempel for meg på hvor fælt og begrensende tvang kan bli. Hun ble bare verre og verre med årene, og tvangen svingte veldig ut fra hennes psykiske velvære. På slutte var hun en eneste stor bunt av tvang.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-13, 19:46   #4
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg må ta på sennep før ketchup. Ellers er pølsa ødelagt..

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-13, 21:24   #5
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Hvis vi står i bilkø finner jeg en "logisk" sammenheng i tallene på skiltet til bilen foran.

Jeg trodde det bare var broren min som var så gal!

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Jeg må smøre brødskivene på den rette siden,ellers går det ikke an å spise de.

:hmmm: Nå lurer jeg virkelig på hvordan man vet hva som er den rette siden gitt! Knekkebrød med ulike sider skjønner jeg, men brødskiver?

Jeg er nok befriende fri for tvangshandlinger skjønner jeg, men "må" liksom innom de vanlige nettsidene før jeg skrur av pc'n for kvelden, selv om det ikke er lenge siden sist jeg sjekket nyheter. Det er mer enn dårlig vane!

Gammel 08-06-13, 22:05   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

:hmmm: Nå lurer jeg virkelig på hvordan man vet hva som er den rette siden gitt! Knekkebrød med ulike sider skjønner jeg, men brødskiver?

Den rette siden er den som IKKE er stemorssiden.

http://www.foreldreportalen.no/forum...t=stemorssiden

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-13, 00:12   #7
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Den rette siden er den som IKKE er stemorssiden.

http://www.foreldreportalen.no/forum...t=stemorssiden

Ah, jeg hadde jo til og med svart i pollen der! Hvaffornoe...

Men ja, må nok innrømme at om jeg har skiver med ulik størrelse på overflatearealet, så velger jeg nok helst å smøre på den med størst flate ja, men mister ikke forstanden om det skulle bli omvendt heldigvis.

Gammel 09-06-13, 00:33   #8
Suppehue
Aktiv

Suppehue sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Suppehue er litt kul
Standard

Jeg ukeshandler (ikke en tvangshandling), men alle varene må pakkes ut og legges på benker og bord før jeg legger de på plass. Tar av så mye emballasje som mulig og kildesorterer med en gang. Egg, f.eks, de skal ut av kartongen og opp i en plastboks..

Suppehue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-13, 22:16   #9
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er alltid symmetri i eggekartongen, jeg går alltid på do før jeg dusjer og ser inn til begge ungene før jeg legger meg.
Utover det er det lite tvangshandlinger

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-13, 22:27   #10
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg klarer ikke forklare hva som er den rette siden av brødet,jeg bare vet det.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-13, 22:48   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer ikke på noe. Bortsett fra at jeg helst sorterer matvarer i samme kategori i samme pose på butikken for å lette utpakkinga.

Gammel 08-06-13, 22:54   #12
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg klarer ikke å sitte på toalettet med våte ben eller vått gulv. En pine i svømmehall.

Gammel 08-06-13, 23:18   #13
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror muligens jeg har utviklet en tvangstanke i løpet av denne tråden. Jeg føler nemlig et sterk behov for å bryte meg inn i FP hjemmene og stable om eggekartongene, rote i klypene og snu brødskivene.

Jeg er fristet til å spørre om hva dere gjør om dere ikke får utført disse handlingene?
Jeg har jo allerede innrømmet at jeg bretter omigjen håndklær som er brette feil. Men jeg gjør det jo ikke før jeg faktisk har tid. Jeg står ikke oppe om natten å bretter håndklær lizzm

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-13, 08:49   #14
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg tror muligens jeg har utviklet en tvangstanke i løpet av denne tråden. Jeg føler nemlig et sterk behov for å bryte meg inn i FP hjemmene og stable om eggekartongene, rote i klypene og snu brødskivene.

Jeg er fristet til å spørre om hva dere gjør om dere ikke får utført disse handlingene?
Jeg har jo allerede innrømmet at jeg bretter omigjen håndklær som er brette feil. Men jeg gjør det jo ikke før jeg faktisk har tid. Jeg står ikke oppe om natten å bretter håndklær lizzm

Jeg fikser det ved første mulige anledning. Ikke midt på natta.

Gammel 08-06-13, 23:38   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min brettet om håndklær før. Han har sluttet. Det skjer noe med logistikken i en familie med fire barn.

Åh, nå kommer jeg på hvor jeg har lagt tvangsnevrosene mine. Jeg fører arbeidslister på jobb. De er så fine så. Jeg trenger ikke flere tvangsnevroser når jeg har det regnearket der.

Gammel 08-06-13, 23:50   #16
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Det med å handle likt antall ser jeg faktisk ikke før jeg legger varene på båndet i kassa. Parvis, selvsagt.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 23:04   #17
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Symetri må til i eggekartonger og i amunisjonsboksene mine. Folk på skytebanen synes jeg er rar men det får de bare synes.

Og det å sjekke pass og penger før reise er en velkjent handling, men der er mannen og jeg like. Pass og penger sjekket ett utall av ganger før vi kommer særlig langt hjemmefra.

Gammel 11-06-13, 23:27   #18
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Jeg tar egg midt i og zyrtecbrettet har masse hull!

Men jeg teller! Jeg teller f.eks konstant barn på jobb(sfo. Noe som er en bra ting selvsagt, men når jeg kommer fra en aktivitet og alle er ute løper jeg rompa av meg, selv om de andre sier de har kontroll på alle. JEG må ha kontroll).

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-13, 01:04   #19
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror faktisk ikke jeg har noen
Jeg definerer de i hvert fall ikke som tvangshandlinger.
Jeg sjekker at døra er låst før jeg legger meg, og går stort sett på do før jeg dusjer og før jeg legger meg, men jeg føler ikke at det er noe tvangsaktig i det. Mer praktisk. Jeg kan fint ta en dusj uten å å på do først.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-13, 13:25   #20
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Jeg må alltid gå på do før jeg dusjer og før jeg skal ut av huset.
Klærne må henges opp på rette måten. Min måte. Og de må brettes sammen på rette måten. I tillegg til at de må henge rette vei på tørkestativet må de også henge ved siden av "partneren". Altså todelte pysjer må henge sammen. Sokker skal også være hengt opp parvis, og også etter hvem eieren er.

Jeg må alltid sjekke til ungene før jeg legger meg. Og så må jeg alltid se ut kjøkkenvinduet før jeg går på badet for kvelden.

Jeg teller også. Men stort sett bare antall bokstaver i ord og setninger. Det må være partall. Ellers holder jeg på i det evige.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.