Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvis du skulle malt stuen din i dag ...?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-13, 00:01   #1
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Hvis du skulle malt stuen din i dag ...?

Tror jeg hadde delt veggen i to med en fin bord av tapet, og så hadde jeg malt okergult oppe og bonderødt nede.

Kødda... Jeg følger med her for tips, har lyst å male i stua. Har en lys farge nå som heller mot gult, men kunne tenkt meg en lys krem eller noe. Ikke for gult, men heller ikke hvitthvitt.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 00:14   #2
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Jeg har bestemt at vi skal ha Marrakech hjemme i stua. Ei venninne av meg har den og jeg synest den er veldig fin. Det blir to vegger i stuen som skal ha det og så en annen lysere farge som passer til. Mulig jeg må lage en tråd om det etterhvert.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 21:16   #3
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av OlleVia, her.

Jeg har bestemt at vi skal ha Marrakech hjemme i stua. Ei venninne av meg har den og jeg synest den er veldig fin. Det blir to vegger i stuen som skal ha det og så en annen lysere farge som passer til. Mulig jeg må lage en tråd om det etterhvert.

Prøvde meg på den, og hos oss ble den rett og slett heslig mot parketten. Den så spygrønnbrun ut. Så vær forsiktig og prøv den først.. Vi endte opp med refleksjon etter den bommerten.

Gammel 04-07-13, 01:12   #4
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Varmgrå er fint sammen med brun sofa?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 18:01   #5
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har marrakech og elsker den. Bre det ikke er hvitt er det greit for min del. Er så lei det.

Gammel 04-07-13, 18:59   #6
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har en eller annen varm gulfarge. Husker ikke hva den heter. Vi hoppet elegant over både den hvite, kaffe. og grå perioden.
Malte i 2002 og den blir nok der de neste 10 årene også.

Gammel 04-07-13, 21:19   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Noe.... annet enn lysegult!

Aner ikke hva, kan ikke navnet på farger og vet ikke helt hva, men jeg er ikke superbegeistret for den lysegule stuen vi har. Det TRENGS å gjøres noe da, det er sprekker i det et par plasser, forrige eier fant på den genistreken å male vanlig strietapet (uten et strøk lim først eller noe sånn for å "mette" veggen) og brukte... et utalls liter gul maling på veggen som tok det til seg som en svamp. Hurra, dette sprekker nå opp.

Gammel 05-07-13, 11:24   #8
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Mange sier grå her. Så hvilke grånyanser går fint med brunt og beige av møbler? Jeg synes fargene med grånyanser er mye "lettere" en de som går i brunt og beige.

Gammel 05-07-13, 11:34   #9
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Har tenkt litt og kommet fram til at jeg ville ha valgt en eller annen lys gul om jeg skulle malt igjen. Ikke hvitt med et hint av gult altså. Er så lei av den slags, må ha farger!

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 12:26   #10
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har nettopp malt stua vår i Shabby blå som den lokale maleforretningen har laget selv. Har fått overraskend mye skryt og vi er veldig fornøyd selv. Folk trodde vi var crazy som valgte noe annet enn hvitt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (500,6 KB, 70 visninger)
Gammel 05-07-13, 13:05   #11
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Vi har nettopp malt stua vår i Shabby blå som den lokale maleforretningen har laget selv. Har fått overraskend mye skryt og vi er veldig fornøyd selv. Folk trodde vi var crazy som valgte noe annet enn hvitt.

Kjempefint. Men tenker det er kun pent til lyse møbler.

Gammel 05-07-13, 16:38   #12
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Fin blåfarge. Kan den likne litt på gustaviansk blå?

Gammel 05-07-13, 16:53   #13
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, ligner litt på Sjøgløtt, hvis jeg ikke husker helt feil. Vi har lysgrå sofa og sort TV-møbel og det funker veldig fint. Men TV-møbelet blir nok skiftet ut til noe lysere etterhvert, men det er fordi jeg ikke er så glad i sort.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (500,8 KB, 37 visninger)
Gammel 05-07-13, 17:08   #14
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg malte stuen for noen måneder siden, i fargen Sand, gyllen gråbeige, fra Jotun. Er veldig, veldig fornøyd. Stuen er lys og ganske stor, ca 50 kvadratmeter og med ganske blandet interiør, jeg synes rett og slett alt er blitt penere med ny farge på veggene, stuen ser myk og delikat ut, mer samlet og helhetlig.
Har hatt lys antikk i hele huset i flere år, trengte litt forandring. Har valgt Sand nede i hallen også, mens den åpne trappeoppgangen er malt i Sans, som gir litt mer farge enn lys antikk, med en høy fondvegg i fargen Sober, en lekker og veldig mørk gråbrun farge. Alle tre fargene er fine og harmoniske til hverandre og passer fint til møblene våre, som stort sett er hvite, mørkebrune og mellombrune.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 20:04   #15
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vi har Sand på veggene i stua vår, som for øvrig er møblert med Liatorpmøbler (+ en del mørkebrune). Funker fint, synes det er fint med litt kontrast mot de hvite møblene. Spisestua mi liker jeg enda bedre, den er malt i Laurbær, som altså er en grønnfarge, og har møbler i hvitt og valnøtt.

Gammel 07-07-13, 20:36   #16
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi har lyyyys grå, morgendis heter den.
Har fått mye skryt, og vi er veldig fornøyd med den.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 22:25   #17
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tenkt å male kjøkkenet i skumring, håper det går til hvitt ikeakjøkken, at den ikke blir for blå.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.