|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Får barna saft til hverdagsmiddagen? | |||
| Ja, alltid |
|
7 | 2,97% |
| Ja, ganske ofte |
|
46 | 19,49% |
| Nei, sjelden |
|
105 | 44,49% |
| Nei, aldri |
|
75 | 31,78% |
| Annet (spesifiser i tråden) |
|
3 | 1,27% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsTja, her går det mest i vann. Juice til frokost i helgene for minstemor, storebror liker best vann uansett. Vi drikker vann hele dagen på jobb og skole og vann til treninger.
|
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Sv: Saft til hverdagsJeg blir ikke sjokkert eller opphengt, og jeg tror kanskje ikke Storm heller mente det så bokstavelig. Men det er helt klart en dårlig vane å gi ungene, det er veldig greit å kunne drikke vann. Jeg blir nemlig litt sjokkert når jeg hører om voksne som ikke liker vann. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Drømmer
|
Sv: Saft til hverdags
Her i huset drikkes det masse vann, men om poden vil ha saft til middag en gang eller tre i uken så får han det. Det er vann ellers i løpet av dagen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Saft til hverdags
Det har vi også. Så vi er ekstra ille.
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsVi drikker aldri saft.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Saft til hverdagsVi drikker saft kun en sjelden gang, og som regel da den minst søte bringebærsafta vi får kjøpt på bondens marked. Det er ikke så ofte som månedlig en gang. Saft inneholder enorme mengder tomme kalorier og argumentet om antistoffer og vitaminer høres ut som det jeg leste på amerikanske blogger da jeg lette etter en oppskrift: gulrotkake og zucchini bread var en genial måte å få barn til å spise grønnsaker på!
Sist redigert av Tallulah : 13-06-13 kl 20:25. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Saft til hverdagsJeg svarte sjelden, men realiteten er nok aldri. Ikke drikker vi saft til grøt, og ekstremt sjelden får se servert saft til middag. Og nok aldri i ukedagene.
|
|
|
#12 |
|
intro
|
Sv: Saft til hverdagsSvarte aldri, men da tenkte jeg ikke på lørdagsgrøten som vi har kanskje 2 ganger i måneden. Nå, lørdag er jo uansett ikke 'til hverdags'.
|
|
|
|
#13 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Saft til hverdagsMe drikker alltid vatn til kvardagsmiddagar, men har brus til fredagspizzaen.
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsJeg tror aldri at vi har hatt saft i huset. Men når det er sagt drikker ungene både biola og juice, hver dag til og med, til frokost og kveldsmat.
|
|
|
#15 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsUngene drikker som regel saft en gang i uka, til grauten på lørdag.
|
|
|
#16 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Saft til hverdagsMuligens et par ganger i året og da til grøten. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsHender det drikkes saft til middagene, men da er det fun light. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Saft til hverdagsDe får saft kanskje en eller to ganger i uka, type lørdag eller søndag eller en hverdag om de ber om det. Den er ganske tynn og kjip, men de synes det er stas. De får nesten aldri brus da, ikke fordi jeg har så mye meninger om det, men jeg er ikke vant til å kjøpe det.
|
|
|
#19 |
|
By the Sea
|
Sv: Saft til hverdagsDe får saftis ganske ofte på denne tiden av året også. :informerer.
|
|
|
#20 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Saft til hverdagsVi drikker vann til middagen i hverdagene, men i helgene får de et glass brus eller saft eller juice eller hva vi nå har i hus. Er det fint vær og vi sitter ute og spiser kan jeg blande en mugge saft med isbiter, og det hender også jeg setter frem litt saft da det er barn på besøk her. 2-3 glass i uka med søtt drikke i snitt ca. |
|
|
|
![]() |
|
|